! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Українська мова "Види диктантів у початкових класах."

Опис документу:
Орфографічна грамотність – складник загальної мовної культури, який формується внаслідок вивчення теорії, свідомого засвоєння правописних правил і виконання системи тренувальних вправ, різного виду диктантів, що забезпечують вироблення необхідних умінь і навичок. Джерело: Інтернет ресурси..

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Види диктантів

На уроках української мови з метою перевірки навички написання слів, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти, пропонуються різні види диктантів:

1. Зоровий диктант із попереднім промовлянням.

Учні читають відповідно до правил орфографії, промовляють написане на картці слово з виділеною орфограмою та записують його у робочий зошит.

2. Малюнковий диктант

1) Учитель демонструє картку-малюнок, діти називають зображений предмет, визначають яку букву – [е] чи [и] писати в ненаголошеному складі, та записують слово.

2) Учитель демонструє картку-малюнок, діти називають зображений предмет, записують слово, визначають наголос, підкреслюють букву, що позначає ненаголошений і голосний.

3) Учитель демонструє картку-малюнок, діти самостійно (без попереднього обговорення) записують слово, визначають наголос, підкреслюють букву, що позначає ненаголошений голосний, який не перевіряється наголосом.

3. Вибірковий диктант ( малюнковий, слуховий, зоровий)

Учитель пропонує дітям або картки-малюнки, або картки–слова з пропуском букв, що позначають ненаголошені голосні, або слова на слух і завдання:

В перший стовпчик записати слова-назви тварин;

У другий – слова-назви рослин

Записати тільки словникові слова

4. Диктант із використанням загадок.

Учитель читає загадку, діти відгадують її, пояснюють, за якими ознаками вони здогадалися про відгадку, потім записують слово-відгадку і виділяють орфограми.

Диктант із використанням загадок можна поєднати з творчим. Наприклад: учням пропонується відновити вірш С. Жупанина «Хто молодець?», доповнивши його назвами днів тижня, і записати лише ті з них, які є словниковими словниками.

ХТО МОЛОДЕЦЬ?

Вранці ми із добрим ділом

Привітали _______( понеділок)

Ніченька минула скоро,

Трудовий іде_____(вівторок)

Спритна, вміла, молода

Вже настала______(середа).

Йде четвертий день тепер,

Називається______(четвер).

Діло добре ладиться,

Як настала_______(пятниця).

Вдома скрізь кипить робота,

Як почався день- ____ (субота).

А субота з хлібом сіллю

Привела сестру _____(неділю).

Ось і тижневі кінець,

Хто трудився – молодець.

5. Диктант із пам’яті:

1) записати із памяті словникові слова, які є назвами професій;

2) записати із памяті словникові слова, в яких у ненаголошеному складі потрібно писати букву е.

6. Диктант із коментарем.

Учитель називає словникове слово, один з учнів коментує його написання, а решта дітей записує слово в зошити.

7. Творчий диктант

Учитель пропонує учням замінити розгорнутий вислів одним словом.

Наприклад:

1) підземна залізниця (метро)

2) перший осінній місяць (вересень)

8. Ребусовий диктант.

Учитель демонструє картку-ребус, діти вгадують його, пояснюють, як «прочитали» ребус, називають слово і записують слово-відгадку у зошит.

9. Диктант спільнокореневих слів.

Учитель називає словникове слово, а учні добирають і записують декілька спільнокореневих слів, виділяють орфограми.

10. Диктант «Слова-синоніми».

Учитель називає слова-синоніми до «важких» слів. Учні добирають синоніми і записують слова парами.

Педагог -…

Косоокий -…

Пахучий - …

11. Контрольний диктант.

Учитель добирає текст. Який містить декілька слів зі словника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись