"Українські народні пісні в літературі"

Опис документу:
Пісня приваблює своєю простотою й задушевністю, поетичністю й ліричністю. Хвилюють міцні і яскраві почуття дівчини, нестерпний біль розлуки з милим. Слова пісні не залишають байдужими, крають душу і навертають сльози. Пісня зворушує не тільки поетизацією кохання, а й подихом історії нашого народу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Практична робота 4.

1. Проаналізуйте 1 з пісень. Чим вони Вас приваблюють? Чому й досі не втратили своєї популярності?

Поетична картина, змальована С.Климовським у пісні «Їхав козак за Дунай», відображає типову картину, коли хлопцеві доводилося кидати рідний дім і йти до війська. Адже козацька служба – це справа честі, священний обовязок. Тепер його товариші – кінь вороний та зброя ясна. А кохана хай чекає його з війни зі славою. Дівчина плаче, страждає, розуміючи, що може й не побачити свого миленького, без якого їй не бачити щастя. Пісня побудована на емоційному діалозі, є багато звертань: «Дівчино, прощай . . .», «Ти, конику вороненький . . .», «Постій, постій, козаче . . .», «Ти будь здоров, мій миленький . . .», «Тебе ж, мила, не забуду . . .»; повторів: «постій, постій . . .», «мила . . . миленький»; ласкаво-зменшувальних слів: миленький, вороненький, коник, ручок тощо.

Пісня приваблює своєю простотою й задушевністю, поетичністю й ліричністю. Хвилюють міцні і яскраві почуття дівчини, нестерпний біль розлуки з милим. Слова пісні не залишають байдужими, крають душу і навертають сльози. Пісня зворушує не тільки поетизацією кохання, а й подихом історії нашого народу.

Пісня «Їхав козак за Дунай», мені здається, ніколи не втратить своєї популярності, тому що її слова прозорі і зрозумілі, а від того близькі і легко запам’ятовуються. В пісні привертає увагу єдність змісту і мелодії: адже пісня стає більш тужливою і сумною, коли її мелодія звучить в мінорній тональності, коли музика спонукає до роздумів. Від прослуховування цієї пісні (навіть попри те, що вона журлива) на душі стає тепло і гарно. Адже ця пісня писалась не на замовлення, а створювалась душею, тому в ній – душа, емоції і почуття наших пращурів. Ніколи ця пісня не втратить популярності, тому що ми переймаємося нею, відчуваємо її.

2. Прочитайте висловлювання про українську пісню. Оберіть 1-2 цитати, які Вас найбільше схвилювали, прокоментуйте їх, наведіть приклади українських пісень, що підтверджують Вашу думку.

  • «Українська пісня — це геніальна поетична біографія українського народу». Олександр Довженко.

  • «Народні пісні для України — все: і поезія, й історія, і батьківська могила. Пісні ці — народний літопис, живий яскравий, сповнений барв, істини, який розкриває все життя народу». Микола Гоголь.

«Українська пісня - це геніальна поетична біографія українського народу». Це історія українського народу, народу-трудівника, народу-воїна, народу, що цілі віки бився, як лев, за свою свободу, що цілі віки витрачав усю свою силу, свою кров, своє життя, як казав великий Шевченко, «без золота, без каменю, без хитрої мови» на виковування в боротьбі свободи, права на повноцінне життя, на виявлення в житті всіх своїх здібностей.

Минають віки, змінюються покоління, а українська пісня залишається, через усі поневіряння проносить вона свої чари, свою нев'янучу молодість.

Зароджувалась вона у праці і забавах, у календарних святах наших предків. Була і з козаками у звитяжних походах, і в турецькій неволі, ночувала при козацьких вогнищах під високими зорями. Великою популярністю в народі ось уже понад три століття користується пісня «Ой на горі та женці жнуть», в якій згадуються імена двох гетьманів XVII століття — Петра Конашевича-Сагайдачного та Михайла Дорошенка. Вона оспівує козацькі походи і працю женця-селянина. Слухаючи її, переймаєшся мужністю і звитягою, які поєднуються з гумором і життєлюбством. І як не захопитися неперевершеною красою цієї пісні. Ще однією з найвідоміших козацьких пісень є пісня «Розлились круті бережечки». Це — заклик-звернення до мужніх борців сідлати коней, добути червону китайку як символ незабутності військової слави України.

Безумовно, у вільного народу будуть інші пісні. У них буде менше смутку й болю, більше світлої радості й надії, бо наш народ уміє розкривати свою душу в пісні.

3.Оберіть певну історичну епоху та спробуйте відобразити її музичний світ, уявивши себе музикантом. Що Ви будете подавати в музиці? Які теми й почуття Вас хвилюватимуть? За допомогою яких інструментів будете зображати музичну епоху?

Кожна історична епоха відповідно до своїх ідейно-естетичних принципів, концепції людини й дійсності формує свій музичний світ. Не є винятком і наша сучасність. Відповідно до сьогоденних умов життя, а саме політична, економічна, екологічна ситуація та власне, суспільні відносини людей, знаходять відображення в сучасній музиці. Музика є своєрідним відображенням дійсності або ж реакцією на події, що відбуваються.

Мене, як «сучасного музиканта», хвилює наступне: героїзм наших захисників, хвилювання за майбутнє рідної країни. Я намагатимуся подавати музику, яка буде розповідати історії, викликати любов або ненависть, каяття совісті, учити доброті і любові до своєї країни. Моя музика змусить людину діяти, щоб змінити світ (щоб припинилася війна, щоб люди не тулилися в палаючих руїнах, щоб небо не здригалося від вибухів). Моя музика буде змушувати слухачів радіти і плакати. Але крім цього я буду подавати музику, яка буде направлена на розвагу, релакс, адже радість і спокій завжди дуже добре для людини. В цій музиці буде кохання, яке зближує людей, дає їм сили, енергію, життя.

В залежності від музики будуть використовуватись музичні інструменти. Наприклад, героїко-патріотична музика буде виконуватись на електромузичних (електрогітара) та ударних музичних інструментах. При виконанні легкої, розважальної музики я надала би перевагу роялю і саксофону. Але який би музичний інструмент не звучав, головне памятати, що музику створює не інструмент, а музикант. Хороший музикант витягне прекрасну мелодію з порожніх консервних банок, але навіть найдорожчий інструмент не допоможе тому, хто не любить музику, звучати добре.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.