Україна і Польща – дві держави-сестри

Опис документу:
Виховне заняття в народній студії петриківського розпису «Азалія» - "Україна і Польща – дві держави-сестри". Мета: - поглибити знання дітей про свою державу, історію свого народу та історію і культуру Польщі; - виховувати гідних громадян, патріотів України; - розвивати добросусідські відносини з Республікою Польща; - спонукати дітей до вивчення польської мови та культури; - розвивати навички самостійно працювати з різними джерелами інформації.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6

Центр позашкільної освіти та професійного самовизначення учнівської молоді «Соняшник»

Автор - Красніцька-Луцик Людмила Мар’янівна

Україна і Польща –
дві держави-сестри

Виховне заняття

в народній студії петриківського розпису «Азалія»

Тема: Україна і Польща – дві держави-сестри.

Мета:

  • поглибити знання дітей про свою державу, історію свого народу та історію і культуру Польщі;

  • виховувати гідних громадян, патріотів України;

  • розвивати добросусідські відносини з Республікою Польща;

  • спонукати дітей до вивчення польської мови та культури;

  • розвивати навички самостійно працювати з різними джерелами інформації.

Місце проведення: ЦПО «Соняшник», філіал закладу, кабінет народної студії петриківського розпису «Азалія»

Обладнання: зображення державних символів України та Польщі. Карта України та Польщі. Вишиванки, керамічні вироби, обереги, портрети Президентів, Прем’єр-міністрів обох держав. Виставка дитячих робіт.

Форма проведення: вікторина.

Категорія учасників: гуртківці 6-7 класів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вступне слово педагога

Любі діти! Ви часто чуєте слово Батьківщина. А чи замислювалися ви над тим, що воно означає? (відповіді гуртківців). Батьківщина – це те місце, де ви народилися, це та земля, де ви зробили перші кроки, це той край, що радує око знайомими до болю вербами. Це – земля наших дідів і батьків, наша Вітчизна – Україна. Адже Батьківщину не вибирають, вона одна,
як мати.

Як лагідна ненька, вмиває Україна своїх синів та дочок чистими росами, напуває джерельною водою, годує золотистими своїми хлібами.

Але в нашої країни є держави – сусіди, з якими ми підтримуємо тісні зв’язки, обмінюємося освітніми та культурними надбаннями, економічними досягненнями, разом працюємо над реалізацією головної мети – забезпечити мир та дружбу між народами.

Сьогодні у нас незвичайне заняття, воно буде проходити у вигляді вікторини про одну з наших найближчих сусідок – Республіку Польщу. Чому ми обрали саме цю державу? Тому що наша студія – колективний член громади поляків Білоцерківщини, ми тісно співпрацюємо з цією громадською організацією, знайомимося з історією та культурою Польщі. Багато хто з вас вивчає польську мову і навіть побував на екскурсіях та заходах у польських містах – Тарново, Скокі, Закопане, Познань, Краков.

Вам будуть запропоновані запитання з історії, географії, літератури, культури сусідньої Польщі. А переможців визначить шановне і поважне журі, з якими ви, звичайно, знайомі.

Це – голова громади поляків Білоцерківщини – С.Троцький,

директор ЦПО «Соняшник» – В.Гутник,

кореспондент газети «Майдан Брок» – Н.Кащук,

вчителі польської мови БСШ №1.

І тур «Люби і знай свій рідний край»

  1. Яку назву за Конституцією має твоя держава?

  2. Яка мова є державною?

  3. Назвіть керівництво нашої держави?

  4. Які ви знаєте державні символи?

  5. Що символізує наш державний прапор?

  6. Розкажіть напам’ять або проспівайте Гімн України.

Ким і коли він був написаний?

  1. Назвіть предмети чи рослини, що є національними символами України.

  2. Що символізує український віночок?

  3. Скільки квітів входило в український віночок, які саме?

  4. Якими кольорами вишивалися українські сорочки?

  5. Що означають ці кольори?

12.Коли наша держава стала незалежною?

13. Хто став першим Президентом незалежної України?

ІІ тур «Чи знаєш ти сусідню державу?»

1. Яку назву за конституцією має держава Польща?

2. Яка мова в цій країні є державною?

3. Які ви знаєте державні символи Польщі?

4. Що зображено на гербі Польщі?

5. Які кольори має прапор Польщі?

6. Коли День незалежності Польщі?

7. Розказати напам’ять гімн Польщі.
8. Коли день Конституції Польщі?

III тур «Наша Україна на планеті Земля»

1. Де розташована Україна?

2. Назвіть країни, з якими межує наша держава?

3. Які моря омивають територію України?

4. Які ви знаєте найбільші річки України?

5. Назвіть найбільші гори України.

6. Які найвищі точки України?

7. Назвіть найбільші міста України

8. Скільки областей має Україна?

9. Назвіть міста - обласні центри. (Виграє той, хто назве останнє місто).

10. Назвіть найбільші міста Київської області.

11 Назвіть пам’ятні місця Білої Церкви.

12.Назвіть пам’ятники Білої Церкви.

IV тур «Польща – європейська держава»

1. Де розташована Польща?

2. Назвіть країни, з якими межує Польща.

3. Які найбільші річки Польщі?

4. Гори Польщі?

5. Назвіть найбільші міста Польщі.

6. Хто ще може додати щось про Польщу?

V тур «Україна – козацький край»

У боротьбі за незалежність ми передусім зобов’язані українському козацтву. Сьогодні відроджується козацька слава, дух лицарства у генах українського народу. А у свій час козацький рух очолювали відомі українські гетьмани. Назвіть їх:

(П.Сагайдачний, І.Сірко, Б.Хмельницький, П.Дорошенко, І.Мазепа)

  1. Назвати прізвище останнього гетьмана України.

(Павло Скоропацький)

  1. Як називався виборний ватажок козацького війська Запорізької Січі
    з
    XVII століття – начальник козацького війська та верховний правитель України?

(Гетьман)

  1. Як називався готель для іноземних послів? («Грецька хата»)

  2. Запорізька Січ не мала записаних законів, життя регулювалося традиційними правилами, зарахування до війська не обмежувалося ні соціальним статусом, ні національністю, проте були відповідні вимоги. Які?

(Православна віра, відсутність дружини).

6. Як називалися на Січі всі символи й атрибути козацького війська?
(Клейноди – з німецької «коштовності»)

VII тур «Свій край – як рай»

(Домашнє завдання) – назвіть історичні та топонімічні прислів’я про рідний край. За кожне згадане прислів’я – 0,5 бала.

Зразки прислів’їв:

  • Що край, то інший звичай.

  • Де рідний край, там і під ялиною рай.

  • За рідний край хоч помирай.

  • Свій край – як рай, а чужа країна – як домовина.

  • Рідна сторона – мати, чужа – мачуха.

  • До свого роду хоч через воду.

  • За гроші не купити ні батька, ні матері, ні Батьківщини.

  • Всюди добре, а на Батьківщині найкраще.

  • Краще на своїй стороні кістьми лягти, ніж на чужині слави натягти. (Перемагає команда, яка назвала більше прислів’їв)

VIII тур «Наші славні герої»

  1. Назвіть українських письменників та діячів культури.

  2. Назвіть українських композиторів.

  3. Назвіть українських художників.

  4. Назвіть сучасних політичних діячів України, які, на вашу думку,
    відіграють особливу роль у розвитку держави сьогодні.

  5. Встановіть відповідність посади з потрібним прізвищем.

  • М. Грушевський Автор слів сучасного гімну України;

  • П.Орлик Голова Центральної Ради УНР;

  • П. Чубинський Перший Президент незалежної України;

  • Л. Кравчук Автор першої Конституції

  • Р.Шухевич Керівник УПА.

IX тур «Історичні постаті Польщі»

1. Назвіть польських письменників, діячів культури, композиторів, математиків, які відігравали важливу роль для своєї держави.

  • Адам Міцкевич – письменник;

  • Марія Склодовська-Кюрі – вчена;

  • Фредерік Шопен – композитор;

  • Ніколай Копернік – астроном;

  • Єжн Гофман – режисер;

  • Генрик Сенкевич – письменник;

  • Тадеуш Костюшко – національний герой.

2. Назвіть сучасні політичні посади Польщі.

Прем’єр-міністр, Президент, Голова Сейму.

X тур «Родина і Україна»

Педагог: Ми з вами – український народ, який складається з родин –малих і великих, дружніх і працьовитих. Як могутня ріка бере силу
з маленьких джерел, а зруйнуй їх, і ріка засохне, так і наша українська культура збагачується маленьки
ми родинами-сім’ями. А щоб річка була повноводною, а родина наша українська – великою і щасливою, треба шанувати своїх батьків, свою державу. Це завжди було в традиціях нашого народу і відображалося в прислів’ях. І зараз вам потрібно відгадати кінцівку прислів’я:

  1. Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки (такі їхні діточки)

  2. Який кущ, така й калина, яка мати (така й дитина)

  3. Який дуб, такий тин, який батько.... (такий син)

  4. Не навчив батько, (не навчить і дядько)

  5. Який рід (такий плід)

  6. Сироті без роду - хоч (з мосту тай в воду)

  7. Хто батька й матір зневажає (той добра не знає)

  8. Яка яблунька, (такі й яблучка)

  9. Яка клепка, така й бочка, (яка мати, така й дочка).

XI тур «Хто це? Що це?»

Назвіть український народний багатострунний музичний інструмент.

(Бандура)

Різаний або рваний шматок прісного тіста, зварений у юшці.

(Галушка)

У Київській Русі – постійне княже військо.

(Дружина)

У Речі Посполитій – народна армія.

(Армія Людова)

Укріплений пункт з міцними спорудами, призначеними для довготривалої кругової оборони.

(Фортеця)

Назвіть три гілки державної влади.

(Законодавча, судова та виконавча)

Яка страва складала основу козацької кухні?

(Куліш)

Прапор, бунчук, булава, печатка, литаври. Що це?

(Атрибути козацької влади або клейноди)

ХІІ тур «Наша держава на світовому Олімпі»

1. Які спортсмени України стали чемпіонами світу чи Олімпійських ігор?

  • Брати Клички.

  • Яна Клочкова.

  • Андрій Шевченко.

  • Лілія Підкопаєва.

2. Яка визначна мистецька подія відбулася в Україні нещодавно?

Конкурс «Євробачення»

ХІІІ тур «Патріотична поезія»

Назвіть авторів цих патріотичних рядків.

1. Свою Україну любіть,
Любіть її... Во время люте,
В останню тяжкую минуту
За неї Господа моліть.

(Т.Г.Шевченко)

2. Країна рідная! Ох, ти далека мріє!
До тебе все летять мої думки.

м страшно й радісно, якась надія мріє...

Так з вирію летять в свій край пташки.

(Л.Українка)

3. Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер і трави, і води,

В годину щасливу і радості мить,

Любіть у годину негоди...

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов’їну.

(В.Сосюра)

4. Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.

(Л. Костенко)

5. Пахне хвиля Дніпрова, мов сіно,

І гойдається в даль степову.

Україно, моя Україно,

Я для тебе на світі живу!

(Д. Павличко)

Підведення підсумків вікторини.

Виступи членів журі. Нагородження переможців

Біла Церква

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
0
міс.
3
0
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!