УРОК 19. ВИТИНАНКА. СТРІЧКОВІ ВИТИНАНКИ-МЕРЕЖИВА

Опис документу:
УРОК 19. ВИТИНАНКА. СТРІЧКОВІ ВИТИНАНКИ-МЕРЕЖИВА Мета: ознайомити учнів з витинанками як видом мистецтва; показати основні прийоми виготовлення витинанок; закріпити вміння різати папір ножицями по прямих і кривих лініях; розвивати творчі здібності, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати охайність у роботі, посидючість, терпіння, естетичні смаки, почуття прекрасного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 19. ВИТИНАНКА. СТРІЧКОВІ ВИТИНАНКИ-МЕРЕЖИВА

Мета: ознайомити учнів з витинанками як видом мистецтва; показати основні прийоми виготовлення витинанок; закріпити вміння різати папір ножицями по прямих і кривих лініях; розвивати творчі здібності, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати охайність у роботі, посидючість, терпіння, естетичні смаки, почуття прекрасного.

Обладнання: різнокольоровий папір, ножиці, клей, олівці, ілюстрації із зображенням метеликів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми вирушимо у світ витинанок. Спробуємо виготовити витинанки-мережива та чарівного метелика.

2. Вступна бесіда

— Витинанки — вид давнього українського народного декоративного мистецтва. Їх виготовляють за допомогою ножиць, ножа. Матеріалом для вити­нанок служить папір (білий або кольоровий). Раніше витинанки використову­вали для прикрашання приміщення — стін, вікон, полиць, печей. На вити­нанках зображають геометричні фігури, стилізовані форми рослин, птахів, людей. Папір при вирізанні складають удвічі, вчетверо, у вісім разів. Розгор­ніть підручник на с. 77. Що ви бачите на витинанках?

— Мереживо — декоративний елемент із тканини і ниток. Загальною ознакою всіх видів мережива є отвори різних розмірів між нитками, що утво­рюють візерунок. Мереживо використовується для прикрашання одягу, а також інтер’єру у вигляді декоративних панно, скатертин та інших виробів.

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Стрічкова витинанка-мереживо виготовляється так:

  • На аркуші кольорового паперу зробіть згин на ширину долоні по малюнку. Розріжте по лінії згину.

  • Отриману смужку складіть гармошкою.

  • На одній стороні гармошки простим олівцем нанесіть по краях контури майбутньої витинанки. Зафарбуйте олівцем ті частини, які будете ви-різати.

  • Виріжте ножицями зафарбовані частини.

  • Розгорніть отриману витинанку. Ви побачите, що утворився візерунок з ритмічним чергуванням елементів.

  • Наклейте мереживо на картон-основу контрастного кольору.

  • Навесні барвиста квітка

На галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли,

Враз знялась і полетіла. (Метелик)

— А зараз ми спробуємо зробити чарівного метелика.

Фізкультхвилинка

Ми метелики чудові,

Маєм крильця кольорові,

Над квітками літаємо,

Втоми ми не знаємо,

Пташки ми злякалися,

Під квітку заховалися.

— Що можна помітити в зображенні кожної комахи? (Ліва і права половини однакові.)

— Якщо подумки зігнути метелика навпіл, то ці частини співпадуть. Посередині є вісь симетрії, тому одна половинка — дзеркальне відображення іншої.

— А як на папері отримати симетричне зображення? (Скласти папір навпіл, вирізати фігуру, потім розгорнути.)

— Достатньо зігнути заготовку навпіл і, умикнувши фантазію, уяву, почати витинати. Звичайно, якщо відразу не виходить без малюнка, то простим олівцем треба намалювати те, що ви хочете вирізати.

На партах в учнів — шаблони метеликів.

  • Якщо хочете отримати такого метелика, візьміть аркуш білого або двостороннього кольорового паперу;

  • зігніть його навпіл;

  • обведіть олівцем шаблон по контуру;

  • акуратно виріжте;

  • розгорніть і...отримайте метелика.

— Якщо хочете отримати власного метелика, пофантазуйте та намалюйте!

— Якщо ви бажаєте, щоб метелики збереглися якомога довше, або ви хочете подарувати їх, наклейте метеликів на картон. Для цього відігніть крильця метелика вгору, приплюсніть тулуб, нанесіть на нього клей маленькими кра­пельками і обережно прикладіть до паперу. Якщо метелик з білого паперу, вибір кольорового картону залежить від вашого бажання. А якщо метелик з кольорового паперу, вибирайте картон іншого кольору.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Учні повторюють правила безпечної роботи з ножицями, починають працювати. Учитель надає допомогу.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Подивіться, наш клас перетворився на чудову чарівну галявину! Які ви молодці! Як добре попрацювали. І мереживо, і метелики — чудові!

— Як ви оцінюєте свою роботу?

— Що було найбільш удалим і чому?

— Які виникли труднощі?

— Як їх можна було подолати?

Метелики просто чарівні —

Природи казкової діти.

Такі кольорові і дивні —

Літають, сідають на квіти...

Безшумно і легко порхають,

Самі, наче квіти чудові.

Довкілля усе прикрашають,

Мов створені лише з любові.

З любові й краси, чи ж не диво!

Така досконала програма...

Усе в них доречно й красиво:

І райдужна колірна гама...

Та ще невагомість грайлива,

І різьблені, точені крила.

Комашка і справді вродлива.

Це диво — природа створила...

Н. Красоткіна

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам наш урок?

— З якою технікою роботи ви ознайомилися сьогодні?

— Що таке витинанка?

— Розгадайте кросворд про комах.

1) Фрукти, цукор полюбляє,

Де солодке відчуває.

В смужку в неї одежина,

Із комах уся родина. (Оса)

2) Тонкі ніжки, два крила,

І за розміром мала.

У кімнаті, у дворі,

Рідна нам, як комарі. (Муха)

3) В нього восьмеро очей,

Ніжки від самих плечей.

З павутинки робить сітку:

Восени, зимою, влітку.... (Павук)

4) Тільки лялечка проснеться —

Враз у шати одягнеться.

Погляду не відірвати —

Здатна всіх зачарувати! (Метелик)

5) У живого гвинтокрила

На спині прозорі крила.

Кольорові шати,

Любить мандрувати. (Бабка)

6) Ця маленька трудівниця

Мед збирає як годиться:

Все у вулик, все у соти,

Не цурається роботи! (Бджілка)

7) Їх дружина кров з нас п’є,

В неї хист до цього є.

Як над вухом запищить —

Так і хочеться набить! (Комар)

8) Серед лісу горбик-дім,

Тисячі живуть у нім.

Працелюбні ці комахи:

Добрі, щирі, розумахи... (Мурахи)

9) По травичці, по землі

Коні бігають малі.

Іподромом для них луг,

Не поставиш їх у плуг! (Коник-стрибунець)

10) У червоного малятки

На спині краплинки-цятки:

Чорні вуса, голова,

Любить лагідні слова. (Божа корівка)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн