Твір на основі власних спостережень « Прощавай, осене!»

Опис документу:
Вчити дітей писати власні висловлювання; відпрацювати основні етапи підготовки до написання твору, пригадати основні вимоги до написання твору; розвивати мислення, пам'ять, мовленнєві вміння; збагачувати словниковий запас учнів; пригадати правопис словникових слів; привчати до самостійності у викладенні думок, спостережливості; виховувати любов до природи, вміння бачити прекрасне.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Твір на основі власних спостережень

« Прощавай, осене!»

Мета: вчити дітей писати власні висловлювання; відпрацювати основні етапи підготовки до написання твору, пригадати основні вимоги до написання твору; розвивати мислення, пам'ять, мовленнєві вміння; збагачувати словниковий запас учнів; пригадати правопис словникових слів; привчати до самостійності у викладенні думок, спостережливості; виховувати любов до природи, вміння бачити прекрасне.

Обладнання: репродукції картин про осінь, запис п’єси «Осіння пісня Чайковського», дитячі малюнки.

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок,

Тож і ми часу не гаймо

працювати починаймо.

  1. На дошці – малюнок осені у вигляді юної дівчинки.

Біля малюнка – конверт із словами:

Я хочу, щоб яскравим цвітом

Природа чарувала вас,

Щоб так було не тільки літом

А й взимку і негоди час.

Я хочу, щоб красу уміли

Сприйняти люди серцем всі,

Щоб цінували й розуміли, і поклонялися красі.

  • На календарі – останні дні господарювання осені в довкіллі. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дібрати найкращі слова, щоб подякувати цій чудовій порі року за її красу, працьовитість, турботу.

Довкілля завжди надихало художників, поетів, композиторів до створення творів мистецтв. Зверніть увагу на картини. Однакова назва – «Золота осінь». А які вони різні! Адже кожен художник знайшов саме свою родзинку і переніс на полотно.

Твори, які ви напишете сьогодні, малюнки, які ви намалюєте – теж будуть різні. Бо кожен із вас бачить і відчуває по-своєму. Але найголовніше – щоб всі ваші почуття були щирими, щоб вони йшли від серця.

Тому девізом нашого уроку є слова «Красу рідної природи розуміти серцем вчись!»

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Гронування»

Продовжіть речення: «коли я чую слово осінь, то відразу в моїй уяві постає…» (на дошці посередині слово «осінь», а навколо нього на листочках вивішують ті слова, які кажуть діти).

  1. Коли з кимось прощаються, то завжди відшукують найвлучніші слова про ту людину, предмет чи явище.

Осінь (яка?)…

ІІІ. Інтерактивна вправа «Ажурна пилка»

а) Поділ класу на групи.

Хто з вас хотів би бути письменником – станьте біля зелених кружечків.

Хто в душі відчуває себе поетом – підійдіть до червоних квадратів.

Хто любить малювати – вам дістануться трикутники синього кольору

Але сьогодні нам не обійтись без помічників–консультантів – вашими фішками будуть ромби рожевого кольору.(На кожній групі геометричних фігур номери від 1 до 4).

б) Об’єднання дітей у домашні групи за номерами:1 1 1 1 і так далі.

в) Словникова робота: горизонт, восени, температура.

- Що означають ці слова? Як ми ще їх називаємо? (Слова – правопис, яких потрібно запам’ятати) .

- Які синоніми ми підберемо до слова «горизонт»? (Обрій, небосхил, виднокрай).

- Чи підійде до ваших творів таке словосполучення, «знизилась температура»? Як його можна змінити ? (Стало холодніше; похолодало; холоднішає, повіяло холодом).

г) Ознайомлення із завданнями для роботи (завдання в конвертах для кожної групи окремо). Додаток 1.

д) Перехід в експертні групи (за кольорами). В цих групах діти обмінюються інформацією, мовним матеріалом, обговорюють питання, які їх цікавлять.

е) Повернення дітей в домашні групи (за номерами), самостійна робота:

- письменники пишуть твір;

- поети складають вірші;

- художники малюють малюнок;

- консультанти складають пам’ятку про вимоги до твору.

ІV. Презентація творів.

  1. Рефлексія:

  • Уявіть, що осінь жива істота. Вона чула ті щирі слова у ваших творах і віршах, бачила малюнки. Як ви гадаєте, чи була б вона задоволена вашою роботою?

  • Вправа «Мікрофон»

А за що осінь скаже вам спасибі?

Подарунок осені – кошик з фруктами.

Додаток 1

  1. Завдання для редакторів – консультантів.

Скласти пам’ятку

Твір, відповідати має темі.

Стилю, дотримання, мовлення, послідовності, логічності, структура тексту (зачин…)

Повторів, уникнення, помилок, граматичних.

Дотримання, написанні, абзаців, при.

  1. Завдання для поетів

Скласти вірш, дібрати заголовок.

Сонце, гріє, не, ясне,

Повіва, холодок,

Жовтіє, засихає,

Трава, узліссі, на.

Хмуриться, небо, часто,

Ріка, потемніла,

Дощами, щоб упасти,

Хмарка, важка, плине.

Клени, осипаються,

Дуба, з, летить, листя,

Зелена, ялина, лиш,

Стоїть, лісу, серед.

  1. Завдання для художників

  2. Виконати малюнок до даної теми

  3. Завдання для письменників

  4. Скласти твір, використовуючи словосполучення.

  5. І група

  6. Відходить за обрій; закінчується осінь; листя неначе пурпур та золото; вересень дивує; великі сизі хмари; восени збираємо; падають перші сніжинки.

  7. ІІ група

  8. Пора бабиного літа, навкруги тиша, ліс приваблював, наче художник розлив, виманює осіннім дощиком гриби, чого тільки, збирається в далеку дорогу.

  9. ІІІ група

  10. Очі стали сірі-сірі, немає ладу в природі, великі сизі хмари, непомітно пройде зима, легкий морозець сковує, останній листочок, холодний подих зими.

  11. ІV група

  12. Жовтень – художник, листопад струшує, останній листочок, зустрінемося наступного року, непомітно пройде зима, легкий морозець.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!