і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Творчість Олександра Олеся. Про Олександра Олеся. Олександр Олесь «В небі жайворонки в'ються...» Складання розповіді на тему «Світ очима пролісків»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання,

Вчитель: Долгова

Ольга Володимирівна

Місце проведення, 2 клас

Тема

Творчість Олександра Олеся.

Про Олександра Олеся. Олександр Олесь «В небі жайворонки в'ються...»

Складання розповіді на тему «Світ очима пролісків»

Мета: дати учням уявлення про творчість Олександра Олеся; вчити правильно, свідомо, виразно читати віршовані твори; виробляти вміння обґрунтовувати свої міркування; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Активне читання - 3 хвилини

  • Настрій на роботу

Доброго здоров'я, діти, доброго дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі - головне,

А здоровий і веселий - щастя не мине!

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Біля баби баба сіла. Бубоніла з півгодини

Баба бабі бубоніла. Баба бабі про новини.

2. Робота над чистомовкою

Че-че-че — бабуся калачі пече.

Ча-ча-ча — дай, бабусю, калача.

Па-па-па — розсипана крупа.

Пе-пе-пе — кошеня сліпе.

По-по-по — річка Лімпопо.

3. Слухайте, повторюйте, продовжуйте!

Со-со-со — сонце, сорока, сода,солома.

Са-са-са — сад, сапа, сарай, сачок.

Су-су-су — сум, сумка, сутінки, сушка.

Сі- сі-сі — сітка, сіль, сірка, сівалка.

Ш.Перевірка домашнього завдання

Учні виконують завдання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 59).

IV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні, ми почнемо ознайомлення з творчістю відомого українського поета Олександра Олеся.

Олександр Олесь — псевдонім відомого поета, казкаря, драматурга і перекладача Олександра Івановича Кандиби. Народився він 4 грудня 1878 р. на Сумщині. Батько майбутнього поета походив із чумаків, а мати — з кріпаків. Першою вчителькою хлопчика була мати. Вона в 4 роки навчила сина читати і писати, а в 9 років він написав свій перший вірш. Удома в них був «Кобзар», а поезії з нього хлопчик знав напам'ять. Олександра Олеся називають королем української поезії. 80 композиторів написали понад 200 музичних творів на слова цього митця.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над загадкою

Угорі тремтить сіренька цятка

І пісні співає голосні,

Та жаль, що тільки навесні.

Скажи скоріше, без відмовок,

Що за пташка?.. (Жайворонок).

- Вірш, який ми будемо сьогодні читати, Олександр Олесь присвятив дивовижній пташці.

2. Виразне читання вірша вчителем (с. 60)

Яка пора року описується у вірші?

3. Словникова робота
Довідкове бюро.

Мла — прозорі випари, рух яких ледве помітний у жаркий день;
Читання стовпчиків слів на одному диханні.
Грають дзвонять

в'ються заливаються

сміються щебечуть

виглядають полохливо

Назвіть слова з м'якими приголосними звуками.

Які букви позначають м'якість цих приголосних?

4. Робота в парах

Учні в парах читають одне одному вірш.

З якою інтонацією читається вірш? (Радісно, піднесено, із захопленням.

  1. Читання вірша учнями за строфами

  2. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

Прочитайте слова, якими поет описує спів жайворонка.

З чим вітають жайворонки своїми піснями?

Які квіти полохливо виглядають із землі?

  1. Гра «Відшукай риму»

В'ються... (сміються); день... (пісень); співають... (вітають); впали... (сказали); у млі... (з землі); диво... (полохливо).

  1. Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання тексту Олеся Гончара

  • Яку особливість жайворонка описав Олесь Гончар?

  • Якими словами?

  • Виберіть з двох текстів про жайворонків слова за зразком: в'ют ваються, сміються... Запам'ятайте їх.

VI. Підсумок уроку

Вправа «Вільний мікрофон»

  • 3 творчістю якого поета почали знайомитися на сьогоднішньому уроці?

  • Який твір поета читали?

  • Що нового дізналися на уроці?

УП. Домашнє завдання

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин

:■.'*■

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: дати учням уявлення про творчість Олександра Олеся; вчити правильно, свідомо, виразно читати віршовані твори; виробляти вміння обґрунтовувати свої міркування; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти