УРОК 17. КИРИГАМІ. РИБКА

Опис документу:
УРОК 17. КИРИГАМІ. РИБКА Мета: навчити учнів виготовляти виріб об’ємної форми з паперу та картону в техніці киригамі; вдосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності, мислення, спостережливість, акуратність у роботі; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, підводного світу, культури праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 17. КИРИГАМІ. РИБКА

Мета: навчити учнів виготовляти виріб об’ємної форми з паперу та картону в техніці киригамі; вдосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності, мислення, спостережливість, акуратність у роботі; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, підводного світу, культури праці.

Обладнання: двосторонній папір для оригамі, картон, ножиці, клей, серветка для рук, пензлик, зразок виробу, ілюстрації або фотографії із зображенням підводного світу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, повторимо правила згинання та складання паперу. Ми будемо подорожувати біля ставка, подивимося, яких риб можна зустріти на водоймищах і спробуємо самі виготовити таких рибок. Розшифруйте слово — назву техніки, у якій ми будемо працювати на уроці.

— Так, це киригамі.

— А хто з вас пам’ятає, що таке оригамі і звідки до нас прийшло це мистецтво?

2. Розповідь учителя

Історія оригамі почалася з винаходу паперу. Це сталося в Китаї близько 1800 років тому. З’явилися складені з паперу ширми, віяла. Художні вироби зі складеного паперу (оригамі) вперше почали виготовляти в Японії. Паперові фігурки і сьогодні дуже поширені в цій країні. Вони використовуються і в повсякденному житті та під час свят, обрядів.

У Японії паперова фігурка імператора бере участь у святкуванні Дня дівчаток (свято ляльок — 3 березня).

Паперовий журавлик давно відомий в Японії як талісман (приносить щастя). Його зображують на листівках з побажаннями здоров’я. Він став символом миру. Фігурка коропа в День хлопчиків (5 травня) символізує силу і мужність.

Сьогодні оригамі поширене по всій земній кулі. Для багатьох оригамі — це хобі, улюблене заняття у вільний час. У різних країнах світу створені клуби та товариства оригамі. Проводяться виставки та змагання майстрів оригамі. Існують різні техніки оригамі, в тому числі «мокре оригамі», коли майстер створює скульптуру оригамі зі щільного паперу. Майстри оригамі складають фігурки розміром менше наперстка і величиною у людський зріст.

3. Робота за підручником

— Запам’ятати порядок складання багатьох фігурок було складно, тому намагалися його записувати. Але люди різних країн говорять на різних мовах, тому записи могли прочитати не всі. Так з’явилася нова мова — мова знаків. За допомогою значків можна було на малюнках-схемах записати шлях від паперового квадратика до фігурки. Складання багатьох фігурок в оригамі починають з нескладних конструкцій, які називають базовими формами. Всі вони виготовляються з квадратного аркуша шляхом нескладних прийомів. Розгорніть підручники на с. 71 та ознайомтеся з цими знаками та прийомами. (Діти ознайомлюються з базовими формами та умовними позначеннями.)

— Киригамі — японське мистецтво виготовлення виробів з паперу. Якщо за правилами оригамі папір можна тільки складати, то при створенні киригамі дозволяється ще й вирізати окремі деталі ножицями. Ось цього ми сьогодні і навчимося.

Фізкультхвилинка

Рибки весело плескались

У чистісінькій воді.

То зіжмуться, розіжмуться,

То зариються на дні.

III. ДЕМОНСТРУВАННЯ ТА АНАЛІЗ ЗРАЗКА

Інструктаж учителя

  • Зігніть квадрат по діагоналях, розгорніть його.

  • Переверніть квадрат, зігніть навпіл, розгорніть його.

  • Знову переверніть квадрат і втисніть бічні сторони всередину. Вийшла базова форма «подвійний трикутник».

  • Складіть базову форму навпіл. Нанесіть контури плавців і хвостика.

  • Виріжте і розгорніть. Наклейте рибці око і зябра.

IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Діти під керівництвом учителя починають роботу.

V. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Наш клас перетворився на чудовий ставок. Яких тільки рибок тут немає! І червоні, і рожеві, і жовті, і білі!

— Які труднощі виникли при роботі над рибкою?

— Хто допоміг подолати ці труднощі?

— Хто зумів допомогти товаришу?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Над чим ми працювали на уроці?

— Які прийоми роботи з папером ми повторили?

— Кому ви подаруєте свій виріб?

— Що таке киригамі?

— Давайте згадаємо, яких мешканців моря та водоймищ ви знаєте.

1) Живе на дні,

На глибині,

На піску спочиває,

Очі на один бік має. (Камбала)

2) Не дрімають карасі,

знають добре геть усі:

стерегтись потрібно злюки,

хижої, страшної... (щуки).

3) Щоб рибину цю піймати,

Слід її нагодувати.

Наварити бараболі

І гороху, що у полі... (короп).

4) Упізнає рибу всяк,

Бо колюча, мов їжак,

Та ще й кругла на додачу,

Може, в книжці де побачиш. (Риба-їжак)

5) У підводній горі,

Живе при норі.

Вісім ніг має,

Ними здобич хапає. (Восьминіг)

6) Взимку ловиться і влітку

Вудкою або у сітку.

А коли злякається —

В мулі заховається... (карась).

7) Ляже й спить на глибині

З шаром мулу на спині,

Тільки вуса повертає,

Що навколо — все він знає! (Сом)

8) Хочеш рибок цих спіймати —

Треба черв’ячка їм дати.

Хоч і хижі, та не щуки,

І на вигляд геть не злюки. (Окуні)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.