+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Творчі завдання з української мови для РОЗВИТОКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

1. Прочитайте текст , доповніть його своїми міркуваннями про те, яким повинен бути президент дитячої країни.

         Набридло дітям жити з дорослими. І вирішили вони  створити свою країну.

         Та яка ж держава без президента, якого усі б слухали?

         Президент – обрана народом людина, яка стоїть на чолі держави.

2. Напишіть твір на тему: «Яким я буду через двадцять років».

3. Напишіть казку за поданим зачином.

   Жили-були на світі фарби. Кожна мала свій характер і вдачу.

4.  Складіть оповідання на тему: «Мій улюблений казковий герой».

5.  Складіть твір-міркування на тему: «Що б я змінив у світі на краще?»

6. Складіть невеличке оповідання, яке б пояснювало один з цих висловів:

   Стати у пригоді.      Потупити очі.           З відкритою душею.

7. Напишіть твір-опис за поданим початком:

        А надворі зима. Вона цього року видалася сувора…Все заснуло; тільки з півночі наступало холодне повітря і відчувалося, що з ним прийде нарешті спізнена зима.

                                                                                                                 (У. Самчук)

8. Складіть оповідання, що має один з заголовків:

   У що заплутався нічний туман?

   Чому зажурилися останні квіти?

   Про що сповістив вітер?

9. Уявіть, що Ви директор школи для батьків. Якою вона повинна бути? Складіть розповідь та запишіть.

10. Продовжіть казку за зачином:

Чарівна лікарня.

           Одного разу Сергійко потрапив у незвичайну лікарню, де лікували від лінощів, злості і заздрощів. Лікар попросив його допомогти виписати хворим дітям рецепти від цих хвороб. Які рецепти міг виписати Сергійко?

11. Придумайте слова на кожну букву слова білочка та складіть оповідання про білочку, використовуючи придумані слова.

    Б –

     І –

    Л –

    О –

    Ч –

    К –

    А –

12. Запишіть своє міркування.

     Треба берегти пташок. Вони…

13. Прочитайте початок твору. Продовжіть його. Доберіть заголовок.

          Петрикові снився чудовий сон. Ось він на космодромі. Підходить до космічного        корабля. Люк автоматично відкривається. Хлопчик сідає у крісло. Корабель стартує.

14.  Складіть розповідь-спогад на тему: «Казка, розказана мамою (татом, дідусем, бабусею)»

15. Складіть твір-міркування на одну із тем:

     «Що таке слова»,

     «Книга – морська глибина»,

     «Без хліба нема життя на землі».

16. Складіть твір за поданим початком:

Дружні шпаки

     Горобець побачив на березі шпаківню і зайняв її. Через тиждень прилетіли з півдня шпаки. Піднявся гамір…

17. Творче завдання:

      - продовжіть розповідь «Червона калина»,

      -  напишіть лист-подяку до автора прочитаної книги,

      - напишіть твір-роздум «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим».

18. З набору слів складіть зв’язний текст, доберіть заголовок.

         Київ, парк, півтори тисячі років. Дніпро, каштани, клени, героїчне минуле, майбутнє.

19. Опишіть відоме народне традиційне свято. Можливі варіанти: «Моє улюблене свято», «Свято у моєму домі».

20. Складіть текст-міркування за прислів’ям.

     Літній день рік годує.

21. Творче завдання:

     а) опишіть акваріум очима рибки і кота;

     б) склади фантастичне оповідання за зачином:

         Одного дня на землі перестали рости рослини...

22. Складіть  казку-«салат» з казок «Червона шапочка», «Кіт у чоботях», «Попелюшка», «Лисичка та журавель», «Котик та півник».

23. Складіть казку на тему: «Осінь – чарівниця».

24. Творче завдання:

     а) склади оповідання від імені якоїсь тваринки. – Наприклад, котика;

     б) склади оповідання-мініатюру «Загадковий шелест».

25. Складіть твір-міркування на одну із тем:

     «Якби я був невидимка, то…»

     «Яке слово мене радує…»

     «Щоб життя прожити не марно, потрібно…».

26. Склади лист-подяку від лісових мешканців хлопчикам та дівчаткам, які зробили   годівнички.

27. Продовжіть оповідання, пояснивши Мишкові слова дідуся.

Зелена аптека

     Мишко з дідусем часто бувають у лісі. Дідусь розбирається у травах і квітах.

     Одного разу він сказав онуку, що ліс – це зелена аптека. І цим дуже здивував Мишка. Аптека? Чому? – запитав хлопчик.

28. Складіть оповідання за зачином:

     Вісімсот років тому люди придумали годинник. Він допомагає нам визначати час. А ще вчить нас цінувати хвилинку. Адже все життя людини складається із золотих хвилинок. Чому ж їх назвали золотими?

29. Придумайте казку про голосні та приголосні звуки.

30. Складіть казку за таким заголовком: «Чому маленька буква стала великою?»

31. Складіть оповідання та тему: «Чим життя дорослих відрізняється від життя дітей?»

32. Складіть оповідання за зачином:

     Одного разу мама подарувала мені чарівні окуляри, що бачать лише добро…

33. Складіть фантастичне оповідання за зачином:

     - одного дня тварини почали розмовляти, як люди…

     - одного дня парти в класі ожили і розповіли про різних учнів…

34. Складіть оповідання на тему: «Хліб очима ситого та голодного».

35. Напишіть творчу роботу з теми: «Куди я мрію помандрувати».

36. Поясніть прислів’я за допомогою складеного оповідання.

     Чого Івась не навчився, того і Іван не буде знати.

37. Відшукайте у тексті зайве речення. Складіть оповідання з даним реченням.

     Зима. Мороз. Всі тварини від холоду поховалися. Подивись у вікно. А в зайця немає ні нори, ні гнізда. Де ямку в снігу викопає, там у нього і дім. Зате шубка у нього тепла і пухнаста.

38. Складіть текст-розповідь на одну із запропонованих тем: «Наш клас», «Цікава екскурсія», «Наші обереги».

39. Напишіть твір-мініатюру на тему: «Без книг не уявляю свого життя».

40. Допишіть казку придумайте заголовок.

     У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, то … .

     Середній брат Квітень… .

     А Травень… .

41. Складіть текст-опис осіннього лісу або парку, доберіть заголовок.

42. За поданим початком складіть казку.

     Жили-були ведмежатко Пух і лисенятко Пих. Одного разу вони засперечалися, хто з них більше користі приносить лісу, і вирішили це перевірити…

                                            

    

 

Опис документу:
Творчі завдання з української мови для розвитку зв"язного мовлення. Такі завдання можна використовувати як на уроках української мови для розвитку мовлення учнів , так і при підготовки дітей до олімпіади з данного предмету.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн