Українська мова. Контрольна робота "Переказ"

Опис документу:
Переказ – це відтворення змісту заслуханого або прочитаного тексту опові­дання, поезії, твору чи будь-якої статті. Найголовнішим показником визначення навчальної цінності переказу, є пов­нота відтворення. На цій основі розрізняють перекази повні й вибіркові, вільні й близькі до тексту, репродуктивні й творчі. Цей дидактичний проект стане в нагоді як вчителям так і батькам, щоб перевірити знання учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота №1

3 – А клас

Ванчиківці

2019

Дидактичний проект

Вчитель: Зелена Маряна Борисівна

Урок: українська мова

Клас: 3-А

Тема: К.Р. №1 Переказ «Білка і Добра Людина»

Тип: урок контролю і корекції знань і вмінь

Мета: перевірити вміння учнів письмово, детально переказувати текст; розвивати усне та писемне мовлення, критичне мислення; виховувати почуття відповідальності, добре ставлення до усього живого.

Обладнання: схема-опора, роздатковий матеріал, словники.

Етапи роботи над переказом

Учні повинні:

  • Уважно послухати текст переказу;

  • Записати ключові слова;

  • Переказати детально зміст тексту, що прослуховувався;

  • Дотримуватись орфографії та пунктуації;

  • Відновити правильно текст на листочок в зошиті, дотримуючись абзаців;

  • Збагатити текст своїми роздумами;

  • Запиcати правильно, каліграфічно, розбірливо.

Дидактичне забезпечення:

  1. Методи і прийоми: виразне читання, пояснення, самостійна робота, переказ.

  2. Обладнання : посібник з текстами для переказів, зошит для контрольних робіт, ручка, дошка.

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

  2. Вступна бесіда (ознайомлення з видом переказу, метою і завданнями)

Переказ – один з поширених видів вправ, що сприяють розвитку мовлення і мислення учнів.

За характером відтворення учнями сприйнятого матеріалу перекази бувають: детальні, стислі, вибіркові, творчі.

  1. Читання тексту

БІЛКА І ДОБРА ЛЮДИНА

Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку. Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок. Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурами. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху. Побачила білочка очі Доброї Людини, пригнула з дерева й сіла їй на плече. А зла куниця втекла в темний ліс. Погладила Добра Людина білочку та й сказала:

  • Стрибай собі до свого дупла.

Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому. Дітки давно вже чекали на неї.
Вона й розповіла їм про Добру Людину.

  1. Словникова робота

Куниця швидкий і хитрий хижак, здатний без праці долати численні перешкоди, підніматися на стрімкі стовбури і пересуватися по гілках дерев. Особливу цінність представляє його красиве хутро жовтувато-шоколадного відтінку.

Пазурами - гостре загнуте рогове утворення на кінцях пальців багатьох тварин і птахів; кіготь.

  1. Бесіда за змістом прочитаного

  1. Які розрізняють перекази? (докладні, стислі, вибіркові, творчі )

  2. Яка основна думка та тема тексту?

  3. Назвіть головних героїв?

  4. Чому в цьому тексті головного героя називають Доброю Людиною?

  5. Яку тваринку побачила Добра Людина?

  6. Який звірок гнався за білочкою?

  7. Як білочка врятувалася?

 

  1. Складання плану

Орієнтовний план

1. Ішла лісом Добра Людина.

2. Побачила білочку.

3. За нею гналася куниця.

4. Побачила білочка очі Доброї Людини .

5. Зла куниця втекла в темний ліс .

6. Погладила Добра Людина білочку.

7. Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі.

  1. Повторне читання тексту

8. Підготовка чорнового варіанта переказу

Учні записують переказ у чернетку.

9.Редагування роботи і переписування її начисто

Учні вичитують переказ, редагують та переписують начисто.

10. Контрольно-рефлексивний етап

Перевірка та аналіз роботи за пам’яткою

Перевіряючи переказ, зверніть увагу на:

  • добір точних і влучних, правильних слів;

  • зв’язність тексту;

  • доречність вибору засобів зв’язності;

  • послідовність викладу;

  • наявність висновків;

  • повноту відтворення змісту;

  • наявність зайвої інформації;

  • логічні зв’язки первинного тексту і доданих фрагментів.

11. Домашнє завдання

Скласти і записати по пять ознак до слів: Добра Людина, білка, куниця.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!