Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Трудове навчання. Проект "Заквітчана Україна" (захист)

Опис документу:
Мета цього проекту – забезпечити засвоєння учнями знань про історію виникнення українського вінка та технологію плетіння, значення вінка у житті дівчини. Дівчата кожного класу виготовляли віночки з різних матеріалів. Свято"Про що говорять квіти" - захист проекту.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Проект «Заквітчана Україна»

Автор: Сліпович Наталія Михайлівна

Захист робіт за проектом з обслуговуючої праці
Сценарій «Про що розкажуть квіти»

Мета: перевірити в ігровій формі знання з теми «квіти України», формувати вміння працювати в команді; презентувати роботи. Розвивати відповідальність за доручену справу, кругозір. Виховувати любов до історії рідного краю, інтерес до декоративно-прикладного мистецтва.

Обладнання: зображення сонечка в віночку, карта України, дівчина-весна, віночки, панно з квітами.

Хід заходу. Звучить флейта. Хлопчик грає на флейті. З’являється дівчинка - Мавка.
Сценка (2хв30с)

Мавка. 

Весна ще так ніколи не співала, як отепер.
Чи то мені так снилось?
Яке блакитне небо, зелен - листя,
Повітря кришталеве, як струмок у лісі,
Дарує проходу і співає…
Хлопчик.

Як дивно ти говориш? Хто ж ти така?
Мавка. 

Я - Мавка лісова.
Хлопчик. 

А от, ти хто. Я від старих людей
про мавок чув не раз,
але ще зроду не бачив сам?
Мавка.

 А бачити хотів?
Хлопчик. 

Чому ж би ні? Що ж, ти зовсім така,
Як дівчина… ба ні, хутчій як панна,
Бо й руки білі, і сама тоненька,
І якось так убрана не по наські…
А чом же в тебе очі не зелені?
(придивляється)
Та ні, тепер зелені… а були,
Як небо, сині. О! тепер вже сиві,
як тая хмара, карі… ти таки дивна!
Ти схожа на весну така чарівна,
І одночасно непостійна!
Мавка. 

 Чи гарна ж я тобі?
Хлопчик. 

Хіба ж я знаю?
Мавка. А хто ж теє знає?
Хлопчик.

Ет, таке питаєш?
Мавка. 

Чому ж сього не можна запитати?
Он, бачиш, там питає дика рожа:
«Чи я хороша?»
А ясен їй киває в верховітті:
«Найкраща в світі!»
Хлопчик. 

А я й не знав, що в них така розмова.
Я думав - дерево німе, та й годі.
Мавка. 

 Німого в лісі в нас нема нічого.
Дивись, навколо самоцвіти,
Зелені трави, дивовижні квіти,
Дерев тоненькі ніжні віти..
Вони шепочуть, розмовляють між собою…
І світ навколо сповнений красою!
Хлопчик. 

 Як ти говориш…
Мавка. 

 Твоя сопілка кращу мову має,
Заграй мені, а я поколишуся.
Хлопчик. 

 Послухай музика вже грає навкруги!
Хочу тебе до танцю запросити,
І в танці серце для тебе відкрити!

Виконується вальс.

Виконується танець «Весна іде»(1 хв 30 с)

Сценка (1хв)


Дмитро. Можна сказати, що весна вже прийшла.
Максим. Чому ти так вирішив?
Дмитро. Дівчата раніше були не зовсім зрозумілі, а тепер зовсім суттєві загадки.
Максим. З чого ти це взяв?
Дмитро. Ось, наприклад, я говорю Надії: «Підемо погуляємо»
Максим. А вона?
Дмитро. Букет подарувала.
Максим . І…
Дмитро. Що «і..». А нічого. Як хочеш так і розумій.
Максим. А що тут розуміти, вони все про квіти вивчали. І хочуть показати, що дуже розумні.
Дмитро. Так що робити?
Максим. Звернутися до Інтернету! Так вводимо «ромашка»… лікарська рослина лікує простуду.
Дмитро. Вона що думає, що я хворий?!
Максим. Бач, яка турботлива. А це у нас, напевно незабудка. Ну, так се зрозуміло не забудь лікуватися.
Дмитро. Але ж я не хворий.
Вчитель. Про що розмова.
Дмитро. Ось букет подарували. І Максим вважає, що це значить «Не забудь лікуватися». Але ж я не хворію.

Вчитель. Ви взяли і поєднали лікарські властивості однієї квітки з символічним значенням іншої. І ось вийшло тлумачення. Але дівчатка сьогодні допоможуть вам розшифрувати букет Надії, і визначитися з символікою квітів українського віночку. Вітаю всіх на заході «Про що розкажуть квіти».

Сьогодні керівники проекту «Заквітчана Україна» з різних класів готові продемонструвати власні знання з історії квітів, а також результат своєї творчої діяльності.

Ми маємо дві команди дівчат «Мальви» і «Маківки». В кожній команді є представниці 5-х, 6, 7-х, 8 класів.

Візитка команд.(1 хв)
«Мальви»
Мальви, мальви, наче сонце-світ,
Мов любові молоді заграви,
Своїм жаром кригу розтопіть
У серцях байдужих і лукавих.
Ми за те, щоб був в країні л
І добро у домі панувало.
Ми за неба синього блакить,
Щоб краса у світі панувала.

«Маківки»
Ми дівчата-маківки, маком заквітчались,
Вмилися росою, сонцю посміхаємся.
Визначні події історії вивчаємо,
Традиції роду ми не забуваємо.
Мак – це символ України,
Мак – це символ пам’яті народу,
А також на Україні – найкращі дівчата,
Мак – це символ дівочої вроди.

І конкурс «Сам за себе». Символіка квітів.(3хв)
По черзі підходять по два учасники (один з кожної команди), обирають конверт, витягають квітку, називають її, називають символом чого вона є. Правильна назва – 1 бал, символ – 1 бал, всього – 2 бали.
(на дошці приготовано місце для того, що б наклеїти квітку)
Відповідь:
Безсмертник - символ здоров'я
Деревій - нескореності
Барвінок - життя й безсмертя людської душі,
Цвіт вишні та яблуні - символ материнської відданості
Калина - символ краси та дівочої вроди
Любисток і волошка - відданості та вірності
Ромашка - символ дівочої чистоти
Ружа, мальва та півонія - віри, надії та любові
Хміль (вусики) - символ гнучкості та розуму
Мак - символ печалі і смутку. Символ дівочої краси.
Незабудки – символ пам’яті і вірності
Чорнобривці – символ доброти і щедрості, материнської турботи.

ІІ конкурс «Всі разом». Стрічки вінка. (3 хв)
Кожна дівчина повинна була знати в якій послідовності вплітати стрічки у віночок та, що колір стрічки значить. І сором був тій дівчині, яка не знала яка за якою мала бути вплетена стрічка.

Зараз кожна команда обирає промінці, на яких написано символіку стрічок. Ви повинні назвати колір стрічки і місце розміщення її у вінку.

Відповідь:
Світло-коричнева стрічка , найперша, посередині - символ землі-годувальниці.
Пообіч від коричневої - жовті стрічки - символ сонця;
за ними світло-зелені - символ краси і молодості.
Потім голубі, сині - символи неба і води, що дають силу й здоров'я,
далі в'яжуть жовтогарячу символ хліба,
фіолетову - символ мудрості людини,
малинову - символ душевності, щирості,
рожеву - символ достатку.

В'язали до строю й білу стрічечку, але тоді, коли кінці її були розшиті сріблом і золотом. На лівому кінці вишивали сонце, а на правому - місяць. Якщо стрічка не була вишита, то її не пов'язували, бо це символ пам'яті про померлих.

ІІІ конкурс « Обрати вірний варіант» Символіка вінків.(3 хв)
Презентація. Слайд . Оберіть квіти для певного вінку.
1) «Вінок кохання»
З якого віку дівчата виплітали такий вінок?
Відповідь:
Цей віночок виплітали дівчата віком від 13 років і до заміжжя.
Ромашки – символ юності, доброти, ніжності
Цвіт яблуні, вишні – символ материнської турботи
Квітуче гроно калини – символ краси і дівочої вроди.
Вусики хмелю - символ гнучкості та розуму.

2) Оберіть квіти і назвіть вінок. Який відповідає опису:
Колись дівчата дарували такі вінки коханим у хвилю розлуки. І возив козак такий засушений віночок у шовковій хустці коло серця по далеких світах. Але скільки б не носила його недоля по світу, він твердо знав, що його чекають, про нього пам'ятають, його кохають
Відповідь:
Вінок відданості
Його виплітають з любистку і волошок. Основою вінка є волошки, а поміж ними вплітають квітучий любисток.
Колись давно, повідають люди старшого віку, жили в Україні два птахи: Любисток і Волошка. А що були вони дуже гарними від природи, то люди винищили їх до пня. Знайшли собі притулок у гущавнику гаю останні двоє з тих пташенят, і недоля здружила їх настільки, що всі ставили їх у приклад.
- Дай Боже вам такої злагоди і відданості, як у Любистка і Волошки, - благословляли у життя матері своїх дітей. До кінця своїх днів вчили Любисток і Волошка всіх любити й оберігати одне одного, шанувати, бути щирими у розмовах. А як померли, то проросли двома пахучими квітками. Дорогі вони нам не тільки за красу. Ними миють волосся, купають немовлят, освіжають помешкання.

ІУ конкурс «Подорож країнами». Квіти- символи інших країн. (3хв)
Кожен народ, кожна країна має свою квітку символ. У кожного народу своя історія, але любов до краси у всіх однаково. Кожна країна має свою державну рослину, свою національну квітку. Вона в певній мірі є відображенням культури і передає історію держави, представляє її оточуючому світу.
Поняття національна квітка дуже давнє, воно з’явилось раніше, ніж державні прапори. І сьогодні квітки-символи не зовсім втратили свою значимість, вони є логотипами своїх країн.

Зараз вам потрібно встановити відповідність між країною і символом-квіткою.

У.Конкурс «Творча майстерня». (5 хв)
Перед тим як створити прикрасу, одяг, яку-небудь річ, її потрібно придумати. Зараз ви будете працювати над створенням ескізу вінку. Однак є певна умова. Ваш вінок повинен відповідати образу дівчини в описі. Тому, будь-ласка, згадуйте символіку квітів і стрічок. У мене є два описи дівчат. Команди обриють для себе завдання
Завдання 1.
Сором’язлива дівчина, має багато материнської турботи, не забуває добро, вірна у своїх вчинках, має гнучкий розум, кмітливість. Любить проводити час біля річки, дуже душевна і щира.
Завдання 2.
Вродлива, чорноброва, упевнена в собі дівчина, впевнена у своїх вчинках, подолає будь-які труднощі. Добра і щедра. Має достаток, зустрічає гостей з хлібом-сіллю. Закохана.
УІ. Презентація творчих робіт.
5 клас – панно «Ангел для України»
6 клас – віночок з фетру
7 клас – віночок з атласних стрічок
8 клас – віночок з бісеру
Номінація «Віночок для доньки»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили