Українська мова, "Використання інноваційних технологій на уроках розвитку мовлення".

Опис документу:
Щоб досягти високого результату, учителю варто спланувати, розробити та провести уроки так, щоб кожний учень на уроках розвитку зв’язного мовлення говорив, висловлював свою думку й не був стороннім мовчазним спостерігачем. Тому варто ці уроки зробити нетрадиційними з використанням інноваційних технологій. Джерело:Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Впровадження інноваційних технологій на уроках розвитку мовлення.

Система мовленнєвих вправ, спрямована на формування умінь накопичувати та готувати матеріал для розповіді чи твору, планувати свій твір чи розповідь з точки зору композиції, структури, добирати мовний матеріал до майбутнього твору чи розповіді, розкривати тему в усній чи письмовій формі, удосконалювати написане та інше, буде ефективною лише тоді, коли постійно зосереджувати увагу учнів на мові та мовленні, на здоровому мовленнєвому середовищі, яке створює школа і яке розширюють уроки рідної мови.

Мовленнєві вправи не дають помітного ефекту за короткий термін. У розвитку мовлення необхідна тривала й кропітка робота як учнів, так і вчителя.

Дуже важливо, щоб діти у віці 6 – 10 років пізнавали світ у всій його багатогранності, відчували пряме і переносне значення слів, їх найтонші відтінки. Бо саме тоді, як дитина зрозуміє і відчує красу рідного слова, вона проймається любов’ю до мови. А розуміти, відчувати і любити рідну мову здатні всі діти.

Саме тому з перших днів навчання дитини  в школі слід працювати над розвитком її активного словника, що дуже знадобиться у наступні роки, допоможе їй правильно та впевнено викладати свої думки, вільно спілкуватися з дорослими і однолітками. Коли дитина не шукає слів для висловлення своєї думки, вона позбавлена багатьох комплексів, завжди активна в розмові, оперуючи потрібними словами і мовними  зворотами.  А  такий  результат досягається тоді, коли дитина не тільки чує і бачить слово при його вивченні, а й відчуває, розуміє його значення, знає, коли і як це слово треба вживати.

У процесі спілкування і навчання значну увагу неодмінно потрібно надавати розвиткові навичок культури мовлення : не втручатися у розмову дорослих, не перебивати товариша, не опускати голови при розмові, дивитися в очі співрозмовника, спокійно слухати оповідача, не допускати грубого тону, не жестикулювати руками. 

Дуже добре проводити уроки серед природи. Це екскурсії до парку, ставочка, на ярок, в поле. Діти дуже люблять ці уроки. Саме тут вони можуть помріяти, пофантазувати, відчути красу рідного краю.

На уроках розвитку мовлення можливо використовувати інноваційні  технології навчання: Ранкові зустрічі, Авторське крісло, Мікрофон, Робота в парах, “ Два – чотири- всі разом”, робота за обраною темою ( Космос. Звірі. Птахи. і т.д.), використовую прийом незакінчених речень( Я люблю…, Я хочу…, Я бажаю…), “ Міні ажурна пилка” , «Мозковий штурм», гра «Так – ні» та інші.

Застосування цих технологій на уроках розвитку мови дає змогу учням:

  • грунтовно аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу;

навчитися слухати іншу людину, поважати її думку;

– моделювати і розв’язувати пізнавальні, життєві та соціальні ситуації, таким чином збагачуючи власний  пізнавальний досвід;

  • учитися будувати конструктивні відносини в групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути до діалогу, знаходити спільне розв’язання проблеми;

  • розвивати навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт.

Це робить уроки цікавими, згуртовує дітей, дає можливість кожній дитині проявити свої здібності, вільно висловити свою думку, логічно побудувати міркування, відстояти свої точку зору, аргументувати свій вибір.

Таким чином, щоб досягти високого результату, учителю варто спланувати, розробити та провести уроки так, щоб кожний учень на уроках розвитку зв’язного мовлення говорив, висловлював свою думку й не був стороннім мовчазним спостерігачем. Тому варто ці уроки зробити нетрадиційними з використанням інноваційних технологій.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
2
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!