і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Творчість Олександра Олеся. Про Олександра Олеся. Олександр Олесь «В небі жайворонки в'ються...» Складання розповіді на тему «Світ очима пролісків»

Творчість Олександра Олеся. Про Олександра Олеся. Олександр Олесь «В небі жайворонки в'ються...» Складання розповіді на тему «Світ очима пролісків»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Літературне читання,

Вчитель: Долгова

Ольга Володимирівна

Місце проведення, 2 клас

Тема

Творчість Олександра Олеся.

Про Олександра Олеся. Олександр Олесь «В небі жайворонки в'ються...»

Складання розповіді на тему «Світ очима пролісків»

Мета: дати учням уявлення про творчість Олександра Олеся; вчити правильно, свідомо, виразно читати віршовані твори; виробляти вміння обґрунтовувати свої міркування; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Активне читання - 3 хвилини

  • Настрій на роботу

Доброго здоров'я, діти, доброго дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі - головне,

А здоровий і веселий - щастя не мине!

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Біля баби баба сіла. Бубоніла з півгодини

Баба бабі бубоніла. Баба бабі про новини.

2. Робота над чистомовкою

Че-че-че — бабуся калачі пече.

Ча-ча-ча — дай, бабусю, калача.

Па-па-па — розсипана крупа.

Пе-пе-пе — кошеня сліпе.

По-по-по — річка Лімпопо.

3. Слухайте, повторюйте, продовжуйте!

Со-со-со — сонце, сорока, сода,солома.

Са-са-са — сад, сапа, сарай, сачок.

Су-су-су — сум, сумка, сутінки, сушка.

Сі- сі-сі — сітка, сіль, сірка, сівалка.

Ш.Перевірка домашнього завдання

Учні виконують завдання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 59).

IV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні, ми почнемо ознайомлення з творчістю відомого українського поета Олександра Олеся.

Олександр Олесь — псевдонім відомого поета, казкаря, драматурга і перекладача Олександра Івановича Кандиби. Народився він 4 грудня 1878 р. на Сумщині. Батько майбутнього поета походив із чумаків, а мати — з кріпаків. Першою вчителькою хлопчика була мати. Вона в 4 роки навчила сина читати і писати, а в 9 років він написав свій перший вірш. Удома в них був «Кобзар», а поезії з нього хлопчик знав напам'ять. Олександра Олеся називають королем української поезії. 80 композиторів написали понад 200 музичних творів на слова цього митця.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над загадкою

Угорі тремтить сіренька цятка

І пісні співає голосні,

Та жаль, що тільки навесні.

Скажи скоріше, без відмовок,

Що за пташка?.. (Жайворонок).

- Вірш, який ми будемо сьогодні читати, Олександр Олесь присвятив дивовижній пташці.

2. Виразне читання вірша вчителем (с. 60)

Яка пора року описується у вірші?

3. Словникова робота
Довідкове бюро.

Мла — прозорі випари, рух яких ледве помітний у жаркий день;
Читання стовпчиків слів на одному диханні.
Грають дзвонять

в'ються заливаються

сміються щебечуть

виглядають полохливо

Назвіть слова з м'якими приголосними звуками.

Які букви позначають м'якість цих приголосних?

4. Робота в парах

Учні в парах читають одне одному вірш.

З якою інтонацією читається вірш? (Радісно, піднесено, із захопленням.

  1. Читання вірша учнями за строфами

  2. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

Прочитайте слова, якими поет описує спів жайворонка.

З чим вітають жайворонки своїми піснями?

Які квіти полохливо виглядають із землі?

  1. Гра «Відшукай риму»

В'ються... (сміються); день... (пісень); співають... (вітають); впали... (сказали); у млі... (з землі); диво... (полохливо).

  1. Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання тексту Олеся Гончара

  • Яку особливість жайворонка описав Олесь Гончар?

  • Якими словами?

  • Виберіть з двох текстів про жайворонків слова за зразком: в'ют ваються, сміються... Запам'ятайте їх.

VI. Підсумок уроку

Вправа «Вільний мікрофон»

  • 3 творчістю якого поета почали знайомитися на сьогоднішньому уроці?

  • Який твір поета читали?

  • Що нового дізналися на уроці?

УП. Домашнє завдання

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин

:■.'*■

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: дати учням уявлення про творчість Олександра Олеся; вчити правильно, свідомо, виразно читати віршовані твори; виробляти вміння обґрунтовувати свої міркування; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Літературне читання
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    219
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    WZ137562
  • Вподобань
    0
Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь