Творчість Ліни Костенко. Про Ліну Костенко. Ритм заметілі. Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля».

Опис документу:
Мета: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання,

Вчитель: Долгова

Ольга Володимирівна

Місце проведення 2 клас

Тема

Творчість Ліни Костенко.

Про Ліну Костенко. Ритм заметілі. Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля».

Вірш напам'ять (за вибором учнів)

Мета: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

  2. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Віл везе важучій віз —

Вовну, вату, верболіз.

Вперся віл, і впало звоза

Вісім в'язок верболозу.

Ю. Кругляк

2. Додайте склад або букви., утворіть слова!

Очі — (ов)очі; парк — парк(етп);

рій — (об)рій; жир — жир(аф);

він — (д.з)він; доба — доба(вка);

міль — (дж)міль; крок — крок(одил);

кіл — (со)кіл; лимон — лимон(ад);

так — (лг')так; кит — кит(иця).

3. Читайте! Помічайте! Продовжте!

Рано — нора: мило — ломи; мара — рама; сосна — насос; банка — кабан; Марко — комар; товар — варто; терка — катер; наказ — казна; наша — шана.

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на краще виразне читання вірша.

ІУ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Відгадайте загадку.

Кружляє ніжний білий пух, Співають весело синички.

Міняє зайчик свій кожух. Ведмідь в барлозі вже дріма...

В діває лиска рукавички, Яка пора, скажіть?.. (Зима).

  • Які слова допомогли вам відгадати загадку?

  • Сьогодні ми прочитаємо вірші Ліни Костенко, які вона присвятила

чарівниці-зимі.

У. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання вірша Л. Костенко «Баба Віхола»

1) Виразне читання вірша вчителем.

Чи сподобався вам вірш? Хто його головна героїня?

2) Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Вештатися — ходити сюди-туди, в різних напрямках, блукати, бродити де-небудь.

б) Читання стовпчиків слів «буксиром», в парах, скоромовкою.
Решето метальній

ситечко вешталась

порожньо добрії

  1. Читання вірша учнями «ланцюжком».

  2. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

  • На чому приїхала баба Віхола? Що вона робила в селі?

  • Серед виділених у вірші слів знайдіть ті, які наповнюють описану

картину звуками, кольорами, рухом.

  • Прочитайте слова, якими поетеса описала віхолу як людину.

  • Поміркуйте, чому віхолу названо сивою. Як ви розумієте вислів на м

тальній мітлі приїхала?

Простежте, як поетеса зображує грізний характер баби Віхоли й

водночас її добрі наміри.

5) Робота в парах.

Вірш закінчується крапками. Спробуйте скласти його продовження,

Розкажіть, як відпочивала баба Віхола.

2. Опрацювання вірша Л. Костенко «Пряля»

1) Гра «Рибки». Читання вірша учнями мовчки.

Чи здогадалися ви, про яку прялю йдеться?

2) Робота в парах.

Підготуйтеся до читання вірша вголос: визначте, де треба роби
паузи — довшу (між реченнями) і коротшу (є середині речення на
місці тире

Які рядки прочитаєте з інтонацією перелічування?

3) Читання вірша учнями вголос.

  • Що відбувається, коли в прялі рветься нитка?

  • Що пряля вже встигла зробити?

  • Які картини викликають у вашій уяві слова: сніг іді-іде-іде, а вона

пряде й пряде; вже напряла хуртовин на шапки для верховин?

УІ.Підсумок уроку

  • Які вірші читали на уроці?

  • Хто їх автор?

VII .домашнє завдання

Вивчити один з віршів напам'ять

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!