Урок 19. Авторська скринька. Марійка Підгірянка. Ліс

Опис документу:
Урок 19. Авторська скринька. Марійка Підгірянка. Ліс Мета: продовжити ознайомлення учнів з життям і творчістю Марійки Підгірянки, роз-криваючи красу і багатство рідного слова за допомогою творів поетеси; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Мовленнєва розминка 1. Читайте чітко, весело!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 19. Авторська скринька. Марійка Підгірянка. Ліс

Мета: продовжити ознайомлення учнів з життям і творчістю Марійки Підгірянки, роз­криваючи красу і багатство рідного слова за допомогою творів поетеси; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Читайте чітко, весело!

ОДУД

— Ду-ду-ду,

Чі-чі-чі…

Де ночуєш ти вночі?

— Чі-чі-чі,

Ду-ду-ду…

Я ночую у саду.

— Ду-ду-ду,

Чі-чі-чі…

Од садка віддай ключі.

— Чі-чі-чі,

Ду-ду-ду…

Загубив і не знайду.

А. М’ястківський

2. Гра зі звуками

Із задертими носами

По снігу помчали

САНИ.

А як зміниш

А на И,

По снігу помчать

СИНИ.

3. Упізнай і швидко відповідай!

Літній, сонячний, теплий — (що?)… день.

Жовті, червоні, осінні — (що?)… дерева, кущі.

Чорна, дощова, велика — (що?)… хмара.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні загадують дібрані загадки про птахів.

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Який розділ ми почали вивчати?

— Відкриває поетичну скриньку українська поетеса Марійка Підгірянка.

V. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічні відомості

— Її зірочка засвітилася 29 березня 1881 року в селі Білі Ослави на Станіславщині (тепер Івано-Франківщині) в сім’ї Ленертів. Батько Марійки пра­цював лісничим, а мати — дочка священика — була домогосподаркою. З ди­тинства дівчина чула неспокійний шум смерек, гомін лісу, рідне слово і спів пташок. Вона зростала у багатодітній сім’ї, де було п’ятеро дітей. Дідусь по матері навчив її писати і читати. Ще маленькою вона прочитала «Кобзар» Т. Г. Шевченка.

Свої перші вірші Марійка почала писати, коли їй виповнилося 13 років, її сестри знайшли ті вірші, написані на окремих клаптиках паперу, і склали першу її збірку. Вона дуже любила дітей, і тому стала вчителькою.

1908 року вийшла друком її перша поетична збірка «Відгуки душі». Це було для поетеси великою радістю. Проте життєва доля дарувала не тільки радість. Дуже багато перешкод траплялося на її життєвому шляху, що їй дове­лося переборювати.

Деякий час поетеса жила в Австрії. Перебуваючи на чужині, вона дуже тужила за рідними Карпатами. Тут і народилися її нова збірка «На чужині», опо­відання «Малий Василько», п’єса для дітей «Сон на могилі» та поема «Мати-страдниця».

Повернувшись у рідні місця, Марійка Підгірянка продовжила вчителю­вати, а з 1938 року працювала директором школи в Тлумацькому районі Львівської області.

18 травня 1963 року Марійка Підгірянка померла. Похована у м. Львові на Личаківському кладовищі.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша М. Підгірянки «Ліс» (с. 22)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини постали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2) Словникова робота.

Довідкове бюро

Галузка — гілка, гілочка.

Ярок, яр — глибока довга западина.

Мугикати — стиха, невиразно наспівувати.

Читання слів «луною» за вчителем

Буйний, свище, воркотять, шепоче, в галузках, шапочки, вітрець.

3) Читання вірша учнями хором.

— Як поетеса говорить про шум лісу? Які дерева згадує?

4) Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами.

— Що йдеться у вірші про пташок?

— Які пестливі слова вживає поетеса в своєму вірші?

— Як ви розумієте виділені рядки?

5) Гра «Диктор телебачення».

Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів.

6) Гра «Добери риму».

Ліс — (дрізд), буки — (голубки), по верхах — (в галузках), листки — (ша­почки), ласці — (у казці).

7) Робота за ілюстрацією.

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, що проілюстрував художник.

VI. Підсумок уроку

— З творчістю якої поетеси ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Що дізналися про неї?

— Який вірш вивчали?

VII. Домашнє завдання

Виразно читати вірш. Виконати свій малюнок до вірша.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн