Трудове виховання в дитячому садку в літній період

Опис документу:
Треба зробити так, щоб більшу частину дня, а може бути і весь день, діти перебували на повітрі. І при цьому вони повинні не просто гуляти, а займатися цікавою діяльністю. У літніх умовах в дитячому саду є всі передумови для організації трудової діяльності дітей. Якщо діти бачать, що оточуючі їх дорослі завжди зайняті, їм і самим захочеться брати участь в загальній роботі, допомогти чим-небудь.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«Трудове виховання в дитячому садку в літній період»

Рано встає літнє сонце. Будить птахів в парках і садах, зігріває крила метеликів, щоб розправили вони їх у польоті, розфарбовує яскравими фарбами квіти і трави. Природа радіє ласкавим променям, манить до себе малюків.

 

Треба зробити так, щоб більшу частину дня, а може бути і весь день, діти перебували на повітрі. І при цьому вони повинні не просто гуляти, а займатися цікавою діяльністю.

 

У літніх умовах в дитячому саду є всі передумови для організації трудової діяльності дітей.

Якщо діти бачать, що оточуючі їх дорослі завжди зайняті, їм і самим захочеться брати участь в загальній роботі, допомогти чим-небудь.

 

Під час прогулянки діти за дорученням вихователя виносять на ділянку іграшки та розташовують їх на певних місцях. До виконання цих доручень потрібно залучати всіх дітей по черзі, пояснюючи, що вони повинні робити так, щоб всім було зручно грати на майданчику. Такі доручення привчають піклуватися про товаришів.

 

У керівництві спільною колективною працею виділяється ряд моментів, пов'язаних з навчанням дітей організаційним навичкам. Визначивши загальний обсяг роботи, вихователь розподіляє його між учасниками. Наприклад, при прибиранні ігрового майданчика, один повинен полити з лійки пісок, інший - зібрати сміття.

 

Педагог бере участь в організації праці, допомагає дітям підготувати місце та обладнання для роботи:

- Ірина, ти поллєш пісок на майданчику.

- А ти, Женя, не забудь взяти відерце. У нього будеш збирати сухі листочки, камінчики, гілочки.

 

Залучаючи дітей до тих чи інших справ, даючи їм те чи інше доручення, вихователь вчить їх більш раціональному способу виконання, показує прийоми роботи, як треба тримати лійку, як поливати рослини, щоб не облити собі ноги. Однак педагог ніколи не робить за дитину те, що вона може зробити сама, і не виправляє нічого в її присутності (допоможи, поясни, але не виправляй тут же).

 

Велику радість приносить дітям праця в природі: Малюки садять, а в серпні збирають врожай цибулі, картоплі, гороху ... на своєму городі, на клумбі, поливають грядки, рослини в куточку природи. У літній час, крім чергувань по їдальні, по кутку природи, поступово вводяться і інші види чергувань: по городу, по ділянці, по догляду за тваринами. Для чіткої роботи чергових велике значення мають, здавалося б, дрібниці: щітки, совки, ганчірочки повинні бути завжди у відведеному для них місці, діти повинні знати, куди кинути папірець, підметене сміття, виполоти травичку.

 

Якщо ми хочемо привчити дітей виконувати роботу акуратно, красиво, треба приділяти особливу увагу організації цих повсякденних справ, продумати все до дрібниці.

У процесі чергування діти вчаться домовлятися між собою про порядок роботи, допомагають одне одному, діляться своїми спостереженнями.

 

Діти іноді використовують лічилку, щоб «справедливо» розподілити, хто які буде виконувати обов'язки. Однак не слід забувати, що не кожна дитина може виконати ту роботу, яка йому випала по «жеребом».

 

Вихователь, знаючи можливості кожного, повинен допомогти правильно визначити і зміст його роботи. Але робити це тактовно - запропонувати іншу роботу, не образивши дитини.

 

Особливе місце серед різноманітних справ у літніх умовах слід відвести роботі на городі і в квітнику. Тут діти трудяться по-справжньому, як дорослі, і отримують результати своєї праці. Інтерес до рослин, бажання за ними доглядати формуються у дітей успішніше, якщо робота на городі поєднується з отриманням нових знань. Джерелом знань можуть служити розповідь вихователя, читання художньої літератури. Наприклад, вихователь звертає увагу на особливості якоїсь рослини під час спостереження, потім читає про неї розповідь, що розширює уявлення дітей. Всі процеси вирощування рослин (крім першого скопування ущільненого грунту) доступні дітям старшої групи: перекопування, розпушування, посів насіння, поливання і подальший догляд за сходами.

 

Вихователь пояснює дітям значення кожного процесу, показує, як правильно тримати лопату, граблі, як сіяти, полоти, рихлити.

Діти вчаться володіти інвентарем, знайомляться з ростом і розвитком різних городніх культур. Щоб інтерес до городу не пропадав у дітей протягом усього літа, вихователь щодня разом з черговими переглядає, що нового на грядках: з'явилися сходи, зацвіли огірки, у гороху довгі вусики шукають підпори. Про все це та ще про багато «новин» розповідають чергові разом з вихователем своїм товаришам.

 

Треба домагатися, щоб всі діти могли брати участь у повсякденних справах. Для цього можна використовувати різні прийоми. Якщо призначена черговою дитина приходить, як правило, пізніше, треба переконати маму привести її раніше. Прийоми можуть бути різними, але суть їх одна - забезпечити систематичну участь у всіх видах праці кожної дитини групи.

 

У процесі праці необхідно формувати у дітей уявлення про те, що, значить, бути працьовитим, а також досвід вчинків, в яких виражається ця моральна якість.

 

Цікаво можна організувати в літніх умовах працю, тісно пов'язану з грою, по виробництву всіляких іграшок - саморобок з покидькового матеріалу, особливо захоплюючу для дітей старшої групи (у них більше умінь і навичок у поводженні з матеріалами).

 

Природа допомагає розвивати фантазію, творчі здібності дитини. Під час прогулянки увагу дітей може залучити сухий корінь або шматок кори, який своєю формою нагадує фігурку звіра чи птаха. А якщо цей природний матеріал принести в групу і відкрити "майстерню", діти із задоволенням будуть вигадувати і творити разом, з дорослими.

 

А з шишок, берести, жолудів, будяків іграшки-звірятка можна зробити прямо на ділянці, під час прогулянки з дітьми в ліс, у поле, до річки. Добре, якщо дорослі знають назви дерев, чагарників, трав'янистих рослин, можуть розповісти про їх лікувальні властивості, показати отруйні рослини, пояснити, чому їх не можна чіпати.

 

Можна запропонувати дитині разом заготовити на зиму цілющі трави (подорожник, ромашку) або зібрати і посушити квітки липи. Пояснити, що настій листя подорожника дуже допомагає при кашлі, а липа широко використовується при лікуванні простудних захворювань,

 

Такі корисні спільні справи пробуджують дитячу допитливість, розширюють кругозір, викликають інтерес до праці дорослих.

За осінньо-зимовий період діти вже придбали цілий ряд навичок і вмінь, влітку їм треба допомогти орієнтуватися в новій обстановці, закріпити отримані навички. У літній час малята вже можуть самостійно одягатися і тримати в порядку свої речі в шафках. Вихователь перевіряє, як складають і вішають свій одяг, стежить щоб на поличці разом з головними уборами не були камінчики, квіти, шишки та інші "скарби", які малюки люблять збирати.

 

Виховання у дітей інтересу і любові до праці неможливо здійснити без їх участі в доступній праці. Тому необхідно давати дітям такі доручення, які їм під силу.

 

Позитивний результат роботи дає дітям задоволення, радість. А радість праці - найвища радість, і треба, щоб наші діти відчували її частіше.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн