• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Українська мова. Тема дня «Де я живу?» Тема уроку. Букви Я і я. Письмо великої букви я. Розвиток зв’язного мовлення: переказує текст з опорою на малюнки.

Українська мова. Тема дня «Де я живу?» Тема уроку. Букви Я і я. Письмо великої букви я. Розвиток зв’язного мовлення: переказує текст з опорою на малюнки.

Українська мова

Для кого: 1 Клас

28.02.2021

77

0

0

Опис документу:
Українська мова. Тема дня «Де я живу?» Тема уроку. Букви Я і я. Письмо великої букви я. Розвиток зв’язного мовлення: переказує текст з опорою на малюнки. (Цикл уроків одного дня (1 клас). Тема тижня "Наш край". Тема дня "Де я живу?")
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова

Тема дня «Де я живу?»

Тема уроку. Букви Я і я. Письмо великої букви я. Розвиток зв’язного мовлення: переказує текст з опорою на малюнки.

Очікувані результати навчання: обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила; пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація зацікавила; підтримує аргументами власні думки або спростовує їх; збагачує

власний словниковий запас; читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні та літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; розрізняє головне і другорядне в тексті; визначає тему і головну думку в тексті; обирає букви на позначення звуків, записує окремі слова та речення відповідно до правил оформлення.

Обладнання: картки з словами, робочі зошити, зразки рукописних літер, звукові схеми слів, роздруковані опорні слова, зразки рукописних літер, мультимедійний супровід.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота з віршем-лічилкою

  • Ми вже говорили про те, що місце, де ми живемо, наш дім стають нам рідними, бо там проживає наша сім’я.

  • Давайте пригадаємо вірш-лічилку Варвари Гринько

СІМ'Я

Мама, тато, дід, бабуся —

Всіх назву, не помилюся.

Старший братик і сестричка —

В нас сімейка невеличка.

Не спиняйте, бо зіб'юся:

Мама, тато, дід, бабуся,

Старший брат, сестра і я —

Отака моя сім'я!

  1. Робота над звуковим аналізом слова сім’я.

  • Кожна сім’я має своє місце проживання. Допоможіть цьому слову знайти свій будиночок.

(діти підіймаються і показують схему)

ІІІ. Мотивація навчання. Повідомлення теми уроку.

  1. Проблемне завдання.

  • Чи достатньо рукописних літер ми вивчили, щоб записати слово сім’я.

  • Я пропоную записати наш вірш-лічилку по іншому.

Робота у зошиті в косу лінію.

  • Як сама себе називає мама? Тато? Дід? Бабуся? Старший брат? Сестра? Автор?

(за кожною відповіддю записується маленька літера я)

Підсумок: ми позначили слово сім’я за допомогою семи літер я, по-іншому можна зашифрувати це слово ось так

  • Скажіть, на вашу думку, віршик про велику сім’ю чи маленьку?

  • Мабуть, можна зашифрувати слова і «велика сім’я». Але для цього нам потрібно навчитися писати велику букву Я.

  1. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми навчимося з вами писати велику букву Я.

ІУ. Робота по темі уроку.

  1. Бесіда про вживання великої букви я на письмі.

(Яна, Ярослав, Ярина, Ялта, Яремча )

  1. Порівняння форми малої та великої букви.

Пальчикова гімнастика (французька пісенька)

  1. Письмо великої букви Я, складів з нею. Робота у зошиті з друкованою основою.

У. Робота з текстом.

1. Читання для друга. Читання слів за картками: пташки, звірі, риби, бджоли, мурахи, равлик, книжки, зорі, люди, сміття, смітник, сміттярка, дім, будинок, оселя.

- Які слова з буквою я ви прочитали?

2. Повторне читання слів: вправа «блискавка»(слайд)

  • Які слова можна об’єднати в групи?

Тлумачення слова сміттярка.

  1. Вправа «Припущення».

  • А от Зоряна Живка, українська письменниця, всі ці слова поєднала в одному тексті. Як ви гадаєте, про що в ньому буде розповідатися?

  1. Слухання тексту «Добре вдома» («Хрестоматія 1-2 клас», с.27)

  2. Переказування тексту з опорою на малюнки.

  3. Визначення теми та мети тексту.

УІ. Підсумок уроку

  • А ви любите місце, де живете?

  • Скажіть про це.

  • Українці дуже люблять свій рідний край, свої домівки. Вони часто демонструють свою любов різними способами. І часто у різних місцях ми можемо побачити ось такі написи, символи.(зображення із «я ...»)

  • Подивіться уважно на нашу «смужечку знань» (майбутня закладка). Що достатньо написати, щоб прочитати про вашу любов до свого дому? ( букву Я)

  • Велику чи маленьку? Чому? (велику, бо початок речення)

  • А чи достатньо написати про свою любов, щоб показати її?

  • На наступному уроці ви навчитеся записувати адресу вашого дому, щоб мир , злагода, достаток і лише хороші люди приходили у нього.

Результат дня: отримані знання фіксуються на смужці, яка ламінується і перетворюється на закладку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.