! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Українська мова, дидактичний матеріал "Прикметник Практичні завдання".

Опис документу:
Надзвичайно важливим на уроках української мови є підбір цікавих вправ, мовних ігор, загадок, ребусів на уроках вивчення частин мови. Адже цікаві вправи та ігри зі словами полегшують розуміння нового матеріалу, його закріплення, сприяють розвитку в дітей вміння аналізувати, синтезувати, класифікувати, порівнювати, робити нові висновки, вони активізують, поширюють словниковий запас учнів, прищеплюють інтерес і любов до мови. Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Практичні завдання

Ознайомтеся з прикметниками, які характеризують сніг зі словника епітетів. Розподіліть їх на групи: а) колір снігу; б) враження від дотику.

Білий, блискучий, іскристий, променистий, сріблястий, колючий, легкий, мокрий, м’який, ніжний, пухкий, пухнастий, скрипучий, сухий, холодний, яскравий

.

Замініть слова, записані в дужках, спільнокореневими прикметниками.

(Пізно) вечір (знайомство) місцевість

(усно) відповідь (щастя) випадок

(радісно) зустріч (совість) дівчина

(місце) мешканець (доблесно) вчинок

(чесно) праця (цікаво) новина

У кожному словосполученні замініть прикметники синонімами, відповідно до конкретного значення.

Велика гора добра людина

великі діти добра звістка

великий письменник добрі знання

сухі квіти добрий урожай

сухий хліб добре яблуко

Згрупуйте прикметники за значенням. З двома-трьома складіть речення.

а) Хоробрий, лагідний, гарний, красивий, добрий, мужній, відважний, привабливий, сміливий, ніжний, безстрашний.

б) Сумний, прудкий, стрімкий, невеселий, жвавий, зажурений, безрадісний, рухливий, невпинний, швидкий.

Доберіть до прикметників антоніми.

а) Стара газета б) Говіркий хлопець

близька дорога делікатний вчинок

вільний костюм енергійний наступ

багатолюдна площа серйозна розмова

тяжка ноша радісний настрій

вечірні вісті морозний день

свіже печиво шкідливі звички

свіжа газета холодний погляд

свіжий хліб холодний напій

Доберіть і підкресліть прикметники - антоніми.

Пісня ні в добру, ні в … годину не покидає людину.

Колос повний до землі гнеться, а … угору дереться.

Порожне бочка гучить, а … мовчить.

З великої хмари … дощ буває.

Маленька праця краще за … безділля.

Ранні пташки росу п’ють, а … сльози ллють.

Доберіть до кожного з поданих слів антоніми і синоніми.

Рухливий (повільний, швидкий)

Відважний (трусливий, сміливий)

Густий (рідкий, в’язкий)

Забруднений (чистий, неохайний)

Веселий (сумний, радісний)

Довгий (короткий, тривалий)

Складіть словосполучення з поданих слів. Визначте їх рід.

Духмяний, душний (запах, вагон)

Зубний, зубастий (щука, лікар)

Довга, довгочасна (подорож, історія)

Старий, старовинний (хата, палац)

Дружний, дружній (клас, привіт)

Пустий, пустинний (кабінет, берег)

Сяюча, сіяюча (лампа, усмішка)

Сонячний, соняшниковий (олія, день)

Запишіть словосполучення, в яких прикметники мають пряме значення.

Глибока ніч – Кам’яне обличчя –

Залізна витримка – Світла думка –

Моторна дівчина – Сонячна посмішка –

М’який характер – Золоте серце –

Тяжке покарання – Кам’яне серце –

Гарячий привіт – Сивий туман –

Запишіть словосполучення, в яких прикметники мають переносне значення.

Тепла піч Солодкі цукерки

Гострий ніж Залізний цвях

Золоті сережки Гарячий чай

Струнка дівчинка Світла ніч

Веселий хлопець Глибока яма

Чарівна казка Кам’яна стіна

Доберіть до прикметників порівняння.

Білий, як …

Темний, як …

Гомінлива, як …

Пухнаста, як …

Гострий, як …

Солодка, як …

Хитра, як …

Чиста, як …

Ясний, як …

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись