Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Тренінгова гра «Я бачу людину. Я обираю життя».
Мета: формування почуття особистої гідності, впевненості у собі; розвиток навичок спілкування, співробітництва та взаємодопомоги, ввічливості, ініціативності; формування вмінь дітей співпрацювати у групах, узгоджувати свої дії з діями інших гравців; викликання позитивного емоційного стану, радісних переживань, задоволення від виконання ігрових правил.
I.Організація гри.
Сьогодні ми візьмемо участь у грі «Я бачу Людину».
Для цього ви повинні бути активними, уважними, дружними і дисциплінованими. Готові до гри чи ні?
Мотивація ігрової діяльності.
1. Постановка проблеми.
- Покажіть, як ви вмієте працювати разом. Обговоріть в групах та
визначте своє ставлення до запитання:
«Хто найважливіша людина на Землі?»
У вас може бути не одна, а декілька відповідей. Даю вам 1 хвилину для обговорення.
2.Вирішення проблеми.
Я почула багато відповідей. І мені важко визначити, яка з них найточніша, бо всі вони правильні. Вирішити цю проблему нам допоможе « Чарівна скриня». Ось вона. Зараз кожен, кого я викликатиму, загляне у скриньку і побачить найважливішу людину на Землі.
Тільки домовимось: бажаючі піднімають мовчки руки, не встаючи з місця. Це буде одним з правил нашої гри. Поки всі по черзі не заглянуть туди, не можна розкривати «секрет».
Так хто ж найважливіша людина на Землі? ( Я, я, я, я....)
А якщо скласти всі відповіді, отримаємо ось таку формулу. Прочитаємо її разом!
Я+ТИ=МИ
Ось ми і дізналися, що найважливішою людиною на Землі може бути кожен.
3.Повідомлення учнів.
Я 1) Усі люди народжуються вільними і рівними.
- 2)Усі мають однакові права та гідність.
Л 3) Усі наділені розумом і мають ставитись одне до
одного, як брати і сестри.
Ю 4) 10 грудня 1948 року Генеральна Асамблея ООН
прийняла «Декларацію прав людини» з метою підтри
мувати мир в усьому світі, сприяти поліпшенню життя
людей, заохочувати повагу до прав людини.
Д 5 ) Декларація містить 30 статей.
И 6) Стаття 1. Всі люди народжуються рівними і вільними
у своїй гідності і правах.Вони наділені розумом і совіс
тю і повинні ставитись одне до одного у дусі братерств
Н 7) «Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра».
А 8) А зараз хором прочитаємо речення, складене з окремих літер.
Я повертаюся до назви нашої гри « Я бачу Людину». А як кожен з вас розуміє вислів «бачити людину»? Бажаючі висловити свою думку піднімайте руку, давайте відповідь голосно й чітко у Чарівний мікрофон. (знати людину, розуміти людину, співчувати людині, приходити на допомогу у скрутну годину, розуміти внутрішній стан людини, розуміти людину серцем, розуміти людину по очах; знати, що хоче людина у даний час, вміти спілкуватись, вміти слухати людину й поважати її думки.)
Молодці, дякую за ваші відповіді.
ІІІ.Ігрова діяльність учнів. Робота у групах.
1.Розшифруйте, будь ласка , слова.
т Ж и я т (життя)
а р у ь л т у К (культура)
в н я о н х а В и (виховання)
Спробуйте скласти речення з цима словами, пов'язавши їх з темою сьогоднішнього заняття.
( Справжня людина повинна прожити достойне життя. Кожна людина повинна бути культурною та вихованою.)
Здавна в різних країнах світу встановлювалися певні правила , норми, вимоги до поведінки людини в певних умовах. Імператори і філософи, королі і поети, вожді племен, актори виголошували, оспівували моральну, етичну поведінку і карали, висміювали за порушення писаних правил поведінки.
Ще за часів Київської Русі в «Поученії синам» Володимира Мономаха було закладено такі етичні норми, як добро, працелюбність, чемне ставлення до старших, сміливість. Ніжність, рішучість, сором'язливість, віра. З такими якостями хотів бачити своїх синів Володимир Мономах.
2. Гра «Пізнай себе».
Зараз я вам пропоную проаналізувати свою поведінку. Подивіться на коло, яке лежить у вас на парті. Уявіть себе у центрі кола. Розкладіть картки з рисами характеру навколо себе. Якщо риса часто у тебе проявляється, то поклади її близько, якщо риса проявляється не часто, то поклади далі, а якщо у тебе немає в характері таких рис, то покласти слід за межи кола. У вас є по дві вільні картки.На них можете записати особливу позитивну рису свого характеру і ту рису, якої вам хотілося б позбавитись.
Проаналізуйте свій вибір.
Агресивність | Охайність | активність | стриманість | байдужість |
вдячність | ввічливість | надійність | вірність | вихованість |
грубість | делікатність | доброта | жадібність | жорстокість |
Дружелюб- ність | Турботли- вість | Дисципліно- ваність | скромність | сміливість |
Співчутли- вість | Справедли- вість | Працьови- тість | чесність | Безвідпові- дальний |
Яких рис вам хотілося б позбавитись? Що для цього необхідно робити?
Які якості в собі хотілося б розвинути? Що для цього слід робити?
Чи станете ви особистістю, залежить від вас самих.Чим раніше ви зробите рішучий крок до проектування власної долі, тим швидше визначите, ким і яким бажаєте стати. Звичайно, зі зміною рівня освіченості, обставин багато чого буде змінюватися. Молода людина може сама вирішити, які риси характеру і моралі вона хоче виховати в собі. Для цього потрібно враховувати життєвий досвід (власний і з оточення), літературні твори, правила поведінки. Від того, яким ви себе зробите буде залежити і ваше життя.
3.Вправа—гра «Я обираю життя»
Визначте, яке життя ви хотіли б обрати. Можете внести свої пропозиції на місці знаків питань.
Цілеспрямоване радісне складне бездіяльне ? достойнее багатогранне нецікаве цікаве Я ОБИРАЮ ЖИТТЯ монотонне щасливе скрутне благородне сонячне повноцінне пасивне чесне світле ? |
-Поясніть свій вибір.
Я сподіваюся, що ваші очікування здійсняться. Ми вчилися сьогодні бачити й розуміти одне одного, обирати свій життєвий шлях.А зараз давайте порадіємо тому, що є в нас.
4.Гра-вірш «Добре те, що сонце світить!»
Добре те, що сонце світить!
Добре те, що вітер віє!
Добре, що зелений ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре те, що в нашій річці,
Синя, не брудна вода!
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратися надворі,
Добре вчитися у школі,
Книжку відкривать нову!
Добре те, що я живу!
IY.Підсумок заняття.
Наше заняття закінчується. Дякую всім за увагу, активність, взаємопідтримку. Гадаю, що сьогоднішня зустріч була для кожного з вас і приємною , і корисною.
Гра «Спасибі за чудовий день»
Встаньте всі в коло, а один у центр. Другий підходить до того хто в центрі, потискує руку та каже : «Спасибі за чудовий день». Обидва залишаються у центрі, тримаясь за руки. Потім підходить третій учень, бере за вільну руку першого чи другого, потискує її та каже: «Спасибі за чудовий день». Таким чином група в центрі постійно збільшується, всі тримаються за руки. Коли підходить останній, замикається коло і всі мовчки міцно стискають три рази руки.
Кіровоградська загальноосвітня школа I ступеня «Мрія»
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області
Психологічна гра- тренінг «Я бачу людину. Я обираю життя».
Підготувала
практичний психолог
Долматова Д.Т.
Кіровоград 2016
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»