Тренінгове заняття для педагогів «Дивовижна країна Обдарованість»

Опис документу:
Активізація знань педагогів щодо розвитку обдарованості у дітей дошкільного віку, стимулювання учасників до пошуку способів розвитку здібностей малят, розробка рекомендацій для виховання і розвитку обдарованих дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Каланчацький ясла-садок №2 «Казка»

Каланчацької селищної ради

Тренінгове заняття для педагогів

«Розвиваємо творчий потенціал дитини»

(04.12.2018р. на базі ясла-садка №2 «Казка»)

вихователь-методист

Пустовіт Т.Г.

Тренінгове заняття для педагогів

«Розвиваємо творчий потенціал дитини»

Мета: активізація знань педагогів щодо розвитку обдарованості у дітей дошкільного віку, стимулювання учасників до пошуку способів розвитку здібностей малят, розробка рекомендацій для виховання і розвитку обдарованих дітей.

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, кольоровий папір, магнітна дошка, конверти із завданнями.

Хід:

Вступне слово вихователя-методиста : привітання,

Доброго дня шановні колеги!

У дитсадочку нашому, радо Вас вітаємо,

Як творчо працювати – ідей багато маємо.

Всі педагоги в нас – великі таланти:

Плекають вихованців, наче діаманти.

До кожної дитини підхід є особливий –

Тому малюк зростає і творчий і щасливий.

Сьогодні ми майстерність Всі покажемо,

Про свої творчі будні, тут щиро розкажемо.

Проблема обдарованості в наш час стає все більш актуальною. Це насамперед пов'язано з потребою суспільства в неординарних творчих особистостях. Раннє виявлення, навчання і виховання обдарованих і талановитих дітей є одним із головних завдань системи освіти. Проте, недостатній рівень психолого-педагогічної компетентності педагогів призводить до помилкової оцінки особистісних якостей і діяльності дітей, які виявляють нестандартність у поведінці і мисленні. Нерідко творче мислення обдарованої дитини розглядається як відхилення від норми або негативізм. Експерименти, проведені в багатьох країнах світу, переконливо показали, наскільки складно перебудувати систему освіти, змінити ставлення педагога до обдарованої дитини, зняти бар'єри, що блокують її таланти.

Недарма кажуть, що стільки людей-стільки думок. Це природно, бо в кожного з нас є професійний досвід з даного питання. Тому сьогодні я запрошую вас на тренінгове заняття, де ми спробуємо виконати певні завдання, дати відповідь на запитання, проявити себе під час виконання цікавих вправ.

Правила роботи в групі

Ознайомлення з правилами роботи в групі (правила, записані на аркуші паперу, вивішують на стенді)

Правилами роботи в групі

1. Правило рівноцінності. Відсутня субординація, немає розходжень щодо статусу.

2. Правило активності. Від активності кожного члена групи виграють усі.

3. Правило коректності. Судження не оцінюються. Обговорюється тільки те, що відбувається «тут» і «зараз».

4. Правило конструктивного зворотного зв’язку. В обговоренні ситуації беруть участь усі. Один говорить – всі слухають.

Дотримання цих правил сприятиме досягненню мети тренінгу і створенню комфортної психологічної атмосфери.

Перед початком своєї роботи пропоную Вам вправу « Я добре вмію…»

Вправа «Я добре вмію…..». Учасники по колу називають своє імя та продовжують речення «Я добре вмію…»

Обговорення:

-Чи складно було презентувати свої вміння?

-Звідки людина отримує інформацію про себе?

1. Практична робота "Географічна карта".

Завдання: зобразити на папері об'єкти країни Обдарованих і скласти географічну карту:

  • Храм Логіки;

  • Ліс Чомучок;

  • Долина Творчості;

  • Замок Фантазії;

  • Гори Здібностей;

  • Рівнина Спілкування.

Висновок: Усі об'єкти недаремно опинились у дивовижній країні Обдарованості. Найважливішими характеристиками обдарованості вважають:

  • Розвиток логічного мислення, швидкість і точність виконання розумових операцій;

  • Ранній вияв високої пізнавальної активності;

  • Творче виконання завдань;

  • Вміння придумувати свої вірші, казки, мелодії і пісні.

  • Багатство словникового запасу, швидкість і оригінальність вербальних асоціацій;

  • Ранній прояв здібностей: математичних, конструктивно-технічних, художніх, музичних, літературних тощо.

2. Мозковий штурм.

Пригадайте, що таке задатки, здібності, обдарованість.

3. Вихователь-методист: " Але не все так чудово у нашому королівстві. З'вились у країні Обдарованих віруси заздрощів, лінощів, образи, гніву.

І перетворилася рівнина Спілкування на поле Самотності,

ліс Чомучок – на непрохідну хащу,

храм Логіки зруйнували,

долина Творчості заросла колючками;

замок Фантазії занепав,

гори Фантазії стали небезпечними через загрозу сходження снігових лавин.

Як нам відбудувати цю чудову країну? Мабуть, як у кожній казці нам необхідно пройти через певні випробування.

Давайте спочатку відбудуємо храм Логіки ( по мірі виконання завдань, педагог знімає закриті об'єкти на карті).

4. Логічні задачі:

  • Двоє кошенят вирушили у гості до бабусі. Перший поїхав на автомобілі, а другий – на велосипеді. Якого з них бабуся побачить першим? Чому?

  • Жабеня і Мишка гралися біля ставка м'ячиком. Раптом він упав у воду. Кому легше дістати м'яч? Чому?

  • Каченя, Білочка й Синичка вирушили на човні у подорож. Відпливли далеко від берега і раптом згадали, що забули на березі пакет з цукерками. Кого послати за ним? Чому?

  • Ворона і Поросятко купили нові черевики і почали їх взувати. Хто взується швидше? Чому?

Складне було завдання? Такі задачі вам необхідно використовувати у роботі з дітьми для розвитку логічного мислення.

5. Ми продовжуємо відбудовувати країну Обдарованих і на черзі рівнина Спілкування.

Завдання: скласти ланцюжок асоціацій.

Вправа "Сузір'я талантів".

Кожен вихователь отримує написане словосполучення.

Завдання: уявити те, що написано на аркуші, і передати на малюнку.

Перелік словосполучень:

  • Веселий будинок

  • Хворе дерево;

  • Незвичайний подарунок;

  • Колюча кофта;

  • Теплий дощ;

  • Загадковий ліс;

  • Приємний запах;

  • Неправильна тарілка;

  • Сумна ворона;

  • Надокучлива муха.

Обговорення:

-Як ми починали малювати?

Коментар тренера. Ми використали прийом реконструювання, який передбачає зміну та перетворення обєкта на свого антипода. В конструктивній, винахідницькій діяльності реконструкція вважається найбільш творчою мисленнєвою операцією. В художній діяльності виявляється насамперед на етапі виявлення ідеї, зародження задуму.

- Як на вашу думку, вправа "Сузір'я талантів" є складною? Чи можна використовувати її в роботі з дітьми? Чим вона корисна для розвитку дитини?

Отже, долина Творчості знову розквітла.

Але на нашому шляху замок Фантазії.

6. Вправа " Хто такий? Хто така?

Вихователям роздаються портрети дорослих людей або дітей.

Завдання: скласти розповідь про людину. Як її звати, скільки років, де живе, що любить робити, з ким дружить тощо.

- Чи сподобалось вам фантазувати? А ваші вихованці люблять це робити? Тож давайте створювати їм для цього умови.

Замок Фантазії відбудували. Далі пропоную зайнятись екстремальним туризмом, і наш маршрут проляже через гори Здібностей.

7. Вправа "Хвилина слави".

Сьогодні ви учасники шоу "Хвилина слави", тобто маєте можливість показати свої здібності.

Завдання:

  • Користуючись голосом, мімікою, зобразити будь-який персонаж із мультфільму.

  • Виліпити із пластиліну героя казки.

  • Створити архітектурний шедевр, користуючись конструктором.

  • Зіграти мелодію на музичному інструменті.

  • Проспівати колискову пісню.

  • Створити картину, використовуючи нетрадиційні техніки малювання.

Скажіть, чим унікальна ця вправа? Дає можливість кожній дитині проявити свої здібності.

8. Вправа "Веселі чомучки".

- А зараз ми прямуємо до лісу Чомучок.

Завдання: пригадати і назвати найцікавіші і найоригінальніші запитання вихованців.

Підсумок тренера. Притча «Два зернятка»

Два зернятка упали в весняний грунт. Одне зернятко зраділо і промовило:

-Я хочу рости, бо там поверх грунту надзвичайно цікаво, пташки співають, сонечко світить, дощик радісно поливає землю. Я буду рости і стану гарною квіткою і буду приносити радість навколишнім, бо я неповторна та одна буду у всьому світі.

Друге зернятко сказало:

-Так, напевно, там нагорі цікаво. Але мені й тут добре. Бо палюче сонце мене може обпекти, дощ може зламати моє тендітне стебло, а люди можуть мене просто не оцінити.

Перше зернятко виросло та тішило своєю красою навколишній світ. Курка, яка блукала у пошуках поживи, знайшла друге зернятко та зїла. Тому кожен з нас не має боятися перешкод і разом з тим допомагати розвивати творчий потенціал дитини.

- Наша подорож країно Обдарованих виявилась цікавою і досить змістовною. На завершення хочу запропонувати вам декілька порад:

Співпрацюйте з батьками обдарованих дітей;

Заохочуйте малят – це стимулює їх до самовдосконалення;

Скеровуйте кипучу енергію у потрібне русло;

Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу;

Будьте справедливі – адже малюки дуже вразливі;

Спонукайте дітей до різних запитань, конкурсі;

Сприяйте розвитку здібностей дітей, не забуваючи при цьому розвивати і свій талант.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»