Урок 16. Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки. Тема опису «Білочка»

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Урок 16. Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки. Тема опису «Білочка» Мета: навчати учнів складати опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки; розвивати мовлення; виховувати любов до тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 16. Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки. Тема опису «Білочка»

Мета: навчати учнів складати опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки; розвивати мовлення; виховувати любов до тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Бб бі іл оч чк білочка

2. Робота над загадками

Учні слухають загадки та обирають потрібну відгадку за словами з довідки.

Слова для довідки: лісова мешканка, руда, м’яка шубка, спинка вигнута, вушка гострі з китичками, пухнастий хвіст, обережна, гарна господиня, запаслива, прудка.

Має шубку з колючок,

Сіру шубку, гарні очки.

Хто це? (Їжак)

Бігли діти повз ялинку

І побачили хатинку.

Лісова пустунка там

Оселилась — і діткам

Чемно лапку подавала,

Ківш грибів подарувала,

А тоді — себе назвала. (Білка)

В темнім лісі проживає,

Довгий хвостик має.

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її... (лисиця).

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 25)

Вправа 1

— Прочитайте та відгадайте загадку. Хто це? Спробуйте відгадати.

Червонясту шубку має,

По гілках вона стрибає.

Хоч сама мала на зріст,

Та великий має хвіст,

Як намисто, оченята...

Хто це? Спробуй відгадати.

— Словами із загадки дайте відповіді на запитання.

— Де живе білочка?

— По чому вона стрибає?

— Яка вона на зріст?

— Яка в білочки шубка?

— Який у білочки хвіст?

— Які в білочки оченята?

— Чим білочка полюбляє ласувати?

— Складіть опис білочки за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Робота в групах

Учні заслуховують складені описи білочки, дають поради.

Зразки описів

Білочка — це маленька лісова тварина. У неї пухнастий хвіст, китички на вушках. Хвіст у неї, як кермо. За допомогою хвоста вона спритно перестрибує з гілки одного дерева на друге.

Білочка дуже гарна тваринка. Хвіст у неї пухнастий, голівка маленька з гарними оченятами. Вушка гостренькі з китичками на кінцівках. Вона прудка, швидка. Стрибає по деревах. Гарна господарка. На зиму запасає горіхи, насіння, гриби. Будує гарне гніздо.

Чи знаєте ви?..

Де зимує білочка? У дуплі. Влаштовує тепле гніздечко. Устеляє його мохом, сухим листям. Як запасає харчі? Ще восени вона збирає горішки, гриби, насіння з шишок. Усе це вона у своїй коморі ховає.

Цікаво знати, що білка ще й розбійниця. Іноді їй набридає годуватися насінням, грибами. От і починає шукати пташині яйця. А потім, як виводяться маленькі пташенятка, вона їх поїдає. Отже, білка — хижа тваринка.

Два рази на рік вона народжує білченят. Вони сліпі, голі, важать до 12 грамів. Через 3–4 тижні вже вкриті пухом. Вилазять з гнізда через 35 днів.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чого навчалися на уроці?

— Як слід ставитися до мешканців лісу?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!