Урок 10. Скринька загадок. Іван Сенченко. За лісом, за пралісом золота діжа сходить

Опис документу:
Урок 10. Скринька загадок. Іван Сенченко. За лісом, за пралісом золота діжа сходить Мета: формувати вміння висловлювати оцінні судження; навчати розуміти прочитане, виділяти головне; ставити запитання за прочитаним; розвивати образне мислення; виховувати любов до рідного слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 10. Скринька загадок. Іван Сенченко. За лісом, за пралісом золота діжа сходить

Мета: формувати вміння висловлювати оцінні судження; навчати розуміти прочитане, виділяти головне; ставити запитання за прочитаним; розвивати образне мислення; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Розучування лічилки

Раз, два, три, чотири —

Кицю грамоти учили:

Не читати, не писати,

А за мишками ганяти.

2. Розчитування за складовою таблицею

3. Читання вірша «луною» за вчителем

КОНАДІНС, АБО СНІДАНОК НАВИВОРІТ

Наш Іванко спозаранку

Вже готовий до сніданку —

У сорочці, у штанцях,

Навіть з ложкою в руках.

Глип на стіл —

Там БІЛХ, АВАК…

Що це значить?

Як це так?

Усміхнулась ложка хитро,

Усміхнувся хитро ніж:

— Раз навиворіт сорочка,

КОНАДІНС, будь ласка, їж!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на кращого загадувача і відгадувача загадок.

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Ви чудово загадували і відгадували загадки. Відгадайте тепер мої загадки!

  • Із-за моря випливає,

Промінці ласкаві має,

Заглядає у віконце

Це яскраве, кругле… (сонце).

  • Живим зерном народжений,

Живу я на землі.

Щодня рум’яним сонечком

Я сходжу на столі. (Хліб)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання тексту І. Сенченка «За лісом, за пралісом золота діжа сходить» (с. 14–15)

1. Виразне читання тексту вчителем

— Назвіть головних персонажів прочитаного тексту.

2. Словникова робота

Балабуха — тут: опуклість, гірка.

3. Читання тексту учнями

— З якою інтонацією читатимемо слова Катрусі? (Зі здивуванням, захопленням) Бабусі? (Спокійно, розмірено)

Фізкультхвилинка

Раз, два — дружно встали,

Добре спинки порівняли.

Три — швиденько взяли гирі,

Підняли їх на чотири.

Попиляли ми дрова —

Раз, два, раз, два.

Порубали ми дрова —

Раз, два, раз, два.

Не стомились — відпочили

І за парти тихо сіли.

4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

— Хто загадав дітям загадку про сонечко?

— До кого Катруся звернулася із запитанням?

— Як бабуся пояснила Катрусі відгадку?

— Чому хліб порівнюють із сонцем, а сонце — із хлібом?

— Знайдіть у прочитаному тексті загадку і відгадку до неї.

5. Читання тексту за особами

— Які загадки про місяць, зірки ви знаєте? Загадайте їх однокласникам.

  • В синім небі світлячки —

Не дістать до них рукою.

А найбільший світлячок

Зігнувся, як черв’ячок. (Зорі й місяць)

  • Аж до раночку вночі

Дід-пастух овець лічив.

Вийшло сонечко з-за гаю…

Де вони тепер — не знає. (Місяць, зорі)

  • Буває кругленький,

З ріжками буває,

Вночі його видно,

А вдень він зникає. (Місяць)

  • Срібною доріжкою,

Виставивши ріжки,

Через річку перейшов,

Не змочивши підійшов. (Місяць)

VІ. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Що нового дізналися?

VІІ. Домашнє завдання

Дібрати загадки про місяць і зірки. Загадати їх однокласникам.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.