Тренінг «Планування виховної роботи в творчих об’єднаннях закладу позашкільної освіти»

Опис документу:
Тренінг «Планування виховної роботи в творчих об’єднаннях закладу позашкільної освіти» проводиться з метою ознайомлення молодих та малодосвідчених педагогів з особливостями виховного процесу в закладі позашкільної освіти та сформувати навички складання плану виховної роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТРЕНІНГ

Планування виховної роботи в творчих об’єднаннях

закладу позашкільної освіти

Рогожина Валентина Федорівна

методист комунального позашкільного навчального закладу

«Палац дитячої та юнацької творчості Центрально-Міського району» Криворізької міської ради

СТРУКТУРА ТРЕНІНГУ

З/П

Зміст

Період

виконання

Вступ. Відкриття тренінгу.

10 хв.

Вправа на знайомство. „Побажання”

10 хв.

Прийняття правил.

10 хв.

Визначення очікувань учасників.

Вправа „Очікування” – „Дерево

Очікувань”

15 хв.

Вправа „Асоціації”

15 хв.

Вправа „Визначення поняття

„виховання”

20 хв.

Вправа „Напрямки та шляхи реалізації виховної роботи в позашкільному закладі”.

20 хв.

Вправа на активізацію „Передай

другу”.

10 хв.

Вправа „Складання плану виховної роботи”

25 хв.

Підведення підсумків „Дерево

очікувань”

Завершення тренінгу.

15 хв.

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ТРЕНІНГУ

ТЕМА ТРЕНІНГУ: Планування виховної роботи в творчих об’єднаннях позашкільного навчального закладу.

МЕТА ТРЕНІНГУ: ознайомити учасників з особливостями виховного процесу в позашкільному навчальному закладі та формувати навички складання плану виховної роботи.

ЗАВДАННЯ ТРЕНІНГУ:

- ознайомити учасників з особливостями планування виховної роботи в творчих об’єднаннях позашкільного навчального закладу;

  • сформувати навички складання плану виховної роботи;

  • показати шляхи практичного застосування отриманої інформації.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: просвітницький тренінг.

КАТЕГОРІЯ УЧАСНИКІВ: керівники творчих об’єднань позашкільних навчальних закладів.

КІЛЬКІСТЬ УЧАСНИКІВ ТРЕНІНГУ: 20 – 25 осіб.

ТРИВАЛІСТЬ ТРЕНІНГУ: 2 години 30 хвилин.

КІЛЬКІСТЬ ТРЕНЕРІВ: 2 особи.

ТРЕНІНГОВЕ ПРИМІЩЕННЯ: навчальний кабінет, стільці за кількістю учасників, 4 столи, стіл для тренерів, дошка.

ЗМІСТ ТРЕНІНГУ

1.Вступ. Відкриття тренінгу.

МЕТА: Ознайомити учасників з регламентом роботи, метою та завданнями тренінгу.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 10 хв.

РЕСУРСИ: Аркуші паперу, на яких записані мета, тема та завдання тренінгу.

ХІД ВПРАВИ:

Привітання учасників, представлення тренерів. Ознайомлення учасників з регламентом роботи.

Презентація мети і завдань тренінгу.

2. Вправа на знайомство „ПОБАЖАННЯ”.

МЕТА: Познайомити учасників, створити доброзичливу атмосферу, сприяти згуртуванню групи.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 10 хв.

Тренер пропонує, щоб кожен з учасників назвав своє ім’я, творче об’єднання, яке він очолює і побажав собі щось найголовніше у навчальному році.

Запитання для обговорення:

- З якою метою ми виконували цю вправу?

3. Прийняття правил.

Прийняття правил для продуктивної роботи під час проведення тренінгу, показати необхідність вироблення та дотримання правил, на яких базується взаємодія людей у групі.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 10 хв.

РЕСУРСИ: 1 аркуш фліпчарту, маркер.

ХІД ВПРАВИ:

Учасники пропонують свої правила, які , на їх думку, є важливими для успішного проведення тренінгу. Кожне правило обговорюється всією групою учасників, а тренер записує його на аркуші фліпчарту маркером.

Запитання для обговорення:

  • Для чого ми приймали правила?

  • В яких видах діяльності ще необхідно приймати правила?

4. Вправа „Визначення очікувань учасників „Дерево очікувань”.

МЕТА: Допомогти учасникам визначитись з власними очікуваннями від тренінгу.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 15 хв.

РЕСУРСИ: вирізані з зеленого паперу листя дерева (по одному на кожного учасника), клей, великий плакат з намальованим деревом та написом вгорі „Дерево очікувань.”

5. Вправа „АСОЦІАЦІЯ”.

МЕТА: Визначити відношення учасників тренінгу до дитини та фактори впливу на їх розвиток і виховання.

РЕСУРСИ: Зображення дитини на аркуші формату А-4,аркуші паперу – 3 шт., маркери різнокольорові, скотч.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 15 хв.

ХІД ВПРАВИ:

Тренер пропонує учасників тренінгу розрахуватись за принципом „яблуко – груша – персик” і об’єднатися у три мікро групи за улюбленими фруктами. Кожній групі необхідно протягом 10 хвилин зобразити свою асоціацію до поняття „дитина”. На другому етапі представники від кожної мікро групи по черзі презентують свої асоціації.

Запитання для обговорення.

- З якою метою ми проводили цю вправу?

6. Вправа „ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ „ВИХОВАННЯ”.

МЕТА: Ознайомити учасників з визначенням поняття „виховання” та основними завданнями виховної роботи в позашкільному навчальному закладі.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ : 20 хвилин.

РЕСУРСИ: 3 аркуші паперу формату А-4 з визначенням „виховання”; 2 аркуші фліпчарту з написом „Основні завдання виховної роботи” та їх переліком, 3 аркуші формату А-4, маркери.

ХІД ВПРАВИ.

Тренер зачитує три визначення поняття „виховання”, потім пропонує учасникам записати по 5 основних завдань виховання, виходячи з визначень „виховання”. Спочатку він пропонує учасникам поділитися на три мікро групи за принципом улюблених квітів - троянда-ромашка-тюльпан і роздає кожній групі маркери та аркуші паперу форматом А-4 для виконання роботи.

На наступному етапі представник від кожної мікро групи презентує завдання, які виробила мікро група. Після презентації тренер звертає увагу учасників на той факт, що у кожної мікро групи були вироблені подібні завдання виховання.

На наступному етапі тренер пропонує згрупувати подібні завдання і виділити 7 основних завдань виховної роботи в позашкільному навчальному закладі. Кожен учасник фіксує цю інформацію.

Запитання для обговорення.

- Які з поданих завдань виховання притаманні позашкільному навчальному закладі?

7. Вправа „НАПРЯМКИ ТА ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИОВНОЇ РОБОТИ В ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ”

МЕТА: Ознайомити учасників з основними напрямками та шляхами реалізації виховної роботи в позашкільному закладі

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 20 хв.

РЕСУРСИ: 2 склеєних разом аркуші фліпчарту з таблицею „Напрямки та шляхи реалізації виховної роботи в творчих об’єднаннях позашкільного навчального закладу”.

ХІД ВПРАВИ.

Тренер робить інформаційне повідомлення „Напрямки та шляхи реалізації виховної роботи в творчих об’єднаннях позашкільного закладу”, використовуючи таблицю. Після чого, за допомогою методу „мозкового штурму” разом з учасниками тренінгу добирає до кожного пункту таблиці форми виховної роботи та записує їх.

Запитання для обговорення.

- Як допомогла вам ця вправа систематизувати свої знання про форми виховної роботи в позашкільному закладі?

8. Вправа на активізацію „ПЕРЕДАЙ ДРУГУ”

МЕТА: Активізувати учасників для подальшої роботи.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 10 хв.

