+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

ТвоЇ супутники по дорозі в Країну Знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Твої супутники по дорозі в Країну Знань

Усний журнал для учнів 3-4 класів

МЕТА: Розширити знання учнів про значення і роль книжки в житті людини, в доступній формі познайомити з історією виникнення писемності, паперу, з діяльністю Івана Федорова. Виховувати бережливе відношення до книжки, прищеплювати любов до читання, розвівати пізнавальні інтереси дітей.

1 сторінка «Книга – велика сила»

1 учень: Безмежна сила книги. Без неї людина сліпа. Книга відкриває перед людьми великий світ. Протягом усього життя ми звертаємося до книжки. Згадайте свою улюблену першу книжечку, коли ви були зовсім маленькими і не вміли читати, а вже із задоволенням розглядали малюнки, упізнавали улюблених героїв.

А коли вже навчилися читати, то мали змогу поринути у захоплюючий світ книг, тому що книги – ваші друзі. Вони здатні викликати великі почуття, глибокі переживання.

Як ви вважаєте, чи завжди існували книги?

2 сторінка «Перші книжки»

1 Учень. У стародавні часи не було книжок, бо люди ще не вмили їх робити. Для того щоб передавати інформацію, вони малювали на стінах печер. Пізніше люди почали писати на глині, яку потім сушили та випалювали на вогні. Такі «книжки» були дуже важкими й незручними. Коли, скажімо, якийсь учений збирався в дорогу і брав із собою дві-три такі «книги», і йому потрібен був віз.

2 Учень. Згодом люди навчилися робити зручні і легкі книжки з тонкої телячої шкіри. Першу таку книжку виготовили у старовинному грецькому місті Пергама – через те й папір із шкіри і назвали пергаментом. Але вони були дуже дорогі. На виготовлення однієї такої книжки потрібні були шкур з цілої череди телят. Прикрашали книги мідними накутниками, дорогоцінним камінням. У бібліотеках такі книги приковували залізними ланцюгами до стіни, щоб їх ніхто не викрав. Отож люди шукали,з чого робити книги, щоб вони були дешевші і простіші.

Учень. 3 В Африці на берегах повноводних річок простягнулися нескінченні зарості болотяної рослини – папірусу. Місцеві мешканці писали на сухих стеблах папірусу. Писати на його сухих стеблах було зручно,але через кілька років такі «книги» ламалися і розсипались. Почали шукати іншу сировину й знайшли – нею виявилася деревина.

Учень 4. Справжній папір, що на ньому пишуть і сьогодні, люди навчились робити 2 тисячі років тому. Тоді й почали в багатьох країнах писати на папері, бо книги були рукописними, і одну книжку переписували, бувало кілька років.

У нас дуже шанували книги. Першою бібліотекою в Україні була бібліотека при Київському Софійському соборі, заснована в 1037 році князем Ярославом Мудрим. У ній зберігалося понад 850 томів рукописних творів. Перша в Україні бібліотека для дітей була заснована 1909 року в Київі.

Минуло багато часу, поки з’явилося книгодрукування. Іван Федоров був першим друкарем – спочатку у Москві, а потім у Львові. Він друкував перші церковні книги, серед них був і Буквар.

3 сторінка Структура книги

Палітурка Я – обкладинка, або палітурка,

Пречудова у мене «фігурка»

Корінец мене зшиває,

Про це кожен учень знає.

Книгу стійко захищаю.

А ще автора та назву

На собі я завжди маю.

Титульна сторінка

Я титульною називаюся,

До читача першою озиваюся:

Назву автора ще раз імя,

Розповім, де народилася я:

Де і коли мене мене набрали

Звідки до читачів відправляли.

Книжковий блок

Книжку з окремих блоків складають,

Потім їх склеюють чи зшивають.

Кожен блок містить шістнадцять сторінок.

Можуть й ілюстрації містити,

Щоб читачу догодити.

Довідкова частина

А я довідкова частина,

Щоб про книжку знала людина…

Хочу – стану на початку,

А захочу – і в кінці.

Анотація першою виступає,

За нею передмова поспішає.

Ну, а зміст вам завжди покаже,

Що читати, цікаво підкаже.

4 сторінка Народна мудрість про книгу

Наші предки дуже любили й шанували книжки.

Все, що серце і розум

Вік творили не один

Повизбирувало людство

В книзі – перли із перлин.

1 учень:Книга – це духовний заповіт одного покоління іншому.

2 учень: Прочитав добру книжку – зустрівся з другом.

3 учень: Хто багато читає – той багато знає.

4 учень:Книга вчить, як на світі жити.

5 учень: Ученому - світ, а невченому – тьма.

Загадки про книгу

Паперовий кораблик щодня

Перевозить трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідній портфель. (Підручник, книга)

Поля письменник-агроном

Засіяв буквами-зерном.

Отож, читачу, поспішай

Зібрати мудрий урожай. (Книга)

Без язика, а говорить.

Без голови, а все знає.

Без ніг, а скрізь буває. (Книга)

5 сторінка Ода Книзі

Бачить не – бачить

Леонід Глібов

Бачить –не бачить,

Чути – не чує

Мовчки говорить,

Дуже мудрує.

Часом захоче –

Правди навчає,

Іноді бреше,

Всіх звеселяє,

Люба розмова, -

Будемо, діти,

З нею довіку

Жити – дружити.

Хто ж то такая

В світі щаслива,

Мудра, правдива

І жартівлива?

Як не вгадали,

Стану в пригоді:

Річ коротенька –

Книжка, та й годі.

Учень

Хороші, справжні друзі

У мене поруч є

Ніяк не уявляю

Без них життя своє

Лиш пороблю уроки –

До них у гості йду.

Як жить на світі, друзі

Розмову поведуть.

Розкажуть про будови,

Про мандри, про бої.

Живуть в книжковій шафі

Товарищі мої.

Учень.

Як краплин у Дніпрі,

Як зірок у горі,

Як листви на гіллі, -

Стільки книг на землі!

Є великі й малі,

Є легкі й важкі,

На полицях, у столі –

Наші друзі книжки!

Учень

Цікаву мандрівку

Відбув я ось нині:

В човні з ескімосом,

З верблюдом в пустині.

Літав поміж зорі,

Бував на дні моря,

В печерах, де скарби,

Де звірі говорять.

В гранітному замку

Вбив лютого змія,

Прекрасна царівна

На волі радіє!

На острові дивнім

Малі дровенята

Мене попросили

В них князем остатись.

А далі?... – Ти дармо

«Що далі» - питаєш!

Це книжку читав я!

Читай, то узнаєш!

6 сторінка Як стати читачем

  • Памятай, що читання – найважливіша, потрібна, серйозна робота.

  • Не жалій на читання ні сил, ні часу: оплатиться з лишком.

  • Не кидай книгу недочитаної без причини.

  • Хороша книга – і вихователь і вчитель, і товариш.

  • Якщо хочеш поговорити з кимось – відкрий книгу.

  • Якщо ти хочеш одержати пораду – відшукай її у книзі.

  • Якщо прагнеш знайти друга – подружися з книгою.

  • Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.

  • Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй з книгою.

Книжки ви одержали безкоштовно, так саме братиме і книжки в бібліотеці. У її створенні беруть участь багато людей різних професій. А скільки праці вкладається у виготовлення паперу! Адже папір виготовляється з дерева.

Памятка

  1. Перш, ніж книгу в руки брати,

Їх треба чисто вимивати.

Книгу не перегинай,

Сторінок не розсипай.

В книгу ручки не клади,

Їх життя надовше збережи.

Сторінок не загинай,

Закладини виготовляй.

Хочеш за обід сідати –

Залиш книгу відпочивати.

Щоб книзі життя зберегти,

Одяг ти їй підбери.

Тож шануйте діти , свої підручники і свої книжки, якими користуєтеся. Дбайте, щоб вони завжди були чисті, щоб після вас їх могли читати інші учні.

Підручнк: З окремим учнями ми вже добре подружилися. Сьогодні я хочу назвати своїх друзів серед учнів класу, які уважно мене читають і бережливо до мене ставляться. (імена дітей)

Книжка: А я хочу назвати читачів, які по-справжньму мене полюбили, а я їм дарую радість, захоплення, прекрасні хвилини спілкування.

Дружіть ви з книгою. Її ви поважайте,

Шануйте книгу, більше їх читайте.

Бо книга – це віконце в світ, малята.

Читати будете – будете – і будете все знати.

Опис документу:
Матеріали допоможуть розширити знання учнів про значення і роль книжки в житті людини, в доступній формі познайомлять з історією виникнення писемності, паперу, з діяльністю Івана Федорова. Виховувають бережливе відношення до книжки, прищеплять любов до читання, розвинуть пізнавальні інтереси дітей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти