Урок 13. ПРО АКУРАТНІСТЬ

Опис документу:
Урок 13. ПРО АКУРАТНІСТЬ Мета: закріпити уявлення учнів про навички особистої гігієни, про дотримання режиму дня; розвивати мовлення, охайність; ви¬ховувати охайність, акуратність,вміння слідкувати за зовнішнім виглядом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 13. ПРО АКУРАТНІСТЬ

Мета: закріпити уявлення учнів про навички особистої гігієни; розвивати мовлення; ви­ховувати охайність, акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Презентація робіт учнів

2. Робота над прислів’ями

— Поясніть зміст прислів’їв.

  • Чистота дорожча за багатство.

  • Хвороба з брудом у дружбі.

  • Мило сіре, та миє біло.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про акуратність.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

— Як ви розумієте слова А. П. Чехова: «У людини все повинне бути пре­красним: і обличчя, і одяг, і почуття, і думки»?

— Коли про людину говорять, що вона охайна й акуратна?

— А коли називають дітей неохайними, неакуратними?

— Про кого можна сказати: «Ця людина завжди охайна, акуратна»?

2. Гра «Про що розповів портфель?»

Учитель показує пом’ятий, пошарпаний старий портфель, дістає з нього пом’яті зошити, порваний альбом, поламану ручку, розмальовану лінійку, пом’яті папірці, обкладинку для зошитів, цукерки, обгортки від шоколаду.

Що ви можете сказати про господаря цього портфеля? Який він учень? (Неохайний, не береже свої речі.)

— Як потрібно ставитися до навчального приладдя?

— Коли слід збирати портфель?

— Що може розповісти портфель про господаря?

— Чи подобається вам цей портфель?

3. Робота за підручником (с. 58–64)

Читання вірша Анатолія Костецького «А що в портфелі?»

— Які речі були в Юрковому портфелі? Спочатку назвіть їх, а потім опи­шіть їхній вигляд.

— Про що свідчить опис речей?

— У якому вони були стані?

— Як портфель характеризує Юрка?

Слово акуратний почали вживати на початку XVIII століття, запози­чивши його з польської мови. Проте і в польській мові це слово — чужинець, бо назву його поляки взяли з латинської мови. І як приємно бути акуратним! Бо це означає бути... (старанним, ретельним, сумлінним, дбайливим, совісним, скрупульозним). Акуратний — який уважно виконує щось.

Відповіді на запитання на с. 61

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 63.

Потім читають вірш Галини Малик «Дивний звір» та відповідають на запи­тання на с. 64.

— Хто ж навчив героя вірша бути охайним і бережливим?

— Кого Галина Малик назвала дивним звіром? І чому?

— Чи живе у вас удома такий дивний звір?

— Чи ви вже встигли позбутися його?

— Що для цього слід зробити?

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Читання й обговорення оповідання «Помилка»

ПОМИЛКА

Учитель викликав Юрка до дошки.

— Нумо, давай напишемо таке речення... Пиши: «Щодня перед обідом я старанно мию руки з милом».

Пише Юрко, старається, аж сопе... Ось уже й кінець. Ставить крапку і по­вертається до вчителя.

— Так, так,— каже Іван Петрович.— Добре написано. А тепер прочитай і знайди помилки.

Юрко помалу читає і виправляє: у слові «перед» пропущено «е», у слові «старанно» треба два «н»...

— Тепер уже все правильно? — питає Іван Петрович.

— Усе,— відповідає Юрко впевнено.

— Усе-все?

— Все,— чомусь уже тихіше каже Юрко і... червоніє...

Чого б то?

— Як ви вважаєте, чому почервонів Юрко?

— Де ви вдома зберігаєте свій одяг?

— Як потрібно ставитися до одягу?

2. Розв’язування моральної задачі

Хлопчик повернувся зі школи додому. Глянула мати, а його нова шапка по­дерта і вся в багнюці.

— Це що?

— Та це хлопці...

— Що хлопці?

— Скинули з мене шапку й почали у футбол грати.

— А ти ж де був?

— На воротах стояв.

— Що ж можна сказати про поведінку хлопчика?

— Чим можна грати у футбол?

— Як потрібно ставитися до речей?

— Про кого в нашому класі можна сказати: «Цей учень завжди охайний, акуратний, бережливий, відповідальний»?

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Які правила вивчили?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 58–64).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн