Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Керівник проекту
вчитель трудового навчання
Рухлова Н.В.
Розробила проект
Учениця 6 класу
ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ
І. Організаційно – підготовчий етап
1.1. Обґрунтування теми проекту----------------------------------------- 3
1.2. Історичні відомості про листівку------------------------------------ 3
1.3.Аналіз моделей – аналогів--------------------------------------------- 9
1.4.Характеристика моделей – аналогів--------------------------------- 11
ІІ. Конструкторський етап
2.1.Створення клаузули виробу------------------------------------------- 11
2.2.Ескіз виробу з описом--------------------------------------------------- 12
2.3.Підбір матеріалів--------------------------------------------------------- 13
2.4.Добір інструментів та обладнання------------------------------------ 13
ІІІ. Технологічний етап
3.1.Послідовність виготовлення виробу---------------------------------- 14
IV. Заключний етап
4.4.Висновок-------------------------------------------------------------------- 18
І. Організаційно – підготовчий етап
1.1.Обґрунтування теми проекту
Мені дуже сподобалась ідея проекту. Щоб мій виріб був виконаний вдало, я опрацювала різноманітну літературу з історії листівки, переглянула багато моделей – аналогів і знайшла цікаву та корисну інформацію про даний об’єкт.
Я поставила перед собою мету виконати цей проект, щоб відобразити на ньому вишукану вишивку стрічками, яка є дуже оригінальним оздобленням для листівки. І я усвідомлюю, що переді мною дуже відповідальна робота, бо листівку використовують як подарунок та привітання з різними святами. І тому в моїх планах створити цікавий та ексклюзивний виріб, який не буде схожим на інші. Я хочу використати свій потенціал творчого мислення в реалізації поставленої переді мною задачі.
1.2.Історичні відомості про листівку
Листівка, або, якщо говорити повністю, відкритий лист, або, як її іноді називали в кінці XIX - на початку XX століття, "артистична картка", маючи на увазі наявність на листівці будь-якого зображення, того, що створювалося художниками, не має однієї , точно визначеної дати народження. Процес цей мав чимало ліній та напрямків розвитку, та й часу минуло достатньо, перш ніж листівка прийняла більш-менш звичний сьогодні вигляд. Втім, це цілком зрозуміло, тому що події, що відбуваються у світі, не обов'язково розвиваються послідовно і в одному напрямку. У житті є своя логіка. І хоча єдиної дати появи листівки не існує, оскільки в кожній з країн цей шлях був різним, однак уже кінець XIX століття залишив нам чимале число прекрасних зразків цього жанру, і тому цей час цілком обґрунтовано можна назвати періодом розквіту мистецтва листівки.
Поява листівки багато в чому було викликано суто практичними потреби, так і сьогодні вона, не втративши своєї первісної функції, є одним з видів поштового зв'язку, хоча і мало поширеним через наявність більш швидкісних варіантів передачі інформації. Нині функції листівки дещо змінилися, і ми сприймаємо її головним чином як атрибут свята і привітання.
Як вважають дослідники, і не без підстав, виникнення образотворчої частини листівок відбулося не без впливу ще одного маловідомого сьогодні, а коли-то широко побутувала жанру образотворчого мистецтва. Вважається, що далекими предками відкритих листів є так звані російські народні або лубочні картинки, які під різними назвами існували в Німеччині, Франції та Англії. У Росію народні картинки були завезені в першій половині XVII століття з Німеччини. Це були гравіровані листи, розфарбованих від руки, які в давнину прикрашали житла простого люду: селян і ремісників. Лубок існував до початку ХХ століття, коли його місце зайняв малюнок. Спочатку це були так звані німецькі або " фряжські " листи, нерідко мали релігійний зміст, пізніше вони перетворилися в копії ікон, які були широко поширені через дешевизну. Нерідко в селянській хаті можна було зустріти одночасно і паперові ікони, і потішні листи. Найчастіше лубочними картинками для краси обклеювали скрині, але частіше вони прикрашали стіни селянської хати. Лубок, втім, як і все народне мистецтво, мав безліч функцій: в селянському будинку він грав роль повчання та розваги, прикраси та навчання, оскільки зазвичай містив текстову частину, за якою можна було вчитися читати. Картинки були для народу своєрідними підручниками з історії та географії, вони висміювали вади і показували зразки поведінки.
У XVIII столітті в російських лубочних картинках дуже популярними були героїчні картинки, де на початку століття, в петровський епоху, у відповідності з духом часу з його радикальними реформами зображували богатирів. Ближче до середини століття, в епоху Єлизавети богатирів змінили зображення кавалерів і дам або героїв західноєвропейських романів, зображених на російський лад, але з іноземними іменами, які з'явилися як наслідування французької галантний жанру. Приклад тому - лубок "Хоробрий витязь Венціан Францел", де вже сама назва видає французьке походження героя. На лубках зустрічаються і зображення історичних персонажів, але в простонародному, фольклорної інтерпретації. Так, широко відома картинка XVIII століття "Кіт Казанський" дослідниками зазвичай трактується як зашифроване зображення Петра I, ймовірно через наявність вусів. Такою є і "Битва Олександра Македонського з індійським царем пором", яка була популярна як у XVIII, так і в XIX столітті.
Лубок був широко розповсюджений і дуже популярний у народі. Художник Віктор Васнецов, автор знаменитої "Альонушка", в роботі "Книжкова крамниця" як раз і зобразив сцену на ярмарку, де можна бачити розкладені на прилавку лубочні картинки. Картинки змінювалися протягом XVIII і XIX століть як за сюжетами, так і з точки зору технології. Якщо у XVIII столітті дошки, з яких друкували лубки, були дерев'яними, то в XIX столітті вони стали металевими, і тому з'явилася можливість робити лінійний малюнок більш тонким і витонченим. Найбільш популярні сюжети народних картинок у більш пізній час, на початку XX століття, іноді відтворювався і у вигляді листівок.
Однак настала пора повернутися з екскурси в історію лубка безпосередньо до предмету нашої розмови - листівка. Подивимося, як розвивалися події далі, з'ясувавши, зокрема, яким чином виникла ідея не тільки замість листа в конверті використовувати відкриті поштові картки, але й зробити їх ілюстрованими. Спочатку, у перші роки XIX століття у Франції з'явилася ілюстрована поштова папір, в 30-х роках XIX століття це нововведення з'явилося в Петербурзі та Москві. Так, відома поштова папір, де в якості малюнків використані мотиви з гравюр художника Г.Г. Беггрова, присвячених архітектурним пам'яткам двох російських столиць.
Далі події розгорталися в Німеччині. У листопаді 1865 року на германської поштової конференції прусський поштовий радник Генріх фон Стефан запропонував випускати відкритий "поштова листок", де одна сторона була призначена для адреси, а інша - для тексту. Але пропозиція це було відкинуто. Через два роки виникли ще два подібних проекту. Один - від Лейпцігському продавця книг Фрідлейна, просив у поштового відомства дозволу видати "універсальну кореспондентську картка", другий варіант належав Лейпцігському фірмі "Пардубіц", рекомендувала поштовим чиновникам випустити "універсальну кореспондент - карту", на одній стороні якої розташовувався адресу, а на інший передбачалося розмістити тридцять фраз, серед яких були різні поздоровлення, слова співчуття, короткі повідомлення. З усього цього людина міг вибрати потрібний варіант тексту, а все інше закреслити. Причина такого інтересу до поштових картках в Німеччині була цілком практична. Ці картки як друковані твори оплачувалися не за дорогим поштовим тарифом, а за більш низькою бандерольною таксі, оскільки вони не були листом. Але обидва настільки хитромудрі задуманих проекту були відхилені, оскільки втрачати гроші поштові працівники не хотіли.
Тривала історія вже в Австро-Угорщині. У січні 1869 року професор економіки Військової Академії у Відні Еммануїл Герман в одній з газет повідомив про винахід їм "кореспондентської картці". Автор цього варіанта пропонував обмежити текст листа двадцятьма словами, включаючи адресу і підпис. Пропозиція професора австро-угорським урядом було прийнято, за винятком обмеження тексту, оскільки для підрахунку слів необхідно було містити значну кількість поштових службовців. Таким чином, 1 серпня 1869 року була випущена "кореспондентська картка" з віддрукований маркою перевагою в два крейцера. Це була перша поштова листівка. Спочатку, боячись цікавих очей, багато приватні особи і особливо фірми уникали користуватися відкритими листами, але потроху публіка до них звикла, і листівки отримують все більш широке поширення, почавши свою подорож по світу. У 1871 році їх стали продавати поштові відомства Англії, Швейцарії, Люксембургу, Бельгії, Данії, Нідерландів, в 1872 році сюди приєдналися Швеція, Норвегія, Цейлон, в 1873 - Франція, Іспанія, Румунія, Сербія, Чилі, в 1874 - Італія.
З листівками пов'язано чимало цікавих історій. Так, наприклад, листівка, що має явно виражений слов’янофільський характер, була створена Петром Манойловічем, який жив у Відні і входив у групу сербів, що об'єдналися навколо редакції журналу "Zmaja". Художник приніс до редакції малюнок із зображенням драка, що тримає в пазурі звій. Нижче був зображений краєвид, умовно представляє простір від Балкан до північно-сходу Європи. Ліва частина пейзажу уособлювала Туреччину, так як тут були зображені мінарети і мечеті, права була уособленням Росії з куполами церков, увінчані хрестами. Він по морю, що розділяє праву і ліву частини пейзажу, пливе корабель з написами, які є назвами незалежних сербських територій. Таким чином, листівка грала роль політичного плаката, придбавши політичне забарвлення.
1.3.Аналіз моделей – аналогів
Модель№1.Перед нами зразок весільної листівки. За основу взято картон білого кольору. Дана листівка прикрашена вишивкою хрестиком у поєднанні з вишивкою стрічками. Бежеві, коричневі та різні відтінки зеленого кольорів роблять даний виріб вишуканим та ексклюзивним.
Модель№2. Перед нами зразок вітальної листівки. За основу взято білий двохсторонній картон, який плавно переходить у світло – голубий. Основа прикрашена квітами синього кольору, а також паєтками голубого та світло – рожевого кольорів. Листівка містить вишивку хрестиком. На ній зображений метелик, який сидить на квітці. Вишивка має різні відтінки фіолетового, жовтого, зеленого, а також коричневий кольори.
Модель№3. Це також зразок вітальної листівки. Основа – білий картон. Виріб прикрашений штучними квітами голубого та білого кольорів. Цікава серветка, бісер та бантик роблять даний виріб ексклюзивним та неповторним. Чудове привітання в день весілля.
1.4. Характеристика моделей – аналогів
№з/п | Показник якості | Модель№1 | Модель№2 | Модель№3 |
1. | Оригінальність та естетичність | 4 | 5 | 5 |
2. | Функціональність | 5 | 5 | 5 |
3. | Простота виготовлення | 3 | 4 | 2 |
4. | Корисність | 5 | 5 | 5 |
5. | Технічна досконалість, якість | 4 | 5 | 3 |
6. | Ергономічність | 3 | 5 | 4 |
7. | Економічність | 4 | 4 | 4 |
8. | Екологічна безпечність виробу | 5 | 5 | 5 |
Разом балів: | 34 | 38 | 33 |
ІІ. Конструкторський етап
2.2 Ескіз виробу з описом
Назва виробу | Листівка |
Призначення | Для привітання зі святом близьких людей |
Обрані конструкційні матеріали й вимоги до них | Основа – двобічний картон блакитного кольору середньої товщини, канва білого кольору полотняного переплетення, атласні стрічки бежевого та салатового кольорів,бісер середньої величини та паєтки фіолетового кольору,гелеві ручки блакитного та фіолетового кольорів. |
Кількість деталей у виробі, їх форма й розміри | Основна деталь у розгорнутому вигляді прямокутної форми має розміри 21х29,5 см. У готовому вигляді це також буде деталь прямокутної форми, розміром 10х21. |
Види з’єднань деталей | Склеювання деталей виробу буде виконано за допомогою клею ПВА. |
Види оздоблень | Виріб буде оздоблено вишивкою квітів із при зібраної стрічки бежевого кольору, листочками салатового кольору в цій же техніці. Рамочка на листівці та квіти іншого типу ( на основі ) оздоблені паєтками фіолетового, намистинками коричневого кольорів. Привітальний надпис «Happy birthday» виконаний селевими ручками блакитного кольору. |
Розміри виробу | 20х2см. |
2.3 Підбір матеріалів
бежеві та салатові стрічки
гелеві ручки паєтки фіолетового кольору
бісер коричневого кольору
блакитний картон біла канва полотняного
2.4 Добір інструментів та обладнання
№з/п | Найменування обладнання і інструменту | Зображення обладнання інструментів |
1. | Олівець | |
2. | Лінійка | |
3. | Ножиці | |
4. | Нитки швацькі | |
5. | Гольничок із голками | |
6. | Праска | |
ІІІ. Технологічний етап
3.1. Послідовність виготовлення
№з/п | Послідовність виконання роботи | Інструменти, обладнання, матеріали | Графічне зображення |
І. Підготовка виробу до оздоблення | |||
1. | Розкреслити картон на три частини, розмірами 9,5см; 10см; 10см. | Олівець, лінійка; картон | |
2. | Зігнути картон по наміченим допоміжним лініям. | Лінійка | |
3. | Намітити та вирізати віконечко на другій частині листівки, розміром 8х9 см. | Олівець, лінійка,ножиці | |
ІІ. Оздоблення листівки | |||
4. | Розмітити стрічку на 5 частин швом «уперед голку». | Швацька нитка, голка, ножиці; стрічка бежевого кольору | |
5. | Стягнути стрічку так, щоб вийшла квітка. | – | |
6. | Відрізати стрічку, підшити краї стрічки та пришити бісерину в середину квітки. | Ножиці, голка, швацька нитка; бісер | |
7. | Пришити квіти на канву. | Голка, швацька нитка. | |
8. | Зробити аналогічно 6 квіток, опираючись на пункти 4 – 7 . | Швацька нитка, голка, ножиці; стрічка бежевого кольору, бісер. | |
9. 10. 11. | Вишити листочки салатового кольору біля квітів стрічками. Вставити готову вишивку у рамочку листівки. Склеїти першу та другу частини листівки. | Швацька нитка, голка,ножиці; стрічка салатового кольору. – Клей ПВА | |
12. | Обклеїти паєтками фіолетового кольору рамочку листівки. | Клей «Секунда»; паєтки. | |
13. | Зробити привітальний надпис «Happy birthday» гелевими ручками. | Гелеві ручки голубого кольору. | |
14. | Викласти паєтками квіти на основі даного виробу. Приклеїти дану композицію. | Клей «Секунда»; паєтки. | |
15. | Намалювати завитки гелевими ручками фіолетового кольору. | Гелеві ручки фіолетового кольору. | |
16. | Приклеїти на квіти бісер. | Клей «Секунда»; бісер коричневого кольору. | |
17. | Зробити зі стрічки бантик та приклеїти у верхній лівий кут листівки. | Ножиці, клей «Секунда»; бежева стрічка, паєтки фіолетового кольору. | |
IV. Заключний етап
4.2. Реклама
На свято можу всіх я здивувати,
Чудову листівку подарувати.
Нехай всі знають, що зробила її я,
А допомогла кмітливість моя!
4.3.Висновок
Я вважаю, що мій виріб вийшов вдалим. Це чудовий подарунок, щоб привітання близьких людей зі святом. Незвичайне оздоблення та чудове поєднання кольорів роблять листівку особливою.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»