і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Уявлення про літературну казку. І. Я. Франко "Лисичка і Журавель"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Вчитель: Музиченко О.М

Мета: ознайомити учнів з поняттям літературної казки, навчати

правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати

мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів; розвивати

зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас,увагу,уяву;

виховувати почуття товариства, бажання допомагати.

Обладнання: портрет І. Я. Франка, кросворд загадок, виставка народних

і літературних казок, картки зі словами,прислів’ями,

малюнки для домалювання.

Хід уроку

І. Організація класу.

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось - не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

То ж гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.

- Діти, якими ви будете на уроці?

У - уважними

Р – розумними

О – організованими

К – кмітливими

ІІ. Мовна розминка. Артикуляційні вправи.

- Щоб язичок був слухняним, почнемо з мовної розминки.

1. Скоромовка.

Три лисички, три сестрички

Мили лапки, мили личка.

Не виводить тато-лис

Їх невмитими у ліс.

2. Піраміда слів.

те * бе

каш * ка

лисич * ка

жура * вель

розмаза * ла

припро * шує

3. Слова спокійно жили в книжці,

В яку вдалось пролізти мишці.

Вона початки відкусила,

У себе в нірці схоронила.

* зка *род *рини

4. Під малюнком напис був.

Котик йшов, хвостиком махнув

Та й розсипав букви всі.

Ти ж хутенько їх збери

І, як правильно розставиш –

Слово швидко прочитаєш.

(Кожному ряду своє слово.)

АСКАТІВЛ ОВОЛСЕЙ БОРОГЕЦЬ

- Хто це? Як назвати одним словом?

- Яких ще птахів знаєте? В цьому вам допоможуть зашифровані слова

(в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові букви).

ШГДЧОЯХЛУХЯБШДЧ

ГВДОИЯМИТЗГМЕВОЛЗ

БДПДЖКОУКРОБАТСВПТЕСЛЬ

5. Вірш (додай риму).

На болоті журавель

Цілий день збирав…(щавель),

Назбирав собі на борщ,

Та якраз вперіщив…(дощ),

І щавель знесла водиця, -

Без борщу лишилась…(птиця).

З того часу журавель

Сировим жує…(щавель).

- Молодці! Ви добре попрацювали.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми вирушаємо в чарівну країну. А як вона називається, ви

дізнаєтесь, відгадавши кросворд і прочитавши виділене слово.

1. Має вуса, пишний хвіст

І негарну звичку:

Спершу добре він поїсть.

Після – вмиє личко. (Кіт)

2. Має клешні й довгі вуса.

Я і сам його боюся:

Бо щипає, мов гусак,

Ну а звуть щипаку…(рак).

3. Влітку сіренький,

А взимку біленький,

Довгі вуха має,

Швидко стрибає. (Заєць)

4. Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м’ясо…

Вовку-брату я сестричка,

А зовуть мене…(лисичка).

5. Хоч не шию я ніколи,

Та голок у мене доволі. (Їжак)

к

і

т

р

а

к

з

а

є

ц

ь

л

и

с

и

ч

к

а

ї

ж

а

к


- Яке слово вийшло?

- Так, ми відправляємось в країну казок. З перших днів дитинства нас супроводжували казкові герої. Казки нам читали бабусі і мами, а ми із задоволенням слухали їх. Пригадайте, які казки вам дуже подобались в дитинстві?

- Хто створював казки?

Народ почав складати казки ще в глибоку давнину, і передавались вони

з покоління в покоління. Над казкою працювали тисячі людей. Так

створювалися народні казки.

(Виставка книжок з народними казками).

Під час колективної творчості казки змінювались, доповнювались новим

змістом, і тому одна і та ж казка має різні варіанти.

А от сьогодні ми познайомимося з казками, у яких, на відміну від народних,

є автори. Тому такі казки називають літературними.

Сьогодні ми починаємо працювати над новим розділом, назву якого ви

прочитаєте, розплутавши павутиння.

ра їн пись ни

Каз ських мен

ки ук ків

В цьому розділі ви познайомитесь з авторськими казками. Деякі з них схожі

своїм змістом на народні казки.

(Виставка книжок з літературними казками).

ІY. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Розповідь про письменника.

І. Франко – великий укр. письменник. Він написав багато творів для дорослих

і дітей. Для дітей написав ряд оповідань, створив збірку казок « Коли ще звірі

говорили». Мабуть, усім відомі його чудові казки « Фарбований Лис», «Лис Микита», «Ріпка».

- А яку сьогодні будемо читати казку, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

В казці цій рудий хтось, хитрий

Кашки наварив і в миску

Він налив її для гостя.

Скуштувать не довелося…

Другий, щоб за це віддячить,

Борщику зварив із м’ясом

І насипав в вузький глечик.

Скуштувать не довелося…

Хто ж герої ці, згадай,

Назву казки пригадай?

- Хто головні герої казки? Що ви знаєте про цих тварин? (Розповідь дітей).

Хвилинка відпочинку.

- А зараз давайте оживимо наших героїв, домалювавши хвіст лисиці та дзьоб журавлю.

2. Читання казки вчителем.

Словникова робота.

Заприятелювали випорожнивши

Призволяйся розсердилася

Не погордуй гостинність

Припрошує зареклася

встромлює

- Доберіть близькі за значенням слова.

Заприятелювали –

Призволяйся –

3. Підготовка до читання.

- Яка лисичка? Отже, її слова будемо читати улесливо, хитрувато. А журавель? Отже, його слова будемо читати повчально, ввічливо.

4. Читання казки сильнішими учнями.

- Чи вдалося Лисичці перехитрити Журавля?

- Чи гостинним було частування Лисички? А Журавля?

- Ким вони залишилися один для одного?

- Як ви розумієте такі слова і вислови:

Пісним голосом – байдужим, незадоволеним.

Облизня спіймавши – ні з чим.

- Прочитайте ці речення.

Зарядка для очей.

5. Вибіркове читання.

- Прочитайте, якими словами запрошувала Лисичка Журавля до себе в гості.

- Яку посудину вибрала Лисичка для частування гостя? Чому?

- Уявіть себе Журавлем і подумайте, що коїлося в його душі?

- А чи виявилося це зовні? Прочитайте. Як відреагувала Лисичка на Журавлине частування? Прочитайте.

- Чому вона не змогла приховати свого обурення?

- На скільки частин можна поділити казку? Дайте назву обом частинам.

6. Гра «Підбери слово».

Добрий, нещира, підступна, довірливий, улеслива, ввічливий, щирий,

винахідлива, чемний, хитра.

- Дівчата вибирають слова, які характеризують лисичку, хлопчики -

Журавля. (Пишуть на малюнках).

7. Читання в особах.

- А тепер давайте спробуємо передати інтонацією образи героїв та їх дії,

прочитавши казку в особах.

8. Робота в парі.

- Доберіть слова, що римуються.

Їв лелека кашу з глека.

Хоч дістать її …(нелегко).

Та в лелеки довга шия –

Він із глека їсти…(вміє).

Лисичка-сестричка по лісу ходила.

Лисичка курятинки з’їсти…(хотіла).

Та тільки Лисичка до ферми добралась,

Всі кури й курчата в курник…(поховались).

9. Робота в групах.

І група – Друзіпізнаютьсявбіді.

ІІ група – Якечастуваннятакейдякування.

- Яке з них може бути заголовком до нашої казки?

Y. Підсумок уроку.

- Чого навчає нас ця казка?

Чудове почуття – дружба. Коли гарно другові, то гарно й тобі. Ми

повинні пам’ятати, що на добро треба відповідати добром, а зло вміти

прощати. Пам’ятати, що зло – тимчасове, а добро – вічне.

YІ. Домашнє завдання.

Читати казку с. 62-64.

І група – малюнки до казки.

ІІ група – продовжити казку, щоб Лисичка і Журавель стали друзями

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
ознайомити учнів з поняттям літературної казки, навчати правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас,увагу,уяву; виховувати почуття товариства, бажання допомагати.
  • Додано
    15.03.2019
  • Розділ
    Читання
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    120
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    UA354028
  • Вподобань
    0
Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти