Творчість Любові Забашти. Про Любов Забашту. Любов Забашта «Біли свято зими», «Берізонька».

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з творчістю Л. Забашти; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, фантазію, вміння робити висновки; збагачувати активний словник учнів; сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати любов до поетичного слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання, Вчитель: Долгова

Ольга Володимирівна

Місце проведення 2 клас

Тема

Творчість Любові Забашти.

Про Любов Забашту. Любов Забашта «Біли свято зими», «Берізонька».

Мета: ознайомити учнів з творчістю Л. Забашти; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, фантазію, вміння робити висновки; збагачувати активний словник учнів; сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати любов до поетичного слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Додайте склад або букви, утворіть слова

парк — парк(ет-); жир — жир(аф); доба доба(в«;а); крок —

крок(одил); лимон — лимощад): кит — кят(иця).

2. Читайте! Помічайте! Продовжуйте!

Рано — нора; мило — ломи; мара — рама; сосна — насос; банка — кабан; Марко — комар: Мишко — комиш; товар — варто; терка — катер; наказ — казна; наша — шана.

  1. Розпитування за складовою таблицею

  2. Робота над скоромовкою

Віл везе важучий віз — Чечір-вечір, чечір-вечір.

Вовну, вату,верболіз. Хтось воркує біля печі.

Вперся віл, і впало з воза Чорні лапи, вуса, ротик,

Вісім в'язок верболозу. Чечір-вечір, чорний котик!
Ю. Кругляк Г, Чубач

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на краще виразне читання вірша.

IV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із творчістю української письменниці Любові Забашти.

Вона тонко відчуває красу природи. її поетичні рядки переливаються різ ними кольорами, випромінюють радість і ніжність.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка

Любов Василівна Забашта — поетеса, драматург, прозаїк — народи лася в місті Прилуки на Чернігівщині. З дитинства дівчинка полюбила поезію,пісню і, будучи третьокласницею, вже почала складати вірші. Уперше віршіЛюбові Забашти були надруковані в газеті.

Свого часу, в середині 1930-х років, майбутню поетесу підтримав П. Г. Тичина, що окрилило дівчину. На обласній нараді молодих літераторів у Чернігові виступала і сімнадцятирічна Люба. Вона читала вірші про квіти і дівочі мрії.

2. Опрацювання вірша Л. Забашти «Біле свято зими» (с. 70)

1) Виразне читання вірша вчителем.

Які картини постали у вашій уяві під час слухання вірша?

2) Словникова робота.

Снігурі пухових

малята навкруги

урочисто убранням

нарум'янюють простягаючи

Читання слів «луною» за вчителем.

Прочитайте слова з м'якими приголосними.

3} Колективне читання віриш «луною» за вчителем.

4) Читання вірша «ланцюжком» за строфами.
—Спробуйте пояснити назву прочитаного вірша.
—Чому поетеса назвала сніги пуховими?

Чому сніги засвітилися червонястим і жовтим? —Хто зустрічає біле свято зими?

5) Робота в групах.
Вибрати із тексту слова:

1-ша група — слова — назви предметів; 2-га група — слова — назви дій; 3-тя група — слова — назви ознак.

6) Гра «Добери слово».

До слова — назви предмета оберіть слово — назву дії.
Снігурі летять

санчата біжать

ялинки засвітилися

малята застрибали

сніги хитають

7) Гра «Добери риму».

Веселі... (оселі); сніги...(навкруги); ялинки... (зупинки).

8) Гра «Котик і мишки».

Першою починає читати «мишка». Коли вона прочитає декілька слів або речення, то починає читати «котик». Він намагається наздогнати «мишку». Гра припиняється, коли обидва учні читають одне і те саме.

9) Гра «Диктор телебачення».

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

Опрацювання вірша л. Забашти «берізонька» Відгадайте загадку.

Білокора і вродлива,

Віти — коси до землі,

-Де вона — й земля щаслива,

Вся в святковому вбранні. (Береза)

Які слова допомогли вам відгадати загадку?

Сьогодні ми прочитаємо вірш Любові Забашти «Берізонька». 1. Виразне читання вірша вчителем

Як авторка називає березу? Чому?

З. Гра «Рибки»

4.Читання вірша «ланцюжком» за строфами

Як поетеса звертається до берези?

З чим порівнює стовбур дерева?

Яке бажання у вас виникло?

5.Гра «Добери риму»

Лісова... (розвіва); кущах... (дощах); не точіть... (посадіть); на гілках... (птах).

б.Цікаво знати!

Слухання легенди «Як на землі з'явились берези»

Був час... Забули люди про доброту. Почали обманювати одне одного. Чорні думки в їх головах та серцях поселилися. Земля застогнала. Кіркою заздрості,кіркою брехні покрилася. Великий стогін до неба дійшов... Здригнулася небесна діва від жаху. Великий біль пронизав її серце. Не витримало воно. Розсипалося. Шматочки по землі розвіялися. У людину потраплять — людина очищається. У дерево потраплять - дерево біліє. Так з'явилися на нашій землі берізки. Говорять, що це шматочок небесного життя. УІ-Підсумок уроку

Гра «Доповни речення»

  • Сьогодні на уроці я вчився...

  • Я дізнався...

  • Найбільше мені сподобалося...

  • Хочу ще навчитися...

УІІ.Домашнє завдання

Відповідати на запитання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 71).

-

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!