Урок 13. Приголосні звуки. Спостереження за роботою мовленнєвих органів (язик, губи, зуби) під час вимови приголосних звуків

Опис документу:
Урок 13. Приголосні звуки. Спостереження за роботою мовленнєвих органів (язик, губи, зуби) під час вимови приголосних звуків Мета: навчати учнів упізнавати і розрізняти на слух та за способом вимовляння приголосні звуки (утворення перешкоди на шляху видихуваного повітря); повторити алфавіт; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; формувати спостережливість; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 13. Приголосні звуки. Спостереження за роботою мовленнєвих органів (язик, губи, зуби) під час вимови приголосних звуків

Мета: навчати учнів упізнавати і розрізняти на слух та за способом вимовляння приголосні звуки (утворення перешкоди на шляху видихуваного повітря); повторити алфавіт; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; формувати спостережливість; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

Цц ця це цв оц Це цу іц ца ци

Цуке́рка цу́кор цибу́ля сце́на

Цапок водицю п’є з цеберка.

— Поділіть слова на склади.

— Назвіть серед них споріднені слова.

— У реченні підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

— Доберіть близьке за значенням слово до слова цеберко.

2. Бесіда

— Чим відрізняються звуки і букви?

— Які бувають букви?

— На які групи розподіляються всі звуки?

— Скільки в українській мові голосних звуків?

— Скількома буквами вони позначаються?

— Скільки всього букв в українській абетці?

— Повторимо абетку всі разом.

— Хто сам хоче розказати українську абетку?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємось про приголосні звуки.

Тема уроку — «Приголосні звуки».

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 21–22)

Вправа 1

— Прочитайте вірш. Чиї звуки ви почули?

— Прочитайте підкреслені букви. Вимовте звуки, які вони позначають. Чи зустрічає струмінь повітря перешкоду при вимові цих звуків? Як називаються такі звуки?

— Це приголосні звуки. При вимові приголосних звуків на шляху видихуваного повітря мовні органи створюють перепони.

— Скільки букв у підкресленому слові? А скільки звуків?

— Відшукайте у вірші слова, які відповідають поданим звуковим схемам.

Спишіть їх.

— Приголосні бувають тверді й м’які. Приголосних звуків в українській мові — 32.

Вправа 2

— Розгляньте малюнки. З назв предметів випишіть букви, які позначають приголосні звуки за зразком.

Вправа 3

— Прочитайте текст. Які птахи могли співати в лісі? Які комахи?

— Вимовте перший звук у виділеному слові. Які букви позначають цей звук?

— Підкреслені слова поділіть на склади для переносу.

— Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Вибіркове списування

— Прочитайте вірш. Спишіть другий рядок.

Лось і лосенятко з ним.

Ліс для лосів — рідний дім.

Літо в ліс гукнуло осінь.

Лист летить на спини лосям.

— Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

— Прочитайте букви і вимовте відповідні приголосні звуки.

2. Гра «Заповни пропуски»

— Запишіть слова, вставляючи пропущені букви.

Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

З..мля, с..ниця, ц..буля, т..пло, л..сточок.

3. Гра «Спиши та поділи»

— Спишіть слова, поділяючи їх для переносу. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

Вулиця, їжак, цукор, верблюд, неділя.

4. Диктант

У садку співав соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди.

— У першому реченні підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які бувають звуки?

— Скільки в українській мові приголосних звуків?

— Як упізнати і розрізнити на слух приголосні звуки?

VII. Домашнє завдання

С. 22, вправа 3.

— Спишіть другий абзац вправи 3. Підкресліть слова, у яких є звуки [дж], [дз], [ж].

— Скільки таких слів? Як ви вважаєте, чому цих слів так багато? Що хотів передати цим автор?

— Відшукайте слова, які відповідають поданим звуковим схемам.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.