Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Українська революція 1917 року

Історія України

Для кого: 9 Клас, 10 Клас

15.10.2019

284

6

0

Опис документу:
Якщо народ не знає своєї історії і не несе за це відповідальності, то будь-хто може скористатись такою слабкістю і висвітлити історичні факти по-своєму. Але як ми розуміємо, це геть неприпустимо, тому давайте уважно вивчати факти з минулого життя нашої країни, які і наразі актуальні. Переходимо до теми нашого уроку «Економіка України другої половини ХІХ - початку ХХ ст.»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методична розробка до відео уроку Берковської Ольги Василівни викладача ПТУ-2 (м. Дніпро)

«Рослина без коріння висихає, людина без минулого не живе»

Тема уроку : Економіка України другої половини ХІХ – початку ХХ ст.

Мета:

  • засвоєння учнями інформації про Українську революцію 1917 -1921р.р;

  • визначення особливостей економічного розвитку Українських земель під владою Російської імперії;

  • розвивати критичне мислення щодо сприйняття інформації, вміння аналізувати історичні і економічні факти;

  • сприяти формуванню логічного мислення, історичних і економічних комплексних знань про події цього часу, історичної пам’яті про минуле, національної свідомості.

Формування очікуваних результатів:

визначення ролі Українських земель в економічному і політичному житті Російської імперії, перспективи розвитку України під владою імперії;

учні можуть пояснювати закономірності економічних процесів того часу, називати провідні галузі господарства та їх недоліки;

визначити суттєві досягнення українського народу та їх вплив щодо поліпшення економічного важкого стану українських земель;

дати оцінку діям Російської імперії щодо її політичної та економічної зацікавленості в українських землях.

Обладнання: комп’ютер, відеоролик, підручники (http://pidruchnyk.com.ua/432-storya-ukrayini-pometun-gupan-10-klas.html (електронний підручник Пометун О.І., Н.М.Гупан ст. 73 ), історична карта Українські землі на початку ХХ ст.

Основні поняття:демократична революція, галузі господарства, земельна реформа О.А.Столипіна, синдикати.

Дати: друга половина ХІХ – початок ХХ ст.

Персоналії: О.А.Столипін.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Вид уроку – відео урок.

Хід уроку

І.Актуалізація опорних знань учнів ( 3 хв.)

Звернення до учнів:

«Рослина без коріння висихає, людина без минулого не живе» такими словами розпочинаємо сьогоднішній урок. Історія України багато століть протікала під владою різних держав, які за будь-яку ціну ставили перепони на шляху України до незалежності. Сьогодні Україна самостійна незалежна держава, яка пройшла довгий тернистий шлях від сировинного додатку інших держав до провідних світових позицій в галузях сільського господарства, космічній, мистецтві та інших. В рамках нашого уроку пропоную вам дізнатись про економічне та соціальне життя України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. та передумови визвольної боротьби українського народу в 1917-1921 р.р. за незалежність та свободу.

1.Питання до уроку.

1. Які значущі події ви пам!ятаєте наприкінці ХІХ ст.

2. Чи мала в той час Україна незалежність і свободу?

3. Які галузі господарства в той час в Україні були найбільш розвинені?

4. Проблеми українського народу того часу?

Відповіді учнів.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності ( 1 хв.)

Якщо народ не знає своєї історії і не несе за це відповідальності, то будь-хто може скористатись такою слабкістю і висвітлити історичні факти по-своєму. Але як ми розуміємо, це геть неприпустимо, тому давайте уважно вивчати факти з минулого життя нашої країни, які і наразі актуальні.

Переходимо до теми нашого уроку «Економіка України другої половини ХІХ - початку ХХ ст.»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу – відео урок. ( 23 хв.)

https://youtu.be/NkXezZFilr0 (посилання на відео урок)

Питання до обговорення:

1. Які галузі господарства викликали найбільшу зацікавленість Російської імперії на українських територіях.

2. Як впливали високі збори урожаю України і лідерство на аграрному ринку Російської імперії та світу на розвиток сільського господарства та країни?

3. Галузі господарства України, розвиток яких відбувався повільними темпами?

4. Чи була влада Російської імперії зацікавлена в розвитку України, створенні її власного економічного ринку і підвищенні соціального рівня життя?

5. Ставлення російської влади до культури, традицій, етнічної та національної спадщини українського народу?

Обговорення питань. ( 6 хв.)

Для закріплення матеріалу пропоную подивитися фрагмент фільму. ( 5 хв.)

https://www.youtube.com/watch?v=t9tVg1twzGw&index=17&list=PLv6ufBUWdRi1xvmFlbPavmrfcCS2K4TRO

Питання до обговорення:

  1. Чи всі галузі господарства розвивалися однаково рівномірно в Україні?

  2. Яки транспорт відігравав важливу роль в розвитку індустріалізації країни?

Обговорення ( 2 хв.)

Узагальнення вищевикладеного нового матеріалу.

ІV. Підсумки уроку. ( 3 хв.)

Реформи другої половини XIX ст. позитивно вплинули на розвиток промисловості України, утворення промислових міст і районів. Найважливішими з них стали Донбас, Кривий Ріг та Нікополь. Промисловому розвитку сприяло будівництво залізниць.

На початку XX ст. в умовах світової економічної кризи починається формування монополістичних об’єднань, які мали значний вплив не тільки на економічний розвиток країни, але й на появу перших законів щодо соціального, медичного та пенсійного забезпечення робітників.

Характерною рисою монополій в Україні були значні іноземні інвестиції та велика частка іноземного капіталу в акціонерному капіталі компаній. Зростання монополій призвело до змін у чисельності та складі населення.

Переселенська політика російської влади здебільшого була невдалою. Розчаровані труднощами з облаштуванням, природно-кліматичними умовами, неврожаями українці ні з чим поверталися додому.

Здебільшого з України експортували продукти й сировину, натомість українці не маючи власного виробництва були змушені купувати готові російські вироби, що спричиняло постійний відтік коштів на покупки життєвоважливих товарів.

Україна не мала можливості будувати власну економіку та розпоряджатися величезними капіталами за використання власної сировини та .

Прагнення українського народу до збереження традицій, власної мови та культури постійно зустрічало перепони з боку Російської Імперії.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ( 2 хв.)

І. Опрацювати сторінки підручників:

  1. Щупак І.Я., Морозова Л.В., Всесвітня історія”, 10 клас - Запоріжжя: „ Прем єр”, 2010: стр. 21 – 33, стр. 56- 65, стр.99-101, стр.133-148;

  2. Рожик М.Є., Естернюк М.І., Пасічник М.С, Сухий О.М., Федик І.І. Всесвітня історія новітні часи 1914-1945, 10 клас - Київ „Генеза”, 1999: стр. 11-51;

  3. Турченко Ф.Г. Новітня історія України частина перша 1914-1939, 10 клас – Київ Генеза 2002: стр. 5-212.

  4. Опрацювати відповідний параграф електронного підручника за посиланням:

(http://pidruchnyk.com.ua/432-storya-ukrayini-pometun-gupan-10-klas.html

(Історія України .Пометун О.І., Н.М.Гупан)

ІІ. Творче завдання.

Оберіть одну з наведених тем з файлу питання до уроку та оформіть у вигляді реферату.

ІІІ. Складіть хронологічну послідовність розвитку металургійної або видобувної (однієї на вибір) галузі України у складі Російській Імперії.

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА: (в т.ч. Internet ресурси)

  1. Бойко О. Д. Історія України. К.: „Академія”, 2001

  2. Історія України: Навчальний посібник. – К., 1997

  3. Субтельний О. Україна: історія. – К., 1993

  4. Крип”якевич І. Історія України. – Львів, 1992

  5. Історія України: Курс лекцій у двох книгах. – К., 1992

  6. Котляр М., Кульчиццький С. Довідник з історії України. – К., 1996

  7. Кормич Л.І., Багацький В.В. Історія України від найдавніших часів і до 21 століття. – Харків: „Одіссей”, 2001

  8. Історія України. – Львів: Світ, 1998

  9. Лановик Б. Д., Лазарович М. В. Економічна історія: курс лекцій – К.:Вікар, 2005р

  10. Пометун О., Малієнко Ю. Всесвітня історія : підручник для 7 класу Освіта – 2015р.

  11. https://history.vn.ua/

  12. http://textbooks.net.ua/content/section/35/41/

  13. http://subject.com.ua/textbook/history/

  14. http://portfel.info/

  15. http://referat-ok.com.ua/ekonomichna-istoriya/rozvitok-ukrajini-u-hh-stolitti

  16. https://history.vn.ua/book/chutkiiukrhist/36.html

  17. https://adm.dp.gov.ua/ua/pro-oblast/istorichna-dovidka

  18. електронний підручник: (http://pidruchnyk.com.ua/432-storya-ukrayini-pometun-gupan-10-klas.html

  19. https://www.youtube.com/watch?v=t9tVg1twzGw&index=17&list=PLv6ufBUWdRi1xvmFlbPavmrfcCS2K4TRO

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.