УРОК 12. ПАПЕРОВІ ОБ’ЄМНІ ФІГУРИ. ЯЛИНКА

Опис документу:
УРОК 12. ПАПЕРОВІ ОБ’ЄМНІ ФІГУРИ. ЯЛИНКА Мета: розширити уявлення учнів про властивості паперу та його походження; вчити планувати послідовність операцій; вдосконалювати технічні прийоми роботи з папером; розвивати спостережливість, зорову пам’ять, творчу фантазію; розповісти про історію святкування Нового року; виховувати активність, акуратність, культуру праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 12. ПАПЕРОВІ ОБ’ЄМНІ ФІГУРИ. ЯЛИНКА

Мета: розширити уявлення учнів про властивості паперу та його походження; вчити планувати послідовність операцій; вдосконалювати технічні прийоми роботи з папером; розвивати спостережливість, зорову память, творчу фантазію; розповісти про історію святкування Нового року; виховувати активність, акуратність, культуру праці.

Обладнання: зразки виробу, шаблони, папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, шаблони, аудіозапис новорічних пісень про ялинку, ілюстрації із зображенням зимового лісу, плакат «Лінії креслення».

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Ми продовжуємо працювати з папером, ознайомимося з елементами графічної грамоти, навчимося виготовляти об’ємні паперові вироби, а саме — об’ємний виріб «Ялинка».

2. Вступна бесіда

— Який місяць зараз за календарем?

— Чого ви очікуєте від нього?

— З чим асоціюється у вас цей місяць?

— Які прислів’я про грудень ви знаєте?

  • Грудень землю грудить і хату студить.

  • Грудень — не брат, а холоднеча — не сестра.

  • Смутний грудень, як прийде студень.

  • Грудень рік кінчає, а зиму починає.

  • Прийшов грудень, приніс студень.

  • У грудні сонце на літо, а зима на мороз повертають.

  • Сумний грудень і в свято, і в будень.

— Але, звісно, грудень — це, перш за все, святкова ялинка.

  • Зелену сукню маю,

Ніколи не міняю,

Один-єдиний раз на рік

Її я прикрашаю. (Ялинка)

Учитель розповідає про історію святкування Нового року, учень читає вірш про ялинку.

НОВОРІЧНА ЯЛИНКА

Ой, весела в нас зима,

Веселішої нема:

Грає срібними зірками,

В’ється синіми димками,

Снігом землю обійма.

Ой струнка ялинка в нас!

Скільки сяє тут прикрас!

Ми зібралися юрбою —

Разом з піснею новою

Рік Новий стрічать.

М. Рильський

— Щоб зробити об’ємний виріб, спочатку слід ознайомитися з елементами графічної грамоти, навчитися робити креслення.

3. Робота за підручником

— Розгорніть підручник на с. 51. Згадайте, які існують геометричні фігури. Назвіть фігури, зображені на малюнку. Порівняйте геометричні фігури з об’ємними тілами. Чим вони відрізняються? (Відповіді дітей.)

— Креслення — це зображення предмета або деталі за допомогою лінійки, циркуля та інших креслярських інструментів з використанням умовних позначень. Якщо таке зображення виконати від руки, воно називатиметься ескізом. Чим креслення відрізняється від ескізу?

— Які ж правила потрібно знати, щоб зробити креслення виробу або прочитати його?

— Сьогодні я вас ознайомлю з деякими. Подивіться на таблицю «Лінії креслення» на с. 53. Як бачите, лінії бувають суцільні товсті, суцільні тонкі, зі стрілочками, тобто з крапками. Кожна з цих ліній має певне призначення. Суцільна товста лінія проводиться тоді, коли потрібно обвести контур деталі. Суцільна тонка проводиться, коли потрібно поставити розмір. Лінією зі стрілками позначають розмір, а штрихпунктирною — лінію згину. Знаючи ці найпростіші правила, можна прочитати нескладні креслення деталей.

Побудова прямокутника за допомогою лінійки

Багато деталей, з яких ми робимо різні вироби, мають форму прямокутника або квадрата. Тобто, нам необхідно навчитися виконувати його розмітку, адже це перша технологічна операція, з якої починається робота над виробом. Розмічати прямокутник ми будемо за допомогою лінійки. Подивіться, як виконується розмітка прямокутника.

Учні під керівництвом учителя обговорюють процес розмітки прямокутника за допомогою лінійки. Потім учитель демонструє прийоми розмітки прямокутника за певними розмірами.

Фізкультхвилинка

Хлопчики й дівчатка!

Колони підрівняйте

Й розминку-веселинку

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати.

Будемо знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два, три.

Нахил вправо — раз, два, три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз — присядьте. Два — присядьте.

На місця тихенько сядьте.

4. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Розгорніть підручник на с. 56 та розгляньте зразок ялинки, яку ми будемо виготовляти.

— Які матеріали нам необхідні для виготовлення листівки?

— З чого почнемо роботу?

— Як правильно виконати згинання картону, щоб одержати якісну заготовку?

— Чи є в обраній композиції симетричні деталі?

— Для чого потрібен шаблон?

  • Складіть аркуш двостороннього зеленого паперу навпіл.

  • Використовуючи шаблон, зробіть розмітку за малюнком.

  • Перенесіть лінії згину за допомогою лінійки. Виріжте по контуру.

  • Проведіть закритими ножицями по лініях згину під лінійку.

  • Зігніть по лініях усередину, починаючи ліворуч.

  • Розігніть ялинку, другий і четвертий згини перегніть в іншу сторону.

— Подивіться уважно на нашу ялинку, уявіть, що це жива ялинка і стоїть вона сумна.

— Що слід зробити, щоб розвеселити ялинку, щоб вона стала веселою і щасливою? (Її треба нарядити, прикрасити.)

— Які іграшки прикрашають ялинку? (Кулі, ліхтарики, гірлянди...)

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Учні повторюють правила безпечної роботи з ножицями, клеєм.

Виконують роботу під супровід пісень про ялинку.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Подивіться, які прекрасні ялинки ви виготовили сьогодні! Яскравий фон і блискуча мішура надали святковості вашим композиціям.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчалися сьогодні на уроці?

— Про що дізналися вперше?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.