До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
5
міс.
3
0
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Творчість Щепкіна.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 10 клас

Тема. Творчість Щепкіна.

Мета : познайомити учнів з театральною культурою ХІХ століття, зокрема з театром українських корифеїв; розглянути творчістьщепкіна; розкрити значення його творчості для подальшого розвитку театру у ХХ столітті; розвивати естетичні смаки учнів; виховувати патріотичні почуття.


Хід уроку:

І. Організаційний момент. Учитель оголошує тему, мету уроку та план роботи .
1. Вступне слово вчителя.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Робота над новою темою.
1.Слово учителя:
У 1901 р. в Києві вийшла невеличка книжечка без автора під назвою «Корифеи украинской сцены». Це скромне видання, здійснене російською мовою, містило шість нарисів про тих, кого тепер називають фундаторами українського професійного театру. Йшлося про Марка Кропивницького (1840-1910), Михайла Старицького (1840-1904), братів Тобілевичів - Івана Карпенка-Карого (1845-1907), Миколу Садовського (1856-1933), Панаса Саксаганського (1859-1940) та Марію Заньковецьку (1854—1934). Усі вони - драматурги, режисери, актори, організатори театральної справи - стали одними з перших українських професійних театральних діячів, які створили те, що нині метафорично іменують «театром українських корифеїв» Звернення до словничка,який записаний на дошці.
Корифей (від грец. вождь, ватажок)- у давньогрецькій трагедії керівник хору, у сучасному розумінні - найвизначніший діяч у певній галузі науки, літератури, мистецтва.


2. Виступ групи доповідачів . Творчість М. Щепкіна 

З появою українського театру з’являються й імена перших акторів, які приносять славу театру. Перша половина XIX ст. у театральній культурі України позначена іменем Михайла Щепкіна. В основі його поглядів на сценічне мистецтво — розуміння високої суспільної місії театру. Основу творчості актора, підкреслював М. Щепкін, мають складати природність і справжні почуття, а джерелом вражень має бути саме життя. У п’єсах І. Котляревського «Наталка-Полтавка» та «Москаль-Чарівник» М. Щепкін був першим Виборним та Чупруном. Ці роки є кращими в його творчій діяльності. Та М. Щепкін не обмежувався лише участю у виставах. Виступаючи перед акторами з бесідами про акторську й режисерську майстерність, він радив, щоб актор ніколи не копіював життя, а прагнув до художнього узагальнення дійсності, всебічного розкриття на сцені внутрішнього її змісту. Актор першим заклав основи «театру переживання», перевтілення в сценічний образ. Щепкінський метод розкриття внутрішньої суті сценічного образу підхопили й розвинули його учні й послідовники (М. Кропивницький, М. Заньковецька, М. Садовський, П. Саксаганський).

3. Перегляд у відеозаписах уривків із п’єси «Наталка Полтавка»

VІ. Підсумки уроку. Підводячи підсумки уроку, пропоную вам відповісти на кілька запитань.


  • Чому українських театральних діячів другої половини ХІХ століття прийнято називати корифеями?

  • Назвіть представників театру корифеїв.

  • Де і коли було створено перший український стаціонарний театр?

  • Чим відрізнявся репертуар театру корифеїв від репертуару стаціонарного театру?

 VІІ. Оцінювання.

УІІІ. . Домашнє завдання: підготуватись до тематичного оцінювання з теми ”Художня культура ХІХ століття”.

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн