Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Природотерапія для дітей, що постраждали внаслідок воєнних дій
»
Взяти участь Всі події

Тренінгові вправи "Школа спілкування"

Виховна робота

Для кого: 9 Клас, 10 Клас

28.01.2022

82

6

0

Опис документу:

Розробка тренінгу для роботи з підлітками по розвитку комунікативних здібностей.

Час для проведення заняття - 30-40 хвилин.

Для підлітків дуже важливі відносини з однолітками, можливість спілкування з ними і спільної діяльності. Тренінгові заняття допомогають сформувати необхідні для спілкування навички, відкрити іншим себе.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Т ренінг для дітей і підлітків

«Школа спілкування»







Мета:

1) ознайомити учасників про закономірності спілкування та явище соціальної перцепції;

2) розвиток чутливості до невербальних засобів спілкування.

Задачі:

1) формування уявлень про процес спілкування, функції, феномен соціальної перцепції;

2) ознайомлення з правилами культури спілкування;

3) розвивати вміння виражати симпатію і повагу один до одного;

4) розвиток навичок невербального спілкування.

Обладнання:

  • картки з буквами;

  • маркери;

  • «чарівний капелюх»

  • яблука

  • музика

Час даного заняття 30-40 хвилин.

Хід заняття.

Вітання.

Новий день - нове життя

Нова Ти), та новий Я)

Нові звершення, пригоди

Кращої нема нагоди,

Щоб створити щось нове,

Відпустити все, що зле,

Бути Чайкою у небі,

Сильним стати при потребі.

Саме час почати йти,

В новостворені світи,

Будувати свої мрії,

Жити в повній ейфорії.

Спробуй день почати з того,

Щоб любити світ навколо.

Тільки довго не вагайся

ДІЙ, ЖИВИ і УСМІХАЙСЯ)))

(Редьярд)

Вправа на знайомство.

Мета: формування навичок на виявлення позитивних особистих якостей, вміння представити себе, встановити перший контакт з оточуючими.

Кожен учасник/учасниця називають своє ім’я і презентують себе двома реченнями:

«Багато хто знає, що я…»

«Але мало хто знає, що я..»

Вправа вітання «Без слів»

Існує два види спілкування: вербальне (за допомогою жестів, міміки) і вербальне (за допомогою мови).Я пропоную вам зараз привітати один одного без слів.

Стати у коло.

Будемо вітати спочатку сусіда з одного боку, а потім з іншого.

  • Чи знаєте ви, як вітаються в різних країнах світу?

Європа. Потисніть один одному руку.

Японія. Зробіть поклін один одному, склавши руки на грудях.

Слов’яни. Обніміться.

Африка. Потертися ногами.

  • Яке вітання найбільш сподобалося?

  • Яке було найбільш приємним?

Вправа «Приємний співрозмовник»

  • Що таке спілкування?

  • Чи потрібно воно людям? Чому?

Притча.

Головна страва.

Майстер Тай Лі був одним із найбільших кухарів стародавнього Китаю. Ченці його монастиря завжди хвалили його страви, а імператор частенько запрошував його для приготування особливого блюда. Один із місцевих жителів працював кухарем у власній закусочній. Мріючи опанувати кулінарним мистецтвом так само, як і Тай Лі, прийшов до нього і попросив взяти його в учні.

- Добре! — відповів Тай Лі, — але чи ти вмієш хоч трохи готувати?

- Звичайно! — вигукнув кухар. — Скажи мені будь-яку страву, яку хочеш, щоб я приготував, і я тобі покажу!

- Приготуй мені рису, - попросив майстер.

- Рису? — розчаровано спитав кухар.

- Так, рису. І нагодуй їм мого гостя, який прийде сьогодні ввечері.

Сказавши це Тай Лі пішов і залишив учня одного на кухні.

Той поставив казанок з водою на вогонь, дочекався, поки вода закипить, кинув дрібку солі і висипав рисові зерна. Вся вода википіла і ось рис готовий. Пролунав стукіт у двері і учень впустив худого старця неохайного вигляду з довгою сивою бородою і похмурим виразом обличчя.

"Невже це і є мій дегустатор?" — розчаровано подумав кухар, але виду не подав і запросив старця до столу. Той з невдоволеною міною сів за стіл і взявся за їжу, а учень нетерпляче почав ходити туди й назад по кухні.

Нарешті той підвівся з-за столу.

Ну, як вам сподобався рис? — спитав учень.

- Дуже пересолений, - скривився гість і вийшов.

Незабаром прийшов Тай Лі і запитав учня, як усе пройшло. Засмучений, той передав відповідь старця. Майстер засміявся і сказав:

Ну, коли так, то доведеться тобі спочатку навчитися варити рис. Не турбуйся: завтра прийде менш прискіпливий гість і, можливо, тобі вдасться отримати його схвалення.

Наступного дня кухар знову зварив рис, але цього разу кинув солі трохи менше. У гості прийшов веселий усміхнений чернець з великим животом. Поївши, він кинув учневі:

- Дуже мало солі.

З похмурим настроєм кухар передав оцінку майстру. Тоді Тай Лі сказав:

Ти будеш готувати рис щодня, і годувати цих двох людей похилого віку, доки не отримаєш хоча б однієї задовільної відповіді.

Весь наступний рік учень готував рис для людей похилого віку. Щоб позбутися докорів у одноманітності, він додавав туди приправи, змішував рис з яйцем, креветками та овочами; після варіння він смажив рис у топленій коров'ячій олії та свинячому жирі, але жодного разу за рік він не добився хоча б однієї схвальної оцінки свого мистецтва.

І ось, коли майстер Тай Лі вкотре прийшов на кухню, кухар у страшному гніві жбурнув сковороду на підлогу і закричав:

- Я весь рік готував рис цим двом старим! Я навчився готувати 93 види рису, але для жодного з них я не отримав хорошої оцінки! Що це таке? Невже я такий страшний кухар?

А чи ти дав їм головну страву? — спокійно спитав майстер.

- Яке? - здивувався учень.

- Приємного співрозмовника! - Усміхнувся Тай Лі.


  • Як ви зрозуміли про що в цій притчі?


Давайте до кожної букви слова «СПІЛКУВАННЯ», підберемо слова, що на вашу думку розкривають зміст цього слова. Попрацюймо в групах.

С

Сила, світло

П

Прикраса, простота

І

іскра

Л

Легкість, ласка

К

Креативність, краса

У

Унікальність, усмішка

В

Враження, впевненість

А

Активність

Н

Необхідність, неймовірність, новина

Н

неперевершеність

Я

яскравість


Обговорення результатів.

Вправа «Ми ділили апельсин»

Мета: вивчення різних стилів спілкування, вміння передбачати реакцію людини, діяти з іншими.

Викликаються два учасники. Окремо їм повідомляють, що одному потрібна цедра цілого апельсина для пирога, а іншому м’якоть апельсина для соку.

Учасники сперечаються, кому більше потрібний апельсин, при цьому причину не називають. Приходить третій учасник і розрізає апельсин на дві частини. Таке розв’язання не влаштовує тих, хто сперечається. Кожному потрібний ціли апельсин. Тоді питання іншим учасникам: що робити?

Тоді хтось з групи можливо запитає: навіщо кожному апельсин?

Так суперечка закінчиться.

Висновок: вміння передбачати реакцію співрозмовника, взаємодіяти з іншими. Необхідно вміти не тільки слухати, а й чути.

Зараз прослухайте музику, кожний уявить свою картину. Поділиться своїми враженнями.

Вправа «Сходинки спілкування»

Перед вами сходинки. Їх 10. Кожний отримує смайлик. Подумайте: чи вмієте ви спілкуватися. Розмістить свого смайлика на відповідну сходинку.


Рефлексія.

Що нового сьогодні було?

Що сподобалось? Що ні?












https://habrastorage.org/files/098/668/320/09866832067a4af9b6b94c6ba111040f.jpg

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.