• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Творчий проект роботи з дітьми з музично-естетичного розвитку Тема: «Масляна походжає, всіх дітей розвеселяє» (розвага «Масляна»)

Творчий проект роботи з дітьми з музично-естетичного розвитку Тема: «Масляна походжає, всіх дітей розвеселяє» (розвага «Масляна»)

Опис документу:
Анотація проекту У пошуках шляхів модернізації музичного виховання дошкільників доцільно звернутися до впровадження методу проектування, адже розвиток емоційної сфери, музично – ритмічних рухів відбувається саме під час різних музично – пісенних дійств.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Творчий проект роботи з дітьми з музично-естетичного розвитку

Тема: «Масляна походжає, всіх дітей розвеселяє»

(розвага «Масляна»)

Категорія учасників: діти віком 6 рік життя

Анотація проекту

У пошуках шляхів модернізації музичного виховання дошкільників доцільно звернутися до впровадження методу проектування, адже розвиток емоційної сфери, музично – ритмічних рухів відбувається саме під час різних музично – пісенних дійств.

Творча проектна діяльність важлива тим, що у ній як найповніше представлені інтереси самої дитини, при підтримці дорослих такий проект підтримує унікальне бачення світу, властиве цій дитині; стимулює її пізнавальну активність; підвищує креативність завдяки розширенню простору можливостей у момент обговорення різних варіантів, запропонованих однолітками. Дошкільник отримує позитивний досвід конкурентної взаємодії і розуміє, що ідея повинна мати цінність не лише для нього а й для інших.

Проведення Масляної дозволяє продемонструвати всім учасникам проекту досягнення дітей, як виявляється творчість кожної дитини окремо та у колективі.

Розвагу «Масляна походжає, всіх дітей розвеселяє» можна проводити, як спеціально спланований захід.

Мета: продовжити роботу щодо розвитку музичних здібностей дошкільників, використовуючи сучасні методи та форми роботи. Залучати дітей до народної творчості, музичної культури.

Завдання:

- створити сприятливі умови для розвитку здібностей дітей;

- продовжити формувати мовленнєву компетентність дітей через використання художнього слова;

- розвивати уміння і навички співати природнім голосом, індивідуальні пісенно-творчі вміння;

- розвивати естетичний погляд та смак, що ґрунтуються на народній культурі та фольклорі;

- розвивати емоційну виразність виконавства в ігровій взаємодії;

- сприяти розвитку навичок гри на різних музичних інструментах;

- залучати батьків у спільну діяльність з дітьми; показати батькам різноманітні ігрові способи взаємодії які сприяють розвитку пізнавальних інтересів дітей;

- сприяти оптимізації дитячо-батьківських відносин;

- виховувати художньо-естетичний смак, дружні відносини між дітьми; виховувати бажання брати участь у спільних виступах, отримувати задоволення від результатів спільної творчості дітей;

- виховувати гармонійно-розвинену особистість з високим національно-культурним потенціалом, розвинутим почуттям прекрасного.

Матеріали: українські хусточки, біла хусточка, чоботи, ялиночки по кількості дітей, підставки для ялиночок, сніжки, вареники з паралону, музичні інструменти, карусель, костюм сніговика, костюми петрушок, костюм ведмедя, вербові лози, відео- і аудіодиски, декорації для ярмарки.

План реалізації проекту

Зміст роботи

1 етап. Обговорити з педагогами можливі теми проектів, пов’язані з подіями у житті дітей та дорослих взимку (щоб зрозуміти значення вибраної теми проекту)

Запитання до дітей:

- Кому адресований даний «проект»?

- Що воно означає для мене?

(Педагоги зясовують, що певна розвага буде чудовим приводом для створення колективного проекту)

2 етап. Робота з дітьми, розповідаємо про це свято дітям і разом його обговорюємо.

3 етап. Діти висловлюють свої міркування, в цьому їм допомагає дорослий.

4 етап. Діти разом з вихователем відображають свої ідеї у малюнках, ліплять по підгрупам та індивідуально.

5 етап. Діти по черзі розміщують свої роботи на стенді, кожен розповідає про свій малюнок, виріб.

6 етап. Ознайомлення батьків з ідеєю проекту і його назву вивішують на стенді.

7 етап. Робота музичного керівника, вихователів, дітей та батьків над реалізацією даного проекту. Діти діляться на робочі групи: одні малюють, інші вирізають, ліплять. Уся діяльність дітей здійснюється за допомогою дорослих. На музичних заняттях діти вчать пісні, таночки, ігри, грають на музичних інструментах (Додаток 1).

8 етап. Виставка дитячих робіт; робіт, які виготовлені разом з батьками; оформлення зали до розваги.

9 етап. Розвага «Масляна походжає, всіх дітей розвеселяє» (Додаток 2).

Прогнозований результат: цей проект допоможе згуртувати спільну діяльність дітей, музкерівника, вихователів та батьків; надасть можливість сформувати певні правила поведінки; допоможе дітям передавати емоції, почуття за допомогою пісень, таночків, ігор; викличе веселий, піднесений настрій; у доступній формі познайомить дітей з обрядовістю українських традиційних свят.

Додаток 2

Сценарій розваги «Масляна походжає, всіх дітей розвеселяє»

Діти заходять до музичної зали під веселу музику пісні «Масляна» і виконують український таночок «Масляна».

Діти: З Масляною всіх вітаємо

Щастя та добра бажаємо.

Добрий день!

Ведуча: Зима нас вдосталь розважала

Різдво ми й Новий рік стрічали

Біля ялинки були жарти й сміх

Каталися ми з гірок снігових

Прийшла пора зимі на північ повертатись

Тож, хоче вона з нами попрощатись.

Дарує Масляну нам на прощання

Свято веселе, зимове, останнє.

1 дитина: Кожен день стає все довшим

Весна зиму поборола

Тож мастіть млинці товстіше

Маслом, медом та ікрою.

2 дитина: Гей, невдачі, відступіться

Свято ж бо до нас крокує

Це яскраве розмаїття

Усмішками всіх чарує.

3 дитина: Прийшла Масляна до нас

Її зустрічаємо

З сиром, маслом, калачем

З бубликами та млинцем.

Пісня « Не давайте сумувати»(перероблена)

Ведуча: Масляна гостювала у нас лише 7 днів, її святкують дуже весело: іграми, танцями та застіллями з млинцями. Масляна починається з понеділка – він має назву (показ відеослайдів).

Діти: Зустріч

Ведуча: А вівторок?

Діти: Забавлянки – це час для ігор та розваг.

Ведуча: Середа?

Діти: Називається ласунець(їдять ласощі).

Ведуча: А як називається четвер?

Діти: Розгуляй, це самий веселий день масляної.

Ведуча: П’ятниця?

Діти: Тещині вечори(наші тата йдуть у гості до бабусі(маминої мами)).

Ведуча: А що ми робимо в суботу?

Діти: Всі родичі збираються на обід чи вечерю. І цей день називається – посиденьки.

Ведуча: А неділя?

Діти: Проводи Масляної.

Ведуча: Тож і ми сьогодні будемо веселитися на святі. А наприкінці свята на вас чекає сюрприз.

Нумо веселіше петрушки свято починайте.

А ви, музики, веселіше грайте!(звучить музика, заходять і танцюють петрушки.)

1Петрушка: Доброго дня, гості милі, вітаємо!

Веселощів Вам та радості бажаємо

Ласкаво просимо, будьте як удома

Знайомтесь з усіма, хто Вам незнайомий.

2 Петрушка: Гей, хто веселитись бажає

Тут Вас щось цікаве чекає

Ми кличемо до нас всіх,

Хто полюбляє забави та сміх. (діти стають у коло)

«В цьому залі всі ми друзі» М.Шуть.

1 Петрушка: Слухай брат, от що я знаю. Їхав один чоловік лісом на ярмарок за покупками. У яр спустився, глядь – лиси хоровод водять.

2 Петрушка: Та, це що! Я от що знаю. У бабусі Марії миші розвеселилися, бігають із кута в кут і посміхаються, а коту Васькові вуса збрили. І чого це вони?

Ведуча: Я відповім на ваші питання – лиси і миші зиму проводжають та весну чекають. І ми зібралися, щоб зиму провести та весну зустріти, веселі пісні поспівати, в ігри пограти.

1 Петрушка: Ой! Дивіться, сам Сніговик до нас в гості іде.

(Під веселу музику заходить Сніговик)

Сніговик: Низький уклін Вам, діти, гості. Я посланець від самої матінки-Зими. Скажіть, а чи любите ви зиму? А чи весело вам було взимку? А чи не боїтеся Мороза-морозенка, та Метелиці-хурделиці? А може на вас ще морозцю напустити?

Діти: Ні, не потрібно.

Сніговик: Якщо ні, то порадуйте мене, повеселіть.

Ведуча: Пісню про зиму заспіваємо і у веселу гру пограємо.

Пісня: «Зимонька прийшла»

1 Петрушка: Ну а тепер, давайте позмагаємося.

2 Петрушка: Краще пограємося в сніжки.

Сніговик: Сніжок є у мене для вас багато. Всім вистачить.

«Забава зі сніжками»

Сніговик: Подивіться, які чудові ялиночки я вам приніс. А щоб ви всі згадували про зиму, давайте їх посадимо.

Гра-естафета «Посадимо ялинки»

(Граються під веселу музику)

Сніговик: Спасибі вам! Порадували ви мене, повеселили.

Ведуча: Дозволь Сніговику передати владу Весні-Красній, вона вже не за горами. Допоможе у цьому нам Масляна.

Сніговик: Прощавайте, прощавайте

та мене не забувайте

через рік, як прийдуть холоди

завітаю знов до вас сюди!

(Виходить під веселу музику.)

Ведуча: А хто готовий покликати Масляну?

Діти: Ми!

4 дитина: Ой і Масляна ти ж гарна

Зустрічаєм тебе файно

Ми тобою хвалимося

І млинцями обїмося.

5 дитина: Душа ти наша Масляна

Весела та казкова

Вуста твої цукрові,

Солодка твоя мова.

6 дитина: Бажаємо на святі

На горах покататися

А ще ми дуже хочемо

У млинцях повалятися.

(Діти співають і закликають Масляну)

(Під неї заходить Масляна)

Масляна: Моє вам шанування.

Коли Зима минає,

Мене всі зустрічають

Я їду на санчатах

Заходжу в кожну хату

Везу в міста та села

Розваги та пісні веселі.

Петрушка: Дозволь провести тебе Масляна на почесне місце.

Ведуча: Запрошуємо тебе повеселитися, святом насолодитися.

Масляна: А чим порадуєте, зустрінете мене?

Ведуча: Гарною піснею.

Пісня « Повертайся ластівко»

Ведуча: Подарунки наші

не стрічки червоні

не калачі рум’яні

а ігри веселі

та танці завзяті.

Масляна: Що ж пора і підкріпитися

Та млинцями пригоститися.

Гра «Ворота»

Опис гри: Діти стають у коло, в центрі – четверо – пятеро дітей, беруться за руки та піднімають їх вверх. Це «ворота», через які повинні пройти всі інші. Якщо діти піднімають руки вгору – «ворота відкриті», якщо опускають вниз – «закриті». Всі учасники йдуть по черзі через ворота та співають про масляну. На останніх словах діти зачиняють «ворота» та рахують дітей, які залишилися в зачинених «воротах». Якщо у воротах залишилося, наприклад, троє дітей, то всі говорять: «Три млинця їли, їли та не наїлися.» Ці діти стають учасниками «воріт», таким чином «ворота» стають ширше. Гра продовжується, поки «ворота» не стануть більшими.

Масляна: Я прийшла до вас з добром

З сиром, маслом, пирогом

Ще з млинцями, калачами.

Та з вареничками.

7 дитина: А моя мати млинців гречаних напекла.

8 дитина: А моя вареників наварила з сиром.

9 дитина: Все гарно на Масляну, але ж вона така коротка.

10 дитина: У народі кажуть: «Живе Масляна сім деньочків, залишайся Масляна на сім рочків»

Масляна: А ще є така приказка: «На Масляну співайте, грайте, усіх млинцями пригощайте. На третій день масляної дітвора обходила двори і за виконання пісні отримувала від господарів: млинці, пряники, вареники, пиріжки. І ми давайте підемо по домівках за гостинцями.»

(Діти ідуть спочатку до одного будиночка, і співають пісню про млинці. З будиночка виходить господиня з подарунками. )

Господарочка(мама): Кому пиріжки?

Гарячі млинці?

З печі, з жару –

Гривеник за пару!

Насмажила, напекла

Як Калина для Петра.

(Діти дякують за гостинці, та ідуть до іншого будиночка)

Господиня(мама): Ось горішки!

Гарні горішки

Смачні на меду

Насиплю досхочу.

(Діти дякують за гостинці, та ідуть до наступного будиночка)

(В будиночку звучать звуки музичного інструмента)

Масляна: Ой, а це що ще за диво?

Звуки ніжні і красиві.

Ведуча: Це ж будиночок казковий,

В ньому музика живе.

Господиня(мама): У моєму будиночку незвичнім

Інструменти є музичні

Прошу інструменти взяти

Та на них весело заграти.

Гра «Веселі музиканти»

(діти грають на музичних інструментах)

Господиня(мама): Дякую діти, за таку чудову гру. (Пригощає млинцями)

11 дитина: Ой заграйте музики

Хочу нові черевики

Починайте скоріш грати

Я їх буду діставати.

1 Петрушка: О, а це що буде?

Масляна: Будемо гратися у гру, яка називається «Виграй чоботи»

Умови гри: сідаєш на довгу лозину, як на коня, скачеш на ній навкруги, а потім підстрибуєш вище і діставай чоботи. Хто їх дістане, тому вони будуть, як винагорода. (Діти граються).

12 дитина: Купив батько хустинку

На потилиці калинка

Тепер мода – хустки

На потилиці квітки.

Гра з хусткою

(на мелодію укр. нар. пісні «Галя по садочку ходила»)

12 дитина: А я в колі походжаю

Собі пару вибираю.

Опис гри: Діти ідуть по колу і співають, одна дівчинка з хустинкою в руці в колі. По закінченні дівчинка підходить до хлопчика і дає йому хустинку, танцюють у парі.

Масляна: Гей дівчата – витівниці

Ви красуні білолиці

Вправно будемо танцювати

Дорогих гостей вітати.

Таночок з хусточками

(на мелодію пісні «Дівчина-весна»)

Ведуча: Наші хлопці і дівчата

Дуже люблять жартувати

І не тільки жартувати

А ще й гарно танцювати.

Український таночок

(на мелодію пісні «Вареники»)

(В кінці таночка діти дарують дорослим вареники із сюрпризом.)

Масляна: А яка ж Масляна без гойдалок і каруселі? Подивіться на ярмарок, ведмідь іде і карусель несе. (заходить Ведмідь)

Ведмідь: Спав, я спав, та ще й дрімав

Поки березень настав.

Пробудився, думав тепло вже,

А весна на щось ще жде.

Мабуть, рано пробудився

Ще сніжок не розтопився

Що робити? Сам не знаю!

Піду трошки подрімаю.

Дуже холодно мені,

Ще стоять зимові дні.

Ведуча: Зачекай любий Ведмедю, скоро сонечко пригріє, пташки повернуться з вирію.

Ведмідь: Та чи скоро це буде. А зараз – сумно, пташки не співають, сонечко не гріє.

(діти грають на свищиках)

Ведмідь: Ой, пташки заспівали, і мені стало веселіше. Мабуть не за горами весна – красна.

Ведуча: А щоб ти ще й зігрівся, то пограйся з нами.

Гра «Гречаники»

Масляна: А яка ж масляна без веселої каруселі. Нумо хлопчики й дівчатка будемо на каруселі кататися.

Гра «Каруселі»

(М. Шуть)

Масляна: Я гуляла з вами

Співала й танцювала

Зустріч друзям дарувала

Хочу вам всім побажати

Щастя, радості й добра

І весняного тепла.

Ну а вам, любі діти вже час за столи сідати та млинцями, пиріжками і варениками частувати.

Ведуча: Масляна прощавай,

А на той рік знову приїжджай.

БІБЛІОГРАФІЯ

1. Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». Київ - 2012

2. Методичні рекомендації Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». Київ - 2012

3. Веракса М.С. Організація проектної діяльності в дитячому садку: творчі проекти/ Микола Веракса, Олександр Веракса// Вихователь – методист дошкільного закладу. – 2009. - №12. – С. 42 – 49.

4. Савченко Л.В. Найкращі сценарії свят – 2007р. – С. 158 – 168.

5. Бібліотечка вихователя дитячого садка – 2011р. – С. 60.

6. Кобилянська Л.З. Свята і розваги в дитсадку – 2010р. – С. 90.

7. Сапіга В.К. Українські народні свята та звичаї. Київ – 1993 – С. 31 – 33.

8. Ознайомлення дошкільнят із народними звичаями і обрядами.

Івано-Франківськ – 1993 – С. 15.

9. Калуська Л. Дивокрай. Тернопіль – 2008 – С. 59.

10. Воропай О. Звичаї нашого народу. Мюнхен – 1958 – С. 201 – 205.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!