ХІД ВПРАВИ.

Учасники утворюють коло, в центрі якого стоїть тренер. Він вигукує назву предмету і зображує неначе він його передає сусідові . Сусід мусить „передати” передати далі по колу.

Потім тренер вигукує назву іншого предмету, який учасники знову „передають” по колу. Такими предметами можуть бути: віконне скло, повітряна кулька, краплина роси, гаряча картопля, тощо.

9. Вправа „СКЛАДАННЯ ПЛАНУ ВИХОВНОЇ РОБОТИ”

МЕТА: Формувати у учасників навички проектування виховної роботи в своєму творчому об’єднанні.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 25 хв.

РЕСУРСИ: Таблиця на аркуші фліпчарту „Алгоритм проектування виховної роботи”, перелік традиційних та нетрадиційних форм виховного процесу з тематикою відповідно до напрямків виховної роботи позашкільного закладу, аркуші паперу форматом А-3, маркери, журнали для планування виховної роботи творчого об’єднання.

ХІД ВПРАВИ.

Тренер пропонує учасникам об’єднатись в мікро групи відповідно напрямків позашкільної освіти:

  • декоративно-прикладний;

  • художньо-естетичний;

  • науково-технічний;

  • спортивно-туристичний;

  • літературно-журналістські, кіно, відео, візуальна творчість.

Після цього презентує аудиторії алгоритм проектування виховної роботи виховної роботи . Звертає увагу учасників, що за допомогою цього алгоритму кожна мікро група буде складати план виховної роботи. Кожна мікро група отримує перелік форм виховної роботи з тематикою, відповідно до напрямків виховної роботи позашкільного закладу. Кожна мікро група, відповідно до специфіки свого відділу, добирає форми виховної роботи та розробляє план виховної роботи , а потім його презентує.

Запитання для обговорення.

- Яким чином ця вправа допомогла вам при розробці плану виховної роботи свого творчого об’єднання?

10. Підведення підсумків. „ДЕРЕВО ОЧІКУВАНЬ” (завершення)

МЕТА: Узагальнити результати роботи тренінгу.

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 10 хв.

РЕСУРСИ: Таблиця „Дерево очікувань”.

Тренер пропонує учасникам підійти до плакату „Дерево очікувань” і визначити, чи виправдалися вони. Наприкінці вправи тренер дає можливість всім учасникам висловити свої думки та враження від тренінгу.

На наступному етапі всі учасники стають в коло, беруться за руки і по черзі висловлюють побажання своїм колегам.

Завершення тренінгу.

ДОДАТОК 1

Визначення поняття „ВИХОВАННЯ”

1. Виховання – це управління розвитком дитини. Його мета – створити особистість, здатну задовольнити запити суспільства і забезпечити максимальний рівень духовного комфорту.

2. Виховання – це один з видів діяльності по перетворенню людини чи групи людей. Це практично-реформаторська діяльність, направлена на зміну психічного стану, світогляду, знань та способу діяльності, особистості та ціннісних орієнтацій вихованця.

3. Виховання – це спеціально організований соціально-педагогічний процес створення оптимальних умов для формування людини як особистості.

4. Виховання – це вплив вихователя та вихованця з метою формування у нього бажаних соціально-психологічних та фізичних якостей.

(В.М. Коротков, І.С. Мар’єнко, І.Ф.Харламов, Н.П. Волкова.)

ДОДАТОК 2.

Алгоритм планування виховної роботи.

  1. Постановка проблеми.

  2. Аналіз науково-теоретичних положень та існуючого практичного досвіду.

  3. Вибір творчого об’єднання, групи дітей для якої розробляється план виховної роботи.

  4. Формування мети та завдань виховної роботи.

  5. Визначання напрямків виховної роботи.

  6. Вибір шляхів реалізації.

  7. Зміст (форми та методи), якими наповнюються розділи виховної роботи.

  8. Прогнозування результатів

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
2
8
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!