Урок 12. ОРИГАМІ. СТВОРЕННЯ ОБ’ЄМНИХ ФІГУР ТЕХНІКОЮ ОРИГАМІ. «МЕТЕЛИК»

Опис документу:
Урок 12. ОРИГАМІ. СТВОРЕННЯ ОБ’ЄМНИХ ФІГУР ТЕХНІКОЮ ОРИГАМІ. «МЕТЕЛИК» Мета: продовжити вивчення основ техніки оригамі; закріпити вміння учнів складати папір та створювати композиції на аркуші; розвивати навички роботи з папером, дрібну моторику рук; виховувати позитивні емоції, почуття у процесі пізнавальної діяльності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 12. ОРИГАМІ. СТВОРЕННЯ ОБ’ЄМНИХ ФІГУР ТЕХНІКОЮ ОРИГАМІ. «МЕТЕЛИК»

Мета: продовжити вивчення основ техніки оригамі; закріпити вміння учнів складати папір та створювати композиції на аркуші; розвивати навички роботи з папером, дрібну моторику рук; виховувати позитивні емоції, почуття у процесі пізнавальної діяльності.

Обладнання: кольоровий папір (бажано — з обох сторін), ножиці, простий олівець, клей, зразки виробів, мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Уч и т е л ь. Сьогодні на уроці ми згадаємо, що таке оригамі, працюватимемо, використовуючи цю техніку. Згадаємо про основні прийоми складання паперу та створимо чудового метелика.

2. Розповідь учителя

Мультимедійна презентація

Демонстрування фотографій різноманітних метеликів; читання вірша Н. Красоткіної

НАД АЙСТРАМИ МЕТЕЛИКИ ЛІТАЮТЬ...

Над айстрами метелики літають,

Такі барвисті, гарні і легкі.

То квітку найгарнішу вибирають,

То носяться веселі та прудкі.

Вони й самі такі, як диво-квіти,

Мов вилетіли з казки за поріг.

Летять до квіт нектар солодкий пити,

Не знаючи стежинок і доріг...

Та й нащо їм дороги і стежини?

От квіти — це і є дороговказ.

Стежки й дороги треба для людини,

Щоб не блукала світом всякий раз.

А для метелика — лиш квіти й небо!

Життя солодке радісно біжить!

І все б то добре, але є потреба

Холодну зиму якось пережить.

Та це ще буде, а от зараз літо,

І кожну днину — сонце і тепло,

Ще довгі дні й такі солодкі квіти,

І холодом з ріки не потягло...

Н. Красоткіна

— Слово «оригамі» — японського походження, складається з двох слів: «ори» — складати і «камі» — папір. Це засіб створення і конструювання з паперового квадрата, круга, прямокутника різноманітних виробів, іграшок і аплікацій.

З історії оригамі

Історики не мають жодних сумнівів, що папір був винайдений саме в Китаї. Однак, батьківщиною оригамі стала саме Японія. Можливо тому, що в цій країні процес складання вдало ілюстрував деякі світоглядні ідеї філософії Дзен. Суттєвою виявилася також подібність звучання японських слів «напір» і «бог» — «камі». Отже, в японців виник зв’язок між релігійним ритуалом і складанням фігурок із паперу. Не випадково перші оригамі з’являються у японських храмах. У періоди Камакура (1185–1333) і Муромати (1333–1573) оригамі виходить за межі храмів і потрапляє до імператорського двору. Аристократія і придворні зобов’язані були мати навички у мистецтві складання паперу. Записки, складені у формі метелика, журавля чи квітки абстрактної геометричної фігури, символізували дружбу чи добре побажання для коханої людини. Ними вдавалося часом висловити більше уваги, любові, ніж це можна зробити словами.

Уміння складати папір стало одним із ознак гарного тону і вишуканих манер. Різні знатні родини використовували фігурки оригамі як герб і печатку. У період Адзуті-Момояма (1573–1603) та Едо (1603–1867) оригамі з церемоніального мистецтва перетворилося на популярний спосіб дозвілля. Саме тоді з’явилася низка нових фігурок, що згодом стали класичними.

Поява авторських моделей і початок розвитку оригамі як напрямку сучасного мистецтва пов’язують з ім’ям знаменитого японського майстра Аїри Йошизаві. У другій половині XX ст. створено основні базові форми, а на їх основі — нові фігурки оригамі. У цей час європейці й американці досить добре обізнані з оригамі. Ще в XIX ст. оригамі як могутній педагогічний прийом рекламує німецький гуманіст Фрідріх Фребель. Автор «Аліси в країні чудес» Льюїс Керролл також захоплювався складанням фігурок із паперу. 1937 року в Лондоні виходить друком книга Маргарет Кембелл «Виготовлення паперових іграшок», у якій уперше згадано три традиційних на Сході базові форми: «водяна бомбочка», «птах» і «жаба». 1946 року схему складання класичного японського журавлика друкують в одному з англійських дитячих щорічних журналів. Фокусник Роберт Харбін (1909–1978) усерйоз захоплюється оригамі, збирає будь-яку інформацію стосовно цього.

Поступово починає формуватися коло шанувальників оригамі. 22 квітня 1967 року створюється громадська організація — Англійська Спілка Оригамі. Поступово членами Спілки стають не тільки англійці, але й іноземці.

В Україну оригамі потрапило через Росію. Роботами відомих російських майстрів зацікавились українські педагоги, освітяни. Значна кількість бібліотек «пригріла» гуртки оригамі у своїх приміщеннях. І ніхто не пошкодував, адже молодь, читачі бібліотек ще й ставали сумлінними учнями клубу оригамі. З 2000 року в Києві діє щорічна Міжнародна виставка оригамі. А це означає, що інтерес до складання паперу в українців підвищився.

Мультимедійна презентація

— Для складання оригамі використовують малюнки та схеми.

Згадаймо умовні позначення, що використовують у цих схемах. (Малюнки — на дошці або на екрані.)

Фізкультхвилинка

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Мультимедійна презентація

Розгляньте зразки на дошці. (Див. малюнок на с. 34.)

Робота за підручником (с. 33)

— Виготовлятимемо композицію у такій послідовності.

1. З аркуша паперу зробіть квадратну форму.

2. Перегніть навкоси квадратний аркуш паперу.

3. На однаковій відстані (приблизно 1 см) складіть аркуш з одного боку «гармошкою».

4. Згинаючи від середини до краю, так само складіть папір з іншого боку.

5. Отриманий ромб зі складками зігніть посередині.

6. Посередині обгорніть тоненькою смужкою паперу та заклейте. Ми зробили верхні крильця.

7. Так само зробіть другу частину метелика, нижні крильця.

8. З’єднайте обидві половинки смужкою.

9. Візьміть тоненьку паперову смужку завдовжки 15 см. Обидва кінці закрутіть на олівець. З’явилися вусики.

10. Приклейте вусики до метелика.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

Правила користування ножицями

1. Користуйтеся ножицями із заокругленими кінцями.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями або ножицями з послабленим шарнірним з’єднанням.

4. Не тримайте ножиці лезом угору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони працюють.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

Правила роботи з папером

1. Розкладіть зручно всі матеріали та інструменти на робочому місці.

2. Якщо працюєте за малюнками, розмістіть їх перед очима.

3. Перш ніж прогладити лінію згину, переконайтеся, що куточки і краї паперу збігаються один з одним.

4. Спочатку натисніть пальцями на середині лінії згину, а потім розгладжуйте її від середини до країв.

5. Готові паперові фігурки зберігайте у спеціальній папці або коробочці.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

ІV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

— Погляньте на нашу виставку.

— Ви дуже постаралися!

— Чия робота вам сподобалася найбільше? Чому?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам урок?

— Про що нове ви дізналися на уроці?

— Чого навчилися?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.