Українська мова (Букварний період)

Опис документу:
Конспект для 1 класу з української мови . Букварний період. Звук в. Позначення його буквою "ве". Читання складів, слів, речень.Ознайомити учнів з артикуляцією звука [в], позначенням його буквою «ве», вчити читати склади, слова з нею, удосконалювати навички складання речень та їх читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв’язне мовлення, вміння слухати; пам’ять, увагу, спостережливість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Звук в. Позначення його буквою ве. Читання складів, слів, речень

Мета: Ознайомити учнів з артикуляцією звука [в], позначенням його буквою «ве», вчити читати склади, слова з нею, удосконалювати навички складання речень та їх читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв’язне мовлення, вміння слухати; пам’ять, увагу, спостережливість. Виховувати інтерес до самостійного читання, прищеплювати любов до казкових героїв, бажання дізнаватися про них нове.

Обладнання: картка з друкованою буквою «ве», каса букв, малюнок Вінні-Пуха, лист, малюнки (слива, вишня, виноград, ґава, верба, кавун, морква).

Хід уроку

І. Психологічна підготовка до уроку.

1. Організація класу.

2. Мовленнєва хвилинка.

Робота над чистомовкою.

Ав-ав-ав – не лови гав.

Ва-ва-ва – книжка нова.

Ву-ву-ву – вип’ємо каву.

Ув- ув-ув – новину почув.

Ві-ві-ві – здивувались паві.

Ів-ів-ів – льон зацвів.

Во-во-во – намальовано криво.

Ов- ов-ов – накололи дров.

Ив-ив-ив – я квітки полив.

Ви-ви-ви – чорні брови.

б) Вивчення скоромовки.

Вовк вовчиці сповістив,

Що він рибку їй зловив.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

А сьогодні ми побуваємо в гостях у дуже відомого героя мультфільма.

У кого саме ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Криволапий він, малята,

І медок він полюбляє,

Аж на дерево за ним,

Цей ведмідь туди забрів.

─ Так, це кумедний Вінні-Пух. Тож побуваємо ми саме в нього. А ось і він! (Вчитель вивішує малюнок героя).

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення із звуком [в].

Ой, погляньте, він щось тримає. Здається це лист!? Прочитаємо.

Любі першокласники!

Вчора вранці я шукав медок і по дорозі зустрів чимало звіряток, рослин, побачив різні предмети. Їх об’єднує один звук, але який саме – я не можу здогадатись. Допоможіть, будь ласка! Послухайте слова та назвіть звук, який є у кожному слові:

(Вулик, дерево, вовк, квітка, верба, ведмідь, відро, ворона, слива.)

З повагою Вінні-Пух!

─ Молодці, це звук [в].

а) Спостереження за артикуляцією звука.

- Промовте його. Скажіть, це голосний чи приголосний звук? (Приголосний). Чому?- виникають перешкоди під час вимови.

  1. Ознайомлення з буквою «ве».

─ На письмі звук [в] позначають буквою «ве». (Демонстрація та аналіз великої та малої друкованої букви «ве»).

  1. Розглядання букви.

Намалюєм два кружечки –

Зверху менший, знизу більший.

Посередині поставим

Одну паличку пряму.

А тепер зітрем все те,

Що залишилось ліворуч.

Що зосталось?

Подивіться –

Залишилась буква В.

  • Звук (в) позначають буквою «ве». Повторіть. Буква « ве « є велика і маленька.

  • На що вона схожа?

  • Знайдіть цю букву у себе в абетці. Покажіть її.

  • Подивіться, у Вінні-Пуха чимало малюнків на стінах. Він, мабуть, полюбляє не тільки медок збирати, а й малювати. Назвемо, що ж зображено на них. (Діти називають слова і де знаходиться звук [в]).

Слива, вишня, виноград, ґава, верба, кавун, морква.

  1. Звуковий аналіз слова КАВУН.

  2. Робота за букварем.

- Знаходження букви В

- розвиток зв’язного мовлення

б) читання складів;

в) читання слів.

Фізкультхвилинка

  1. Входження в малюнок

1,2,3 – у малюнок увійди.

  • Біля кого ви опинилися у малюнку?

  • Що ви бачите?

  • Кого ви бачите?

  • Що вони роблять?

  • У назвах яких предметів є звук (в)?

  • Визначте місце зв.(в) у цих словах.

Читання слів.

Пальчикова гімнастика.

  1. Робота в зошиті.

  • Друкування малої та великої літери.

  • Друкування складів, слів..

  • Письмо похилої палички із заокругленням внизу.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра «Спіймайте звук (в)»

─ Діти, Вінні-Пух приготував ще одне завдання.

Вогник виткався з вуглинки

Вітерець війнув якраз

Він роздмухав всі жаринки

Ватра спалахнула враз.

Вечоріє вітер вчух

Від вогню йде теплий дух

Ватра в розпачі волає

  • Вітре, вій, бо вже згасаю!

VI. Підведення підсумків уроку.

1. Бесіда.

─ Діти, у кого в гостях сьогодні побували? З якого звуку починається слово Вінні-Пух? Якою буквою позначається звук [в]?

2. Гра «Долоньки».

Парта, вінок, школа, ваза, удав, ведмідь, слива, діти, фіалка.

Любі першокласники!

Вчора вранці я шукав медок і по дорозі зустрів чимало звіряток, рослин, побачив різні предмети. Їх об’єднує один звук, але який саме – я не можу здогадатись. Допоможіть, будь ласка! Послухайте слова та назвіть звук, який є у кожному слові:

(Вулик, дерево, вовк, квітка, верба, ведмідь, відро, ворона, слива.)

З повагою Вінні-Пух!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
1
6
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!