Учнівське самоврядування-найефективніший спосіб виховання

Опис документу:
Наша модель класного самоврядування забезпечує активну участь в усіх сферах життя класу, виховує відповідальність, сприяє розвитку творчих здібностей. Адже, освіта в Новій українській школі грунтується на розвитку ключових компетентностей, громадянській зокрема. Один з найефективніших способів навчатися саме громадянській компетентності ще у школі- учнівське самоврядування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Учнівське самоврядування – найефективніший спосіб виховання

Освіта в Новій українській школі ґрунтується на розвитку ключових компетентностей, громадянській зокрема. Один з найефективніших способів навчатися саме громадянській компетентності ще у школі – учнівське самоврядування.

Мета учнівського самоврядування – формувати в дітях почуття господаря класу, активну життєву позицію, вміння співпрацювати на принципах партнерства, стимулювати їх творчу ініціативу, розвивати організаторські вміння та здібності.

Головним проблемним завданням класного керівника є підвищення ефективності учнівського самоврядування класу, спрямованого на розвиток лідерського потенціалу учнів, громадянської активності. Ми прагнемо підготувати особистість до життєвих ситуацій майбутнього, здолати перепони, зуміти адаптуватися до умов, що змінюються.

Наша модель класного самоврядування забезпечує активну участь в усіх сферах життя класу, виховує відповідальність, сприяє розвитку творчих здібностей. Наш клас – це маленька країна, в якій учні живуть за своїми законами і правилами.

1. В школу ходимо з радістю.

2. Ми – дружні!

3. На уроці уважно слухаємо вчителя, не перебиваємо .

4. Ми поважаємо права кожної дитини.

5. Ми допомагаємо, в біді друзів не лишаємо.

6. Веселкова країна – найкраща для нас.

7. Ми прагнемо більше знати.

Отже запрошую вас прогулятися стежками нашої Веселкової країни.

1. Структура самоврядування Веселкової країни:

Веселкова рада – найвищий орган (обирається прямим голосуванням). Це – президент і 2 заступники. Президент обговорює з групами план роботи, керує роботою груп; веде щоденник успіхів та «Дерево успіху».

Перед вами «Квітка- семицвітка». Гра з кольорами веселки допомогла зняти напругу і вибрати дітям групи за інтересами. Кожна група вибрала свій колір, зробила «долоньки» як сигнал про виконання завдань.

1. Дослідники.

2. Центр здоровя і спорту.

3. Видавці-книголюби.

4. Флористи-екологи.

5. Інформаційний центр.

6. Центр порядку.

7. Творчий центр.

Учні класу об’єдналися в групи для проведення гри-створення власної країни.

Дослідники – червоний колір. Вони готують цікаві повідомлення про дослідження з різних питань та проводять вікторини.

Центр здоров’я і спорту піклується про зовнішній вигляд своїх однокласників; організовує цікаві ігри на перервах; проводить руханки на уроці.

Про збереження підручників піклуються – Видавці-книголюби та ще підтримують зв’язок з бібліотекою; видають класну газету «Веселка».

Флористи-екологи піклуються про квіти в класі; допомогли скласти паспорт квітів класу; ведуть календар природи.

Інформаційний центр знайомить з новинами країни,школи ,повідомляє про перемоги та досягнення класу.

А за чергуванням в класі та порядком на перервах відповідає Центр порядку; вирішують спірні питання за допомогою «Кола вибору», вивчають мирилки.

Творчий центр готує привітання з днем народження, виставки малюнків і поробок.

Вчителю потрібно спрямовувати роботу дітей, підказувати як організувати цікаве життя «Веселкової країни», встановлювати партнерські відносини «учитель-учень».

Найскладнішим у процесі організації співпраці дітей та дорослих є зміна психологічних поглядів. Дорослим дуже важко позбутися опіки над дітьми, піднятися до рівня партнерських стосунків. А учням треба навчитися не чекати нагадувань, виконання замість них певних ділянок роботи , а поступово ставати господарями , школи власного життя.

Лідерські якості дитини найкраще проявляються в процесі проведення проєктів, свят. Відбувається згуртування колективу, зростає число лідерів. Головне – максимально розвинути потенційні здібності кожної дитини. Проводилися такі ігри та змагання, які допомагали визначити лідерів. В грі «Будівельники» командам давали спортивний інвентар, щоб збудувати міст. Відразу було видно хто організатор, хто виконавець. На уроці проводили гру «Режисери», коли інсценізували якусь частину уроку. Стало зрозуміло, хто ініціатор розробки сценарію. Вправи та ігри з кольорами веселки дуже подобаються дітям, адже вони – жителі Веселкової країни; розвивають емоційний інтелект; долають агресивну поведінку учнів.

Виростити справжню людину актуально в усі часи, особливо сьогодні , коли йде процес становлення незалежної демократичної України. Через проєктну діяльність «Веселкової країни» відбувається активне залучення дитини до виховного процесу на засадах співпраці, діалогу. Саме шляхом виховної діяльності формується модель випускника початкової школи: патріота, особистості. В класі – Веселковій країні створюються умови для творчого саморозвитку та самореалізації учнів. Впровадження такого самоврядування у початковій школі має свою специфіку: слід ураховувати вікові та психологічні особливості учнів. Покроково розроблявся проєкт; відбувалася його реалізація.

На першому етапі роботи обговорили ідеї з учнями, батьками; обміркували шляхи вирішення; визначили терміни виконання. Така творча діяльність сприяла зміцненню класного колективу; учні прагнули успіху, стали докладати більше зусиль для його досягнення; розвивалась дитяча фантазія. Звичайно, виникали питання, для вирішення яких потрібні були певні знання, уміння практично їх застосовувати. Знову на допомогу приходила «Веселка». З великим задоволенням діти її малювали, співали пісню про неї, розповідали веселкові лічилки. А скільки цікавих пропозицій було відносно грошової одиниці «Веселкової країни»! Вирішили: веселики-добрики! В кінці кожного тижня на «п’ятихвилинці» діти оцінювали свою діяльність та записували у щоденник хто скільки веселиків-добриків заробив (це було відкрите обговорення плюсів і мінусів).

У класі створювався комплексний виховний простір: ми перейшли від окремих виховних заходів до системи роботи. Всі разом підготували презентацію нашої роботи для батьків. Діти розповіли чим схожі Україна та «Веселкова країна». Підготували міні-проєкти: «Чому веселка різнокольорова?»; презентували створену дітьми пісню про дітей-веселят; емблему класу.

Найяскравіші враження жителів «Веселкової країни» – це проведення «Кольорового тижня». Творчий потенціал дітей цього тижня мав емоційне позитивне забарвлення. Понеділок – червоний день. За нього відповідала група «дослідників». Вони підготували презентацію про значення кольорів для людини – кольоротерапія. Вівторок – оранжевий день. Група центру здоров’я та спорту провела День гри. Тут були і руханки, і різноманітні ігри; подарунки смайликів та пригощання помаранчевими смачними апельсинами. Середа мала забарвлення кольорів України, а ще це була «Ласунка» (середина масляної). Діти розповідали про кольори України, заряджали долонькою настрою, пригощали смаколиками. Широкий четвер – зелений, в цей день діти слухали музику природи (співи пташок, «Вальс квітів»); розповідали про свої квіти казки, історії. І ось – п҆ятниця! Діти допомогли казковим героям знайти Весну, пройшовши стежинами квесту. Змагання між групами завершилось спалюванням опудала та всіх негараздів. Перемогли згуртованість, дисципліна, дружба. Pазом з веселими помічниками святкували чудове свято «Масляна». Ось так відбувалося втілення самоврядування в усіх сферах життя Веселкової країни.

Вважаю, що в досвіді роботи вчителів початкових класів ще недостатньо використовується технологія організації дитячого самоврядування. Адже ця технологія сприяє формуванню партнерських взаємин між учнями початкових класів, їхніх життєвих компетентностей. Діти вчаться взаємодії не через викладання правил поведінки на уроках, а через спостереження взаємодії вчителів; через ставлення вчителя до учнів.

Література та інтернет-ресурси

  1. Даніліна І.В. Навчальні проекти в початковій школі.3 клас.-Х.:Вид.група

«Основа»,2016.

2. Садкіна В.І.Маленькі секрети учительського успіху.Навчаємо з радістю.-Х.: Вид. група «Основа»,2016.

3. Рондяк Л.Технології формування партнерської взаємодії учнів у практичній підготовці майбутніх учителів початкових класів.-ж. Початкова школа №6 2019.

4. Харитоненко Л. Модель учнівського самоврядування для учнів початкової школи. – Всеосвіта . Онлайн-вебінар 18 квітня 2020.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00