+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Українська мова "Завдання, які використовуємо на етапі формування уміння пояснювати значення слова".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання, які використовуємо на етапі формування уміння пояснювати значення слова:

  1. Розкажи друзям про те, що ти дізнався про значення слова «Україна».

  2. Уяви, що ти художник. Розкажи, як ти будеш малювати лінійку.

  3. Склади оповідання про їжака так, щоб читач зміг уявити звіра таким, який він є у житті.

  4. Поясни значення слова «олівець» людині, яка ніколи не бачила цього предмета.

  5. Пригадай значення слова «бабуся» і склади загадку, в якій за однією, або кількома ознаками можна взнати людину похилого віку.

За аналогією до тлумачення походження тих чи інших слів варто запропонувати школярам подумати над такими запитаннями:

  1. Як зявились у нашій мові слова «годинник», «загадка»?

  2. Чи може цукерка бути солоною ? Доведи правильність свого міркування.

  3. Що цікавого у будові слів «одинадцять», «чотирнадцять»?

  4. Кого називають подругою? Обґрунтуй свою думку.

  5. Як ти розумієш значення слова «посередині»?

Таким чином, використання різних засобів навчання під час роботи над словниковими словами сприяє розвитку фонематичного слуху, орфографічної зіркості молодших школярів.

Не слід забувати, що в сучасній Україні формування мовлення школярів відбувається в повсякденних ситуаціях двомовності, насамперед, українсько-російської. Тому значну увагу треба приділяти вилученню з учнівського мовлення невластивих для української мови слів, засвоєних під впливом інших діалектів. У своїх працях В.О. Сухомлинський слушно зазначає, «що користуватися сумішшю з двох мов – це одне з найтривожніших явищ загальнопедагогічного характеру. Скалічена мова отупляє, оглупляє людину, зводить її мислення до примітиву».

Варто памятати про розвинене у шестирічних дітей егоцентричне мовлення та використовувати його під час письма словникових слів - пропонувати школярам промовляти вголос те, що вони пишуть. Потім обовязково практикувати прочитання самим учнем уголос того, що він щойно написав, а також самостійне (чи за допомогою вчителя) виправлення помилок.

У процесі роботи над словом у школярів формуються уміння точно висловлювати думки, пояснювати значення слова. « Дитя, яке не звикло вникати у зміст слова, темно розуміє, або зовсім не розуміє його справжнього значення і не набуло навичок користуватися ним вільно в усному і писемному мовленні, завжди буде страждати від цього корінного недоліку під час вивчення іншого предмета».

Кожний учень по-своєму розуміє зміст, що несе в собі слово, але дати словесне пояснення значення слова для дітей важко. У молодших школярів необхідно виховувати уміння словесно формулювати значення слів, що вивчаються, а значить і словесно розкривати зміст понять, позначених у мові даними словами.

«Нема просто слова, - стверджує Расул Гамзатов, - воно або прокляття, або привітання, або краса, або біль, або бруд, або квітка, або брехня, або правда, або світло, або тьма. Одне слово може виразити велике почуття».

Лексичне значення будь-якого слова як одиниці лексико-семантичної системи мови являє собою сукупність змістових ознак, що відрізняють це значення від інших, утворюють індивідуальність лексичного значення й тому можуть бути названими диференційованими ознаками лексичного значення.

У методиці початкового навчання української мови розроблено чимало різних прийомів пояснення лексичного значення слова. Наведемо ті з них, які на наш погляд, найбільше сприяють усвідомленню учнями значення незнайомого слова, його уточнення або розширення і є доступними для молодших школярів.

працях В.О. Сухомлинський слушно зазначає, «що користуватися сумішшю з двох мов – це одне з найтривожніших явищ загальнопедагогічного характеру. Скалічена мова отупляє, оглупляє людину, зводить її мислення до примітиву».

Варто памятати про розвинене у шестирічних дітей егоцентричне мовлення та використовувати його під час письма словникових слів - пропонувати школярам промовляти вголос те, що вони пишуть. Потім обовязково практикувати прочитання самим учнем уголос того, що він щойно написав, а також самостійне (чи за допомогою вчителя) виправлення помилок.

У процесі роботи над словом у школярів формуються уміння точно висловлювати думки, пояснювати значення слова. « Дитя, яке не звикло вникати у зміст слова, темно розуміє, або зовсім не розуміє його справжнього значення і не набуло навичок користуватися ним вільно в усному і писемному мовленні, завжди буде страждати від цього корінного недоліку під час вивчення іншого предмета».

Кожний учень по-своєму розуміє зміст, що несе в собі слово, але дати словесне пояснення значення слова для дітей важко. У молодших школярів необхідно виховувати уміння словесно формулювати значення слів, що вивчаються, а значить і словесно розкривати зміст понять, позначених у мові даними словами.

«Нема просто слова, - стверджує Расул Гамзатов, - воно або прокляття, або привітання, або краса, або біль, або бруд, або квітка, або брехня, або правда, або світло, або тьма. Одне слово може виразити велике почуття».

Лексичне значення будь-якого слова як одиниці лексико-семантичної системи мови являє собою сукупність змістових ознак, що відрізняють це значення від інших, утворюють індивідуальність лексичного значення й тому можуть бути названими диференційованими ознаками лексичного значення.

У методиці початкового навчання української мови розроблено чимало різних прийомів пояснення лексичного значення слова. Наведемо ті з них, які на наш погляд, найбільше сприяють усвідомленню учнями значення незнайомого слова, його уточнення або розширення і є доступними для молодших школярів.

Прийоми пояснення лексичного значення словникових слів:

Співвідношення з реалією (демонстрація різних предметів або їхнє зображення на картині чи малюнку)

Переклад слова з української мови на російську.

Введення слова в контекст ( крила орла, крила літака)

Добір до слова синоніма чи антоніма

Морфемний або елементарний словотворчий аналіз ( щоденно – кожного дня)

Різноманітне групування слів не тільки за їхніми лексичними значеннями, а й граматичними ознаками (слова, що означають назви людей, тварин, рослин; слова за кольором, формою, вагою, тощо).

Опис документу:
Завдання вчителя полягає в ефективному підвищенні орфографічної грамотності при вивченні словникових слів молодших школярів. Від творчої активності учнів на уроці, вміння доказово міркувати і не боятися помилитися, вмінні спілкуватися з учителем, учнями класу, залежить успіх у свідомому опануванні програми. Джерело: Інтернет ресурси.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн