Творчий проект «Декоративне панно» (Макраме)

Опис документу:
Виховання смаку у дитини починається з оточуючого середовища – домашніх речей, іграшок, гарного та кольорового одягу. Для оформлення та оздоблення дитячої кімнати можна виготовити декоративне настінне панно технікою макраме. Макраме, або ж вузликове плетіння, є одним із видів рукоділля, який нині завоював неабияку популярність. Цим мистецтвом в однаковій мірі захоплюються дорослі і діти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Творчий проект

«Декоративне панно»

(Макраме)

І. Організаційно-підготовчий етап проектування.

1.1. Обгрунтування вибору обєкта.

Виховання смаку у дитини починається з оточуючого середовища – домашніх речей, іграшок, гарного та кольорового одягу.

Для оформлення та оздоблення дитячої кімнати можна виготовити декоративне настінне панно технікою макраме. Макраме, або ж вузликове плетіння, є одним із видів рукоділля, який нині завоював неабияку популярність. Цим мистецтвом в однаковій мірі захоплюються дорослі і діти.

Макраме своїм корінням сягає сивої давнини. Це рукоділля, як і багато інших, було поширене на Сході уже в ІХ ст. до нашої ери. Як свідчать археологічні знахідки, вузликове плетіння знали в різних країнах світу: в стародавньому Єгипті, Китаї, Перу, Греції. Використовували техніку плетіння для прикрас житла та одягу.

Однак вважають, що першими, хто почав займатися вузликовим плетінням, були моряки. В морській справі налічувалося близько чотирьох тисяч вузлів. Багато з них перейшло в художнє ремесло – макраме.

В нашій країні вузликове плетіння з’явилося наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття. Наші бабусі прикрашали торочками весільні рушники, білосніжні скатертини та серветки. Складовою частиною народного вбрання були ажурні шалі та хустки, прикрашені каймою і китицями.

У наш час макраме знову ввійшло в моду. Можливості використання його стали надзвичайно широкими. Дедалі частіше зустрічаються вироби, виконані цією технікою, в розпорядженні сучасних приміщень, в оформленні одягу. Це елегантні сумки, ремінці, мережані комірці, кашпо, декоративні настінні прикраси, газетниці, скатертини, віконні занавіски тощо. Можливості для творчості в цьому виді рукоділля не обмежені.

Для виготовлення декоративного панно не потрібно шукати щось особливе. Матеріалом для плетіння можуть бути різноманітні нитки, шнур, лляна мотузка, джгут, конопляний шпагат. Найкращі в роботі бавовняні нитки.

Також для виготовлення панно необхідно мати залишки тканини різної фактури, шкіри, ниток, гудзиків. А інструменти для роботи – це ножиці, сантиметр, шпильки, голки з вушком для пришивання ниток, гачок, а також клей ПВА.

1.2. Аналіз виробів-аналогів.

Модель №1 Модель №2 Модель №3

Вибір, що проектується має задовольняти такі вимоги:

  1. Функціональні – виріб повинен бути декоративним, призначений для дитячої кімнати та створення гарного настрою дитини.

  2. Естетичні – виріб повинен мати красивий та охайний вигляд.

  3. Ергономічні – виріб повинен бути зручним у використанні (щоб легко піддавався чищенню).

  4. Технологічні – виріб має бути не надто складний у виготовленні.

  5. Економічні – матеріали мають бути недорогі, доступні та екологічно чисті. Затрати часу на виготовлення виробу – не більше 6 годин.

За основу для проектування виробу обрано модель №3, тому що цей виріб, за результатами проведеного нами аналізу (табл. 1), набрав найбільше балів, що цілком відповідає вимогам та своєму призначенню.

Аналіз виробів-аналогів виробу відповідно до поставлених вимог

Таблиця 1

№з/п

Характеристика виробу

Модель №1

Модель №2

Модель №3

1.

Відповідальність призначенню

Для декорування дитячої кімнати

Для декорування дитячої кімнати

Для декорування дитячої кімнати

2.

Оригінальність техніки виконання

+

+

+

3.

Простота в експлуатації

+

+

+

4.

Складність виготовлення

-

-

+

5.

Доступність матеріалу

+

-

+

Загальна кількість позитивних ознак

3

2

4

Примітки:

«+» - відповідає вимогам;

«-» - повністю або частково не відповідає вимогам.

ІІ. Конструкторський етап проектування.

2.1. Схема виготовлення декоративного панно «Гном».

Мал.1

2.2. Техніка виконання основних вузлів для виготовлення панно «Гном».

Мал. 2 Мал. 3 Мал. 4

У ході плетіння не всі нитки виконують однакову функцію. Нитки, навколо яких плетуть, виконують роль основи, а нитки, якими плетуть вузли — це робочі нитки.

Прикріпити нарізані нитки до планки можна кількома способами.

Перший спосіб. Складаємо нитку навпіл, і на місці згину дістаємо петлю. Правою рукою підводимо петлю до планки так, щоб планка була зверху над петлею. Потім перехиляємо петлю на себе через планку і протягуємо через неї вільні кінці ниток. Нитки добре затягуємо.

Петля буде за двома кінцями ниток і утворить «замочок» знизу, (мал. 2).

Другий спосіб. Складаємо нитку навпіл, як описано в першому способі. Беремо правою рукою петлю, прикладаємо її зверху на планку. Два вільні кінці ниток протягуємо в петлю знизу вгору через планку. Затягуємо туго нитки. Тепер петля на двох кінцях ниток зверху і утворює «замочок» зверху (мал. 3).

Третій спосіб. Прикріплюємо нитки до планки так, як описано в першому способі. Потім правий кінець нитки накидаємо через планку зверху вниз. Утворюється петля, в яку протягуємо кінець нитки (мал. 4). Те саме робимо і з лівою ниткою.

Вчитися в’язати краще на товстих нитках 0 5...6 мм, бо на них краще видно утворення вузлів. Перші роботи теж краще плести з товстих ниток — ними легше плести. Пізніше, засвоївши техніку плетіння, можна використовувати тонші нитки.

Щоб краще запам’ятати техніку плетіння вузлів, рекомендуємо виготовити планку 0 8... 10 мм і довжиною 40...50 см. На ній зав’яжіть усі вивчені вузли, повторіть кожний 8—10 разів у вигляді ланцюжка. Не ховайте планку далеко. Сідаючи до роботи, кладіть її поруч. Вона завжди нагадає вам, як виплести вузол, який ви забули.

Усі описані вузли прикріплюємо на планку лише першим способом.

Квадратний вузол. Сплетені один за одним два вузли – правосторонній плоский і лівосторонній плоский – утворюють квадратний вузол, який є одним з основних вузлів макраме (мал. а). На (мал. б). показана доріжка з квадратних вузлів.

Сітка з квадратних вузлів. Квадратні вузли, плетені в шаховому порядку, утворюють сітчастий візерунок. Для зразка прикріплюємо на планку шість ниток (дванадцять кінців). Вяжемо справа наліво. Ділимо нитки на три групи по чотири в кожній.

Перший ряд: на кожних чотирьох нитках плетемо по квадратному вузлу. У першому ряду три квадратні вузли.

Другий ряд плетемо так: залишаємо справа дві нитки, а на чотирьох наступних нитках (дві нитки від першого квадратного вузла і дві від другого квадратного вузла першого ряду) зав’язуємо квадратний вузол. Поряд в’яжемо ще один вузол з двох ниток другого квадратного вузла і двох ниток третього квадратного вузла першого ряду. Дві крайні нитки зліва і дві крайні справа залишаються не пров’язаними. У другому ряду вийшло два квадратні вузли.

Третій ряд плетемо так, як і перший (три квадратні вузли).

Четвертий ряд плетемо так, як і другий (два квадратні вузли) і так далі.

Вузликовий ланцюжок. Це простий вузол з двох ниток. Для зразка прикріплюємо до планки одну нитку. Утворилось два кінці ниток. На (мал. в) показано, як саме утворюється цей вузол. Лівою рукою тримаємо ліву нитку, трохи натягуючи її. Правою рукою беремо праву нитку, кладемо на ліву нитку і витягуємо її в петлю способом знизу вгору. Це саме робимо лівою ниткою. Утворені вузли повинні лежати по різні боки.

в

Мал. 5 Мал. 6

Ребристий або репсовий вузол. Це також один з основних вузлів у техніці макраме. Залежно від того, куди спрямовують нитку основи, на якій плетуть вузли, цей вузол називається горизонтальним, діагональним або вертикальним. Ряд вузлів, пров’язаних горизонтальними, діагональними або вертикальними репсовими вузлами називають бридою.

На (мал. 5) показано спосіб утворення репсового вузла.

У рядах репсові вузли плетемо так: прикріплюємо на планку чотири нитки (вісім кінців). Крайня нитка (справа або зліва) — це нитка основи, а всі інші нитки — робочі. Па нитку основи і будемо по черзі зав’язувати репсові вузли нитками 2, З, 4, 5, 6, 7, 8. Першу робочу нитку 2 обкручуємо навколо нитки основи два рази зверху вниз, як показано на (мал. 5). Так само зав’язуємо вузли нитками З, 4, 5, 6, 7, 8. Вийшла горизонтальна брида, бо вели ми нитку основи горизонтально (мал. 6).

2.3.Вибір матеріалів та інструментів.

Для плетіння гнома готуємо бавовняні нитки довжиною 35 м, 3 темних гудзики, клаптик чорної і червоної тканини, клей ПВА, ножиці, сантиметр, гачок.

2.4. Послідовність виготовлення виробу.

Нарізаємо вісім ниток по 4 м і шість ниток по 50 см.

Складаємо навпіл дві нитки по 4 м кожна і зав’язуємо звичайний вузол. Від вузла в один бік плетемо вузликовий ланцюжок на 3 см, розв’язуємо вузлик, який в’язали на початку роботи і в інший бік плетемо такий самий ланцюжок. Склавши ланцюжок вдвічі, одержуємо петельку. На чотирьох нитках плетемо квадратний вузол, з якого і починаємо плести шапочку гномові. Потім за схемою (мал. 1) плетемо шапочку квадратними вузлами в шаховому порядку з чотирнадцяти рядів, додаючи в першому, четвертому і дев’ятому рядах по дві нитки. Як збільшити кількість ниток, показано на (мал. 1 а). Після одинадцятого ряду в плетеві повинно бути вісім ниток (шістнадцять кінців).

За схемою плетемо дві горизонтальні бриди і знову починаємо плести сітку з квадратних вузлів у шаховому порядку.

Всього плетемо 11 рядів квадратними вузлами. Тепер розділимо нитки на 2 групи по вісім ниток у кожній і починаємо плести ніжки гнома. Плетемо їх квадратними вузлами з 14 рядів за схемою.

Для плетіння чобіток на праву крайню нитку правої ніжки і ліву крайню нитку лівої ніжки прикріплюємо по три нитки довжиною 50 см. Тепер беремо крайню нитку справа за основу і пров’язуємо на ній горизонтальну бриду справа наліво з тринадцяти ниток. У другому ряду на крайній нитці зліва пров'язуємо горизонтальну бриду з чотирьох ниток. Це підбор чобітка. На крайній нитці, що справа, плетемо горизонтальну бриду справа наліво з восьми ниток. Це підошва чобітка. Так само плетемо лівий чобіток. Нитки, що залишилися, підрізаємо на довжину 3 см і акуратно підшиваємо на виворітний бік.

З клаптиків чорної і червоної тканини вирізаємо ніс і рот та наклеюємо їх. Пришиваємо гудзики, а з обрізків ниток робимо брови і бороду, як показано на (мал. 1. б, в). Гном готовий.

2.5. Розрахунок собівартості.

С=Вм + А + Зп

Де С – собівартість виробу, Вм – Вартість матеріалів, А – амортизаційні відрахування, Зп – заробітна плата працівника.

2.5.1. Розрахунок витрати матеріалів.

№ з/п

Назва матеріалів

Ціна одиниці продукції

Витрати матеріалів

Вартість витрат (грн)

1.

Бавовняні нитки

1 грн за 1 м

35 м

35 грн

2.

Гудзики

0,50 грн

3

1 грн 50 коп

3.

Кольорові нитки

10 грн за 100 г

25 г

2 грн 50 коп

4.

Клей ПВА

2 грн за 50 г

6 г

0.25 грн

5.

Клаптики стрічки

1 грн 50 коп

за 1м

чорного кольору – 10 см

червоного кольору – 5 см

0.15 грн

Разом витратили на матеріали коштів:

Вм = 39 грн 40 коп

2.5.2. Розрахунок оплати праці.

На підставі того, що оплата праці 3-го розряду складає 1,85 грн за годину, розрахуємо оплату праці.

Роботу виконували 6 годин, тому її оцінюємо так:

1,85 х 6 = 11.10 грн. (Зп)

2.5.3. Витрати на амортизацію інструментів

Назва інструмента

Вартість (грн)

Амортизація (грн)

Гачок

4

0.4

Ножиці

4

0.4

Разом

8

0.8

Амортизація (А) інструментів складає 10% від їх вартості.

Загальна собівартість виробу:

С = Вм + А + Зп.

С = 39.40 + 0.8 + 11.10 = 51.30 грн.

Оздоблення виробу може бути із залишків матеріалів, які використовувались раніше, що дає можливість здешевити виробництво.

2.5.4. Екологічна оцінка проекту.

З екологічної точки зору забрудненя навколишнього середовища не відбувається.

ІІІ. Технологічний етап проектування.

3. Виготовлення виробу.

3.1. Правила техніки безпеки під час роботи з ножицями та гачком.

3.2. Користуючись описом послідовності виготовлення виробу, виготовляємо виріб.

3.3. Оцінка якості.

Виріб має естетичний, гарний та охайний вигляд.

ІV. Заключний етап проектування.

Захист проекту та проведення виставки.

Після того, як виріб був завершений, я залишилася задоволена своєю роботою, оскільки спроектований виріб відповідає усім вимогам:

  • матеріали для виготовлення виробу доступні;

  • складність – доступна;

  • обсяг виконаних робіт займає небагато часу;

  • виріб легко піддається чищенню від забруднення;

  • забруднення навколишнього середовища під час виготовлення виробу – відсутнє;

  • виріб має оригінальний і естетичний вигляд, може бути використаний для оформлення дитячої кімнати і буде створювати гарний настрій дітям.

Список використаних джерел

  1. Варіативний модуль «Технологія виготовлення виробів у техніці «Макраме»», 7-9 клас. 1. І.А. Чижов, м. Саки, АР Крим.

  2. Азбука макраме / упорядник Е. В. Філоленко. – К.: Рад. Шк., 1988. – 64 с.

  3. Макраме / група авторів під керівництвом Н.Г. Попової. К.: видавництво КНФ, вул. Фрунзе, 51а, 1990.

  4. Трудове навчання. Творчі проекти учнів: навчаль-методичний посібник / за заг. ред. Ю. О. Туранова. – Тернопіль: Тайп, 2008. – 140 с.

12

  • 07.08.2019
  • Трудове навчання
  • 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 336
  • 0
  • 15
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!