Урок 14. БУДЬТЕ ДРУЖЕЛЮБНИМИ!

Опис документу:
Урок 14. БУДЬТЕ ДРУЖЕЛЮБНИМИ! Мета: пояснити учням сутність дружелюбності; вчити наводити приклади поведінки, де виявляються ця чеснота; учити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати колективізм, дружелюбність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 14. БУДЬТЕ ДРУЖЕЛЮБНИМИ!

Мета: пояснити учням сутність дружелюбності; вчити наводити приклади поведінки, де виявляються ця чеснота; учити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати колективізм, дружелюбність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

— Що ви відчуваєте, коли зустрічаєте друзів? Чи радісно вам?

— Чи до всіх людей ви ставитеся дружньо? А вони до вас?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про дружелюбність.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання й обговорення оповідання

З першого класу Катя знала своїх шкільних подруг, між собою вони були дуже дружні. Але ось у класі з’явилася нова дівчинка, її звали Анею. Вона приїхала з якогось далекого міста, щоб жити у тітки та дядька. Звісно, ніхто в класі її не знав.

В Ані був незвичний для них діалект, через що Катя та інші діти в класі ви­рішили, що Аня — дурненька й сіра. І всі почали насміхатися над новою дівчинкою. Всі підкреслено ігнорували її. Дійшло до того, що коли одна із по­дружок Каті звернулась із запитанням до Ані і зробила це ввічливо, Катя обі­звала подружку образливими словами і протягом тижня не розмовляла з нею. Відтоді ніхто в класі вже не намагався говорити з бідною Анею, хоча вона ні­кому не зробила нічого поганого.

— Чому до одних людей легше бути дружніми, ніж до інших?

— Чи доводилося вам переживати що-небудь подібне до того, що пережила Аня?

— Чому, на вашу думку, Катя та її друзі поводилися так нечемно?

Вправа «Мікрофон»

— Що таке дружелюбність?

Дружелюбність — дружні стосунки, прихильність, доброзичливе став­лення; приязнь.

Дружні відносини виникають не на порожньому місці, а в результаті добрих справ і слів, звернених до інших. Іноді дружелюбність виявляти нелегко, особливо до тих, хто, як нам здається, не подібний до нас.

2. Робота за підручником (с. 65–67)

Читання оповідання «Дружба»

— Перекажіть зміст оповідання за малюнками на с. 65.

— Який висновок ви запам’ятали з цього твору?

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 66, 67.

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів’ями про дружбу

  • Дерево міцне корінням, людина — друзями.

  • Друзі пізнаються в біді.

  • Людина без друзів, що дерево без коріння.

  • Дружба — найбільший скарб.

  • Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

  • Дружба та братство — дорожче багатства.

2. Робота в групах

Об’єднання в групи за буквами Д, Р, У, Г

Картки зі словами слід розподілити на 2 групи: «Погано» та «Добре».

Слова: пожалів, обманув, захистив, образив, посварився, злякав, відремон­тував, допоміг, ударив, штовхнув, поділився, провідав, схитрив, зруйнував, прочитав, подарував, похвалив.

— Запишіть до кожної літери слова «дружба» позитивні риси характеру.

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчилися на уроці?

— Що вам найбільше запам’яталося?

— Зазирніть у віконця до нашої школи і скажіть, чи дружні ви діти?

— Пригадайте найбільш дружелюбний учинок, коли-небудь здійснений стосовно вас. Яку це викликало у вас реакцію?

— Що заважає вам бути дружелюбним до нової для вас людини?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 65–67).

Скласти поради «Якщо ти в класі новачок...».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн