Урок 1. Звуки, букви. Українська абетка

Опис документу:
Звуки і букви Урок 1. Звуки, букви. Українська абетка Мета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички звуко - буквеного аналізу слів, спостережливість; виховувати інтерес до навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Звуки і букви

Урок 1. Звуки, букви. Українська абетка

Мета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички звуко - буквеного аналізу слів,

спостережливість; виховувати інтерес до навчання.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Ознайомлення з підручником «Українська мова»

— Розгляньте підручник і скажіть, як він називається і хто його автор.

— Які умовні позначення треба знати, щоб правильно користуватися підручником?

2. Читання й обговорення вірша В. Квітневого (с. 4)

— Яке побажання висловлює автор?

3. Хвилинка каліграфії

Аа ай аб ат ал ам ан ва ка ау

Абе́тка а́збука алфаві́т і алфа́віт

Ми вивчаємо українську абетку.

4. Бесіда

— Відгадайте загадку.

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати!

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш. (Абетка)

Які ви знаєте близькі за значенням слова до слова абетка? (Азбука, алфавіт)

Що означають ці слова? (Сталий порядок розташування всіх літер певної мови.)

Назвіть послідовно звуки у слові українську.

— Чим позначаються звуки мовлення на письмі?

— Чим відрізняються букви від звуків?

— Чого в українській мові більше: букв чи звуків?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя

Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфавіту — альфа і бета, або віта.

Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки, якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв (а і бе).

Учні читають українську абетку або розказують її напам’ять.

2. Первинне закріплення

1) Читання абеткової пісеньки

Абеткову пісеньку

Весело співать.

Абеткову пісеньку

Треба добре знать.

А, Бе, Ве —

Коник у траві живе,

Ге, Ґе, Де, Е —

Мама донечку веде,

Є, Же, Зе —

По стежині жук повзе,

И, І, І і И —

Гріється на сонці змій,

Ка, еЛ, еМ —

Лисенятко під кущем,

еН, О, Пе —

Песик носиком сопе,

еР, еС, Те —

В полі житечко росте,

У, еФ, Ха —

Я сміюся — ха-ха-ха!

Це, Ча, Ша —

Кіт в дорогу вируша,

Ща, Ю, Я —

Гарна пісенька моя.

Знак м’який Ь —

Помічник він мовчазний.

Не мовчи,

А абеточку учи.

2) Назвіть букви української абетки, назви яких закінчуються на звук [а]. (а, к, х, ш, щ)

3) Робота в парах. Гра «Звуки і букви».

Один учень вимовляє звук, другий — називає букву, якою він позначається. Наприклад: [н] — «ен»; [о] — «о», [п] — «пе».

— Зверніться до алфавіту і прочитайте ще раз ті букви, які ви назвали неправильно.

4) Тестування.

— Учора Знайко вивчив українську абетку. Тепер він знає місце кожної букви в абетці. А ти знаєш, яка буква в українській абетці стоїть п’ятою?

а) ґ; б) г; в) д; г) е.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота за підручником

Вправа 1

— Прочитайте вірш. Пригадайте абетку. Повторіть букви і порядок їх розміщення.

— До виділеного слова доберіть слова, подібні за значенням.

— Складіть і запишіть речення за схемою з підкреслених слів.

З букв слова апельсин утворіть нові слова. (Напис, син, сани, липа, спина)

— З одним словом складіть і запишіть речення.

Вправа 2

— Продовжіть речення. Спишіть їх.

— Скільки букв в українській абетці?

2. Словникова робота

Портфель — спеціальна чотирикутна сумка, призначена для носіння ділових паперів, книг та ін.

3. Гра-змагання між рядами «Хто більше?»

Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та відібрати лише ті, назви яких починаються з певного звука:

а) серед назв овочів — з [к];

б) серед назв меблів — з [с];

в) серед назв одягу — з [п].

— Запишіть назви овочів.

Придумайте з одним зі слів речення. (Заслуховуються відповіді чотирьох-п’яти учнів, краще речення записується.)

4. Тестування

— Знайко цікавиться, у якому зі слів кількість букв і звуків однакова:

а) джміль; б) лось; в) заєць; г) їжак.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що допоможе нам правильно назвати всі букви нашої мови?

— Закінчіть вислів:

Певний порядок розташування всіх букв мови називається...

VII. Домашнє завдання

С. 6, вправа 3.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.