Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Творчі завдання як підґрунтя для STEM-проектів.

Географія

Для кого: 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас

29.03.2021

95

4

0

Опис документу:
Одним з цікавих іноваційних підходів сьогоднішньої освіти є STEM-проекти. Але чи насправді так багато учнів, які готові до них? В той же час, орієнтуючить на обдарованих учнів, ми забуваємо про тих, хто поруч, звичайних середньостатистичних учнів. Творчі завдання допоможуть таким учням розвивати креативність і мислення. Таким чином, ми піклуємося не тільки про обдарованих дітей, а і про середовище в якому вони мають реалізувати свої таланти.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Творчі завдання як підґрунтя для STEM-проектів.

Сучасні учні швидко і впевнено оволодівають технічними засобами, але ці засоби часто замінюють їм живе спілкування, притупляючи природну цікавість. Зарозумілість визначень та надмірна науковість тексту підручників сприяє вдосконаленню процесу відтворення, а не розвитку мислення. Щоб вивчити таку кількість матеріалу, необхідна відповідна кількість часу, тому на роздуми вже нічого не залишається. Результатом такого навчання є вміння швидко і чітко відтворювати матеріал, але не вміння його застосовувати.

На сьогоднішній день впровадження STEM-освіти сприяє не тільки розвитку мислення, а і готує учнів до дорослого життя. Ми маємо на увазі учнів, які дійсно глибоко цікавляться навчанням. Зазвичай такі учні цікавляться не одним, а кількома предметами одночасно. Саме це дає можливість поєднувати знання з різних областей у STEM-проектах і створювати реальні і практичні розробки. На жаль, таких не так вже і багато. Тут ми можемо стикнутися з наступною проблемою. Ми витрачаємо багато часу на роботу з обдарованими учнями, їхні досягнення підвищують рейтинг школи. Але як часто ми працюємо із середньостатистичними, часто з поганою успішністю, учнями, які на принесуть перемогу для школи?

З цього приводу слід пригадати притчу із Євангеліє про посівальника [1, 39]. Вийшов посівальник сіяти і трапилось так, що одне насіння впало на дорогу, інше на каміння, інше в терни, інше в добру землю. Де проросте насіння? Де насіння зможе дати плоди? Відповідь зрозуміла – в землі. Це підтверджує і біологія, і історія. Якщо з біологією зрозуміло, то з історією наведемо деякі пояснення. Неосвіченість породжує страх і заздрощі. Саме з цих причин багатьом людям в 30-х роках минулого століття довелося працювати не в наукових лабораторіях, а в таборах Сибіру.

Отже, ми частіше працюємо над отриманням високоякісного насіння, але геть не піклуємося про підґрунтя, в якому воно повинно прорости. Не даючи учням, які в силу певних обставин відстали, розвиватися, ми формуємо майбутнє суспільство неосвічених людей. Чи зможуть в такому оточенні реалізувати свої таланти обдаровані діти?

Щоб спонукати учнів повірити в свої сили, необхідно використовувати справді творчі завдання. Пропонуємо вам форми творчих завдань, які були використані при викладання географії під час роботи в гімназії № 167 м. Києва та Економіко-правовому училищі Київського університету туризму, економіки і права. Можливо, ці завдання давали не стільки академічні знання з географії, скільки вміння мислити і використовувати знання на практиці.

Завдання 1. Із запропонованого набору об’єктів вибрати тільки ті, що стосуються певної країни, материка. Це завдання можна використовувати як підсумкове при вивченні окремих тем. Наприклад, вивчаючи природні зони, один набір об’єктів включає однакову кількість компонентів кожної природної зони, а тому кількість варіантів збільшується. «Багаторічна мерзлота, саксаул, жираф, типчак, дрохва, лемінги, бархани, карликова береза, карибу, страус, зебра, верблюжа колючка, хом’яки, баобаб, верблюди, ковила.»

Одним учням із запропонованого списку пропонується вибрати компоненти пустелі, другим – степу, третім – савани, четвертим – тундри і т.д.

Завдання 6. Відгадай країну за трьома ознаками (мал.1).

Мал.1

Всі пропоновані завдання можна готувати як самому, так і пропонувати підготувати учням. Завдання мають бути структуровані наступним чином: титульний листок, безпосередньо завдання, правильні відповіді. В залежності наскільки завдання будуть цікавими і буде оцінюватися творчість виконання. Для оцінювання таких творчих завдань, бажано залучити учнів. Необхідно лише попередити, що необ’єктивна, необґрунтована оцінка учнем творчої роботи однокласника впливатиме безпосередньо і на його оцінку. Це потрібно зробити, щоб уникнути «гарних» оцінок з боку учня-друга і т. ін. При виконанні творчих завдань бажано, щоб учні використовували знання не тільки з географії, але також і з інших предметів. За такого підходу творчі завдання можуть стати тим родючим підґрунтям для реалізації STEM-проектів.

Джерела

  1. Новый завет. Псалтирь. – GBV-Издательство «Благая Весть», 329 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.