Україна на планеті Земля. Карта України.

Опис документу:
Запропоновані матеріали допоможуть вчителям початкових класів формувати у молодших школярів патріотичні почуття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Клас : 4

Предмет : Природознавство

Тема. Україна на планеті Земля. Карта України.

Мета: продовжувати формувати уявлення про глобус і карти, про масштаби карт , дати дітям загальне уявлення про розташування України на планеті Земля, формувати навички визначення сторін горизонту, масштаб, уміння читати карту;

розвивати пізнавальний інтерес та навички пошукової роботи;

виховувати любов до Батьківщини, патріотичні почуття.

Обладнання: презентація, глобус, карта півкуль, фізична карта України, державні символи України, фото рослин символів , індивідуальні картки оцінювання, фізхвилинка "Україно, ми твоя надія" .

Хід уроку

І. Організація класу Слайд 1.

Стали, дітки, всі рівненько!

Посміхнулись веселенько!

Сьогодні у нас урок незвичайний

Пора в подорож вирушати,

І завзято мандрувати!

Слайд 2.

Пам'ятайте, що вчиться завжди важко,зате легко буде у житті.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми будемо з вами мандрувати просторами нашої Батьківщини, щоб більше дізнатися про Україну, її звичаї та традиції.

1.Робота над загадкою

А на якому виді транспорту ми будемо подорожувати, ви дізнаєтесь ,відгадавши загадку

Пасажирський чи товарний,

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах,

І стає лиш на перонах (потяг) Слайд 3.

Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-transport-ukrayinskoyu-movoyu/

Подорож буде відбуватися із зупинками потягу на станціях

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку?

Відповідь дітей.

  • Нових знань, чогось цікавого, нового, хороших оцінок.

  • Але перш ніж мандрувати треба у синоптиків про погоду запитати.

Хвилинка спостережень

- Який сьогодні число, день , місяць, пора року?

- Який стан неба?

- Яка погода надворі? Чи спостерігались опади?

-Які зміни в природі стали?

- Яка пора року наступила?

Потяг готовий до відправлення.

А щоб нам було веселіше, то з нами будуть подорожувати Лесик та Улянка.

Слайд 4.

Чух, чух, чух!

Починає потяг рух!

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Зупинка 1. «Інтерв'ю» (Запитує Лесик та Улянка)

- Що таке материк?

  • На якому материку ми живемо?

  • У якій півкулі знаходиться Євразія?

  • На які дві частини поділяється Євразія?

  • На якій карті можна добре побачити всю Україну, низовини та височини, ріки, моря?

  • Що таке масштаб?

  • Де на карті знаходяться основні сторони горизонту?

Зупинка 2. Перегляд відеоролика про Україну.

(https://www.youtube.com/watch?v=576v3EMLZF4)

Україна - це отча земля, де ти народився, де живуть твої батьки , рідні. Могутньо котить свої хвилі до Чорного моря найбільша річка України Дніпро. Буйною зеленню шумлять по його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито - пшениця, всяка пашниця. Працьовиті й волелюбні люди живуть в Україні

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краї.

І тому найдорожчою нам

Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна, -

Дорога нам усім Україна!

Простір землі заселений українцями, є такий великий, що аби його перетнути, треба пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щоденно 30 кілометрів.

Україна – одна з найбільших держав Європи. З давніх - давен наша держава потерпала від набігів кочових племен, тому що ті, хто побував хоч раз на цій землі , прагнули її захопити , привласнити. Наші предки визволяли рідну землю від ворогів, вони боролись за неї, і ніколи не здавались.

. Це наша земля, наш рідний край, наша країна з талановитими людьми, із чарівною піснею, що дивує весь світ, із мальовничою природою, багатющими народними традиціями.

« Народитись українцем - це велика честь і слава,

Рідний край свій полюбити - найважніша з усіх справа.

Зупинка.3 Дослідницька

  • Чи знаєте ви ,звідки пішла назва нашої країни? Допоможуть нам наші дослідники.

Дослідник 1.

Легенда про Україну.

Колись давним - давно в одному селі жила бідна вдова. Не було в неї ніякої втіхи від життя, тільки одна важка робота. І ось настав радісний день. В неї народилась дівчинка – маленька гарненька. І мати стала думати, яке ім’я дати своїй дитині. Тут, звідки – невідомо, усяяна маревом, з’явилася чарівниця. Вона з тривогою сказала: «Не давайте дитині імені. Вона сама його знайде, а якщо дасте , то вона помре. Дівчинка росла невеселою, журливою , бо у неї не було ім’я. Коли виповнилось їй 16 років задумала вона вирушити у світ, щоб знайти своє ім’я та мати не хотіла розлучатись із донькою, але вона потайки вирушила в дорогу.

Бідна вдова прочекала день, другий, не витримала розлуки і пішла шукати свою дочку. Йшла вона і вийшла в жовте – жовте поле пшениці. В чистому блакитному небі співали птахи, світило ясне сонечко. І бачить мати – спить на полі дівчина, її дочка, та така гарна, що вона замилувалася нею.

Раптом потемніло синє небо, полягла колосиста пшениця. Почувся тупіт, брязкання зброї, вигуки чужою мовою. Це були війська хана Батия.

Дослідник 2.

Попереду їхав сам хан. Раптом він зупинився, побачивши красуню - дівчину і вигукнув : «Укра-юина», що на його мові означало « Дівчина молода». Дівчина прокинулась, хан схопив її і забрав з собою. Мати, побачивши це, опустилася на коліна і стала благати Бога, захисту для своєї доньки.

Раптом загримів грім, здригнулася земля, а потім все стихло… Лише курява здійснялась навкруги, і на полі стояла самотня вдова.

Пішла вона плачучи по землі шукати свою дитину. А в пам’яті лишилося тільки одне – Україна, Україна. Йшла… З очей падали сльози. І там, де на землю впала сльозинка, проростала квітка волошка. Мати йшла боса, збивала, колола ноги, і , де на землю падала крапля крові виростали маки. Де пройшла мати по землі, так і стала та земля зватися Україною.

Отже, діти , Україна – це отча земля, рідний край, який ми повинні любити, оберігати, прославляти.

Послухаємо вірші про Україну.

1. Зацвітає калина,

Зеленіє ліщина,

Степом котиться –

Диво-луна.

Це моя Україна,

Це моя Батьківщина,

Що, як тато і мама одна.

Робота в групах. (Різнорівневі)

Група ( початковий рівень).

Завдання. Гра «Складанка»

Скласти частини прислів’я про Батьківщину.

- Рідна земля і в жмені мила.

- За рідний край і життя віддай.

- Кожному мила своя сторона.

- Люби свій народ не тому, що він славний, а тому, що він рідний.

- Хто стидається за свій народ, той сам себе стидається.

- Хто не любить свою Батьківщину, той сирота, той без батька і без матері, без усього.

Група 2.Слайд 5,6

(Достатній) назви рослин символів України.

Верба, калина, дуб, соняшник, чорнобривці, тополя, барвінок, волошки.

Група 3.(Високий рівень)Слайд 7,8

Які звичаї і традиції українського народу тобі відомі?

Зустрічати гостей хлібом і сіллю, пекти пасхи, фарбувати яйця, носити вечерю, колядувати, щедрувати, посівати, освячувати мак, квіти ,воду, фрукти

Зупинка 4.Практична.(Показ на фізичній карті України) Слайд9

Україна самостійна, незалежна держава. Розміщена на материку Євразія в Європі.

Територія України займає площу 603, 7 тис.кв.м.За площею Україна найбільша серед країн Європи.У світі за територією – на сороковому місці. Столиця України – Київ. Найбільша річка України – Дніпро. Наша країна омивається Чорним та Азовським морем.

Територія України більша за такі країни, як Франція, Іспанія, Швеція

Наша держава межує з сімома державами Землі. На заході з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією. На південному заході - Молдова. На півночі –Білорусь .Найдовший її кордон з Росією – на сході та північному сході. Протяжність всього кордону -7643 км. Цікаво відзначити, що саме на території нашої держави у Закарпатській області, поблизу села Ділове Рахівського району міститься центр Європи. Там стоїть пам'ятний знак «Центр Європи».

Зупинка 5 .Відпочинок

Фізхвилинка (надія"https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM)

Зупинка 6

Робота з підручником . Критичне читання с. 101.

Діти читають мовчки, роблячи помітки у параграфі.

«+» - я це знаю

«!»- хочу знати більше

«?» - потрібно вивчити

ІV. Первинне закріплення вивченого матеріалу

Зупинка 7 Практична робота. Робота з контурною картою.

Робота у зошиті Т.Гільберг, Т.Сак «Природознавство 4 клас» с.40

Показати кордон України.

Назви країн , з якими межує Україна.

Столицю України.

Позначити область, де ти живеш. Вказати її межі.

Позначити річку Дніпро.

Позначити Українські Карпати і Кримські гори.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Зупинка 8 Робота в парах

VІ. Підсумок уроку

Чух, чух,чух!

Зупиняє потяг рух!

  • Чи збулися ваші очікування від уроку?

Зупинка 8. «Підсумок»

Гра «Мікрофон»

- Чи досягнуто мети уроку?

- Що сподобалось на уроці?

- Де можна застосувати отримані знання?

-А тепер кожен оцініть свою роботу на уроці :

Я працював на повну силу.

Я працював гарно, але можу ще краще.

Я намагався працювати краще.

Я зовсім не працював.

VІІ. Домашнє завдання.(Диференційоване)

Робота в зошиті – всі с.57.зав.1,2

Скласти 5 запитань до вивченої теми – достатній рівень

Парк відкритих студій. За бажанням ви можете відвідати парк відкритої студії з метою дізнатися більше про Україну. Підготувати цікавий матеріал про Україну - високий рівень

Список джерел

Література

Т.Г.Гіберг, Т.В.Сак Київ «Генеза», 2016 « Природознавство 4 клас»

Т.Г.Гіберг, Т.В.Сак Тернопіль.Видавництво «Підручники і посібники»

Шкода Н.М. Донецьк «Люба моя Україна»

Інтернет -ресурси

надія"https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

(https://www.youtube.com/watch?v=576v3EMLZF4)

: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-transport-ukrayinskoyu-movoyu/

Практична «Нанесення на контурну карту кордонів України»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн