Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Навчаємось за новим правописом: особливості розвитку мовної компетентності учнів і учениць
»
Взяти участь Всі події

Тренінг на тему:«ВІЛ/СНІД – цестосується кожного»

Біологія

Для кого: 8 Клас

17.01.2022

69

1

0

Опис документу:
  • основні мета

  • Ознайомити з сучасним станом проблеми ВІЛ/СНІД у світі таУкраїні,

  • сформувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей і розуміння шляхів запобігання розповсюдженню ВІЛ та подолання наслідків епідемії;

  • сформувати розуміння того, що тільки здоровий спосіб життя, їх поведінка та вчинки є гарантом запобігання ризику поглибити знання про ВІЛ і СНІД;

  • сприяти усвідомленню учнями небезпеки, пов’язаної із поширенням СНІДу на планеті; розвивати навички спілкування, слухання;

  • виховувати почуття відповідальності за власну поведінку та ведення здорового способу життя.

  • розуміння дітьми понять «ВІЛ-інфекція», «СНІД», шляхів їх поширення, способів і засобів профілактики;

  • формування в учнів практичний навичок, які навчать їх відмовлятися від пропозицій, пов’язаних із ризиком інфікування ВІЛ;

  • виховання толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тренінг на тему:«ВІЛ/СНІД – цестосується кожного»

Мета.


      • Ознайомити з сучасним станом проблеми ВІЛ/СНІД у світі таУкраїні,

      • сформувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей і розуміння шляхів запобігання розповсюдженню ВІЛ та подолання наслідків епідемії;

      • сформувати розуміння того, що тільки здоровий спосіб життя, їх поведінка та вчинки є гарантом запобігання ризику поглибити знання про ВІЛ і СНІД;

      • сприяти усвідомленню учнями небезпеки, пов’язаної із поширенням СНІДу на планеті; розвивати навички спілкування, слухання;

      • виховувати почуття відповідальності за власну поведінку та ведення здорового способу життя.

      • розуміння дітьми понять «ВІЛ-інфекція», «СНІД», шляхів їх поширення, способів і засобів профілактики;

      • формування в учнів практичний навичок, які навчать їх відмовлятися від пропозицій, пов’язаних із ризиком інфікування ВІЛ;

      • виховання толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих


«Поведінкадзеркало, у якому кож­ний показує своє обличчя».Й. В. Ґете

«Думай гарно, і думки твої визріють гарними вчинками».Л. М. Толстой

«Знешкодьте причину, тоді зникне й хвороба» Гіпократ

«Хто попереджений, той захищений» франц. прислів’я

Звучить запис пісні «Qveen» у виконання Ф.Меркюрі


  1. Привітання

Доброго дня всімприсутнім! Доброго всімздоров’я!Адже воно, найбільша цінність людського життя. Яку мо, починаємоцінуватитількитоді, коли втрачаємо.

Нашузустрічприсвяченопроблеміздоров’я, а саме – виробленнювідповідальногоставлення до свогоздоров’я.

Сьогодні тема нашої зустрічі«ВІЛ/СНІД – цестосується кожного». Ця тема для вас ненова: 1 грудня весь світ відзначає День боротьби зі СНІДом. Ви вже розглядали цю тему на уроках «основ здоров’я», класних годинах та різних заходах.

Тема досить часто присутня в нашомущоденномужитті. Зустрічаємоїї в газетах і журналах, їїобговорюють у телепрограмах і передають у випусках новин, вона з’являється в розмовахіздрузями та колегами на роботі.

Сьогодні ми з вами пригадаємо те, що знаємо і поповнимо  свої знання новим матеріалом.

Символом боротьби є червона стрічка. Запрошую всіх вас приєднатися до толерантності та солідарності з ВІЛ-інфікованими.

Перш ніж розпочати наше заняття, давайте визначимо ваше емоційне налаштування

  1. Емоційне налаштування

Який настрій у вас? Зобразіть його на обличчі. Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами. Я дуже хотіла б, щоб такий настрій був у нас усіх до кінця заняття.

  1. Вправа «Бінго» і «Асоціативний ланцюжок»

Нашу виховну справу, ми розпочнемо з знайомства. Хоча всі присутні добре знайомі, але духовний світ кожної людини неосяжний. Завжди цікаво дізнатися щось цікаве про тих, кого, здається, знаєш усе своє життя.

Я пропоную  вамзробити бінго «Здоровчика». На ньому написати:

  • своє ім’я;

  • кілька рис свого характеру,

  • і навести асоціації які у вас виникають до слова «Здоров’я»

(мене звати Маринка, я добра, щира, активна; здоров’я на мою думку це позитивні емоції)

Здоров'я — це скарб, який так легко втратити, яким слід пишатися, який слід цінувати.

Молодці, гарно справились із завданням, правильно визначили своє визначення здоров’я, а тепер разом прочитаємо, що таке здоров’я за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), і поставимо своїх бінго у підніжжя гори, на вершині якої знаходиться чарівна скриня.

  1. Очікування

А зараз напишіть на цихпапірцях (у виглядізамочків), чогосамевичекаєтевідсьогоднішньоготренінговогозаняття.Наприклад: «Відсьогоднішньогозаняття я очікую, щодопоможу вам зберегтиздоров’я». (Дітиозвучуютьсвоїочікування та вішають на плакат іззображеннямскриньки.Вимовлянняочікуванняви­магаєбільшоївідповідальності, ніжмовчазнийзапис.)Сподіваюся, щонашіочікуванняздійсняться.

  1. Правила групи

Сьогодні ми будемо працювати у парах та групах, тож давайте пригадаємо, які правила роботи ви знаєте?

Молодці. А я вам пропоную такий перелік:

  1. Цінувати час

  2. Говорити по черзі

  3. Говорити коротко, по темі

  4. Говорититількивідсвогоімені

  5. Бути позитивними

  6. Правило поваги

  7. Правило добровільноїактивності

  8. Правило конфіденційності

Чизгідніви з ними?

Отож, діти, запрошую вас до активного спілкування.

  1. Перегляд вступного відео сюжету34с. прості правила інф.

  2. Вправа чарівна квітка

Оберіть пелюстку і дайте відповідь на запитання:

  • Від чого залежить стан здоров’я людини? (Від спадковості, рівеня розвитку медицини, екології та способу життя – на 50%).

  • Що таке ВІЛ? (інфекція)

  • Як розшифровується ВІЛ? (Вірус імунодефіциту людини)

  • Як розшифровується СНІД? (синдром набутого імунодефіциту людини)

  • Що таке ВІЛ-інфекція? (Це інфекційне захворювання, що спричиняється вірусом, який руйнує імунну систему людини);

  • Що таке СНІД? