Творче впровадження музейної педагогіки – ефективний засіб поліпшення науково-методичної роботи навчального закладу

Опис документу:
Сьогодні є велика потреба в гуманізації суспільства, і на це зорієнтована діяльність школи, закладів культури і мистецтв. Нашим завданням є виховання молоді в дусі високої моралі, взаємоповаги, честі і доброти. Основним завданням Ліплявського навчально-виховного комплексу є виховання учнів в дусі високої моралі, взаємоповаги, честі і доброти. Питання музейної педагогіки вчителі нашої школи вважають надзвичайно, оскільки практичне застосування новітніх методів і форм роботи у форматі школа

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Творче впровадження музейної педагогіки – ефективний засіб поліпшення науково-методичної роботи навчального закладу.

Сьогодні є велика потреба в гуманізації суспільства, і на це зорієнтована діяльність школи, закладів культури і мистецтв. Нашим завданням є виховання молоді в дусі високої моралі, взаємоповаги, честі і доброти.

Основним завданням Ліплявського навчально-виховного комплексу є виховання учнів в дусі високої моралі, взаємоповаги, честі і доброти.

Питання музейної педагогіки вчителі нашої школи вважають надзвичайно, оскільки практичне застосування новітніх методів і форм роботи у форматі школа-музей дає відчутні результати в процесі формування знань та вмінь школярів у їхньому патріотичному та естетичному вихованні.

Відомо, що термін „музейна педагогіка” вперше з’явився в Німеччині у 1934 році. На сьогодні – це комплексна наукова дисципліна, яка базується на поєднанні основ музеєзнавства, педагогіки та психології. Дисципліна вивчає освітні аспекти музейної комунікації, її теоретична база ще окреслюється. Практичною необхідністю сьогодні залишається об’єктивне пізнання закономірностей її розвитку, міждисциплінарних зв’язків.

Сьогодні є велика потреба в гуманізації суспільства, і на це зорієнтована діяльність школи, закладів культури і мистецтв. Нашим завданням є виховання молоді в дусі високої моралі, взаємоповаги, честі і доброти.

Ми переконалися, що музей і школа в своїй діяльності традиційно мають багато спільного. Ми прагнемо виховати почуття патріотизму, свідоме ставлення до надбань світової та вітчизняної науки та культури; розвивати мислення, творчі здібності та певні практичні навички, стимулювати творчу активність особистості. Тому сьогодні, адміністрація Ліплявського навчально-виховного комплексу намагається працювати з Шевченківським національним заповідником, реалізовувати навчальні та виховні завдання.

Ми зацікавлені в активних стосунках. Музеї мають залучати нових відвідувачів, а класні керівники і вчителі-предметники використовувати музейні розробки на уроках, і в позакласних заходах.

Об’єднуючою ланкою стала спільно розроблена комплексна програма „Музей - школі”, яка координується адміністрацією закладу та науково-методичною радою Шевченківського національного заповідника, завданням якої є не тільки вивчення і популяризація творчості Т.Шевченка, гідне шанування його пам’яті, а й повага до рідного слова, ознайомлення з історією, звичаями українського народу, його традиціями.

Спільна мета педагогів та працівників Шевченківського національного заповідника – виховати високоосвічених, культурних, духовно багатих громадян України. Ми розуміємо , що для досягнення мети потрібні скоординовані, чітко спрямовані дії.

Вже 5 років в Ліплявському навчально-виховному комплексі відповідно до навчально-виховних планів, календаря пам’ятних дат, спільно з науковими працівниками Шевченківського національного заповідника, вчителями проводяться майстер-класи, виховні години, проводяться тематичні екскурсії на шевченкознавчу, літературознавчу, народознавчу тематику; Шевченківські читання; круглі столи; організовуються різноманітні творчі конкурси; експонуються виставки, готуються презентації і це лише неповний перелік заходів, що здійснюються в рамках функціонування Програми.

Музейна педагогіка це проведення уроків з різних дисциплін біології, екології, історії, художньої культури, української літератури, природознавства, образотворчого мистецтва, народознавства, трудового навчання. Ми впевнилися, що така взаємодія з науковими працівниками спрямована на формування інтересу до навчання та розвитку естетичної, екологічної, інтелектуальної культури, стимулює ініціативу, самостійність та дитячу творчість, дозволяє уникати формалізму, одноманітності викладанні шкільних предметів. Цікавою формою проведення в нашому навчально-виховному комплексі є проведення музейних марафонів, на яких науковці допомагають вчителям проводити інтегровані уроки, презентують фотовиставки, пропонують конкурси, вікторини. Приймають участь у житті школи протягом цілого навчального дня.

Продовжуючи співпрацю з музеями міста, а саме: декоративно-прикладного мистецтва, Шевченківського національного заповідника в період канікул на їхній базі, спільно з науковими працівниками проводяться тематичні майстер-класи, на яких учні нашої школи виготовляли обереги для бійців АТО, а це на нашу думку є справжнім виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості, активної громадянської позиції.

Завданням науковців музеїв та вчителів нашої школи на даному етапі є розвиток здатності сприймати музейну інформацію, розуміти мову музейної експозиції. За словами музейних працівників на сьогоднішній день вітчизняний відвідувач музею ( як діти, та і дорослі) далеко не завжди поважає культурну спадщину та розуміє її значення і цінність. Тому вчителям варто з дитинства формувати ціннісне ставлення до культурного надбання. Наше завдання прищепити бажання спілкуватися з музейними артефактами. Створення в музеї підґрунтя для найбільш ефективної роботи з аудиторією є використання новітніх інтерактивних технологій, популяризація музейного виховання, залучення різноманітних партнерів.

Відповідно до Національної доктрини розвитку освіти основою виховної роботи з учнівською молоддю є гуманітарна освіта, що має світоглядний характер, формує загальнольнолюдські і національні цінності. Вона базується на такій шкалі цінностей, як віра і надія, дружба, любов, повага до батьківських традицій, народу, культури, держави. Провідне місце у системі української гуманітарної освіти займає українська ідея державотворення, ясно засвічена Тарасовим словом.

Для того, щоб навчитися читати, ми вчимося грамоти, а для того, щоб розуміти музей, треба навчитися музейної грамоти. Одна справа, провести урок у класі, інша – в музеї. Наші учні пробують себе у ролі екскурсоводів, науковців, як добирають матеріал до екскурсії. Музейні експонати, пам’ятки історії, архітектури допомагать пов’язати програмовий матеріал з конкретними матеріальними свідченнями минулого, є опорними сигналами, які зав’язують на собі певну інформацію, таким чином, розповідь вчителя чи екскурсовода стає ближчим і , що важливо, цікавішим для учнів.

Саме в цьому контексті на нашу думку створюється нова структура – музейно – педагогічна служба соціально-дозвільної орієнтації, завдання якої подолати традиційне консервативне музейне та шкільне середовище, розвивати дитячі суспільні програми в рамках дорослого музею, переорієнтовуючи його на глядача-дитину. Завдяки цій структурі до музею приходять небайдужі і підготовлені юні відвідувачі, які сприймають музей складовою свого культурного середовища, відчувають себе громадянином, який знає і любить свою країну. Хочеться, щоб наші діти не змаліли духовно, щоб не виростали, як оте перекотиполе, без роду і племені, байдужими до рідної землі, щоб уміли берегти найкращі традиції минулого. Адже Україна з давніх – давен славилися розмаїттям народних свят, звичаїв, обрядів. Наші діди й прадіди берегли духовні надбання українців, передавали їх з роду в рід, з покоління в покоління для того, щоб нащадки не втратили своє коріння, свій родовід, свою історію.

І ми, сучасні педагоги, повинні продовжувати цей духовний зв’язок.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Ліплявського навчально-виховного комплексу Канівського району Черкаської області Прошак Неля Євгенівна.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
1
міс.
2
6
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!