Українська мова, цікаві вправи до теми "Речення".

Опис документу:
Гра як спосіб навчання й форма організації діяльності допомогає зробити працю приємною, а навчання – цікавим та захоплюючим. Гра дарує учням радісні хвилини. А там, де учні бажають учитися, прагнуть навчатись, є позитивні емоції, є і результат.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Цікави вправи.

Знайти помилки

Любі друзі , ви давно не були у нашому лісі 3 настанням осені у нас все прекрасно Тільки якісь розбійники зруйнували мурашник А молоденька берізка всихає. Ранньою весною з неї виточили весь сік, а рану забули загоїти Допоможіть Ваш їжачок

  • Чого не вистачає у цьому тексті?

  • Поділіть текст на речення.

  • Про що забув їжачок?

  • Допоможіть їжачкові, відгадавши загадки:

• Маленька, менша від мачини,

Ні з ким не стану на борню.

Під час читання, там, де треба,

Мову людини зупиню.

Що ж це таке? (Крапка)

• Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Він нас примушує питати,

А сам ні пари з уст — мовчок!

  • Що це таке? (Знак питання)

• Що за знак — стрункий, мов спис,

Він над крапкою завис,

Спонука до оклику.

Хто ж бо він? (Знак оклику)

  • Використовуючи відгадані вами розділові знаки, поділіть текст на речення.

Любі друзі, ви давно не були у нашому лісі? (ПН) 3 настанням осені у нас все прекрасно. (РН) Тільки якісь розбійники зруйнували мурашник. (РН) А молоденька берізка всихає. (РН) Ранньою весною неї виточили весь сік, а рану забули загоїти. (РН)Допоможіть! (СО) Ваш їжачок.(РН)

  • Прочитайте даний текст з відповідною інтонацією.

  • Чи однакова інтонація в усіх речення?

  • Ці речення різні за метою висловлювання та емоційним забарвленням.

Дослiдження-редагування.

Перечитайте текст.

Виправте пунктуацiйнi помилки. Пояснiть їх.

Якi дарунки осенi найприємнiшi. Може, це рум’янi яблука, запашнi грушi, солодкий виноград. Хтось найбiльше любить осiнь за тихе полювання в лiсi, iншi ж люди люблять її за щедрий урожай на полях.

Дослідження-перетворення.

-А чи можна із розповідного речення утворити питальне або спонукальне? Чи навпаки?

Дослідіть, яким чином це відбувається:

Ласкаве сонце зігріває землю.

Ласкаве сонце зігріває землю?

Ласкаве сонце, зігрівай землю!

Утворити питальне та спонукальне речення.

Вилітали пташенята з гнізд.

Сонце сходить на небі високо.

Стежка біжить через великий садок.

Дрібні хмари пливуть у небі.

Летять листки пожовклі.

Клени одягли рум’янець.

Лелеки пролетіли над нашою хатою.

Берізки шелестять листочками.

Графічний диктант.

Визначити види речень за метою висловлювання, використовуючи умовні позначки: розповідне неокличне речення – РН; розповідне окличне – РО; питальне неокличне – ПН; питальне окличне – ПО; спонукальне неокличне – СН; спонукальне окличне – СО.

1. Яка ж ти гарна й пишна, земле наша! РО

2. Посадіть, друзі, в школі сад! СО

3. Ти знаєш, як пахне любисток? РП

4. А у тім просторім світі добра научайтесь, рідної своєї мови й пісні не цурайтесь! СО

5. Як не любити мову нашу?! ПО

6. Хліб пахне солодко, як пахнуть меду соти. РН

7. Завжди пам’ятайте про батьків і допомагайте їм. СН

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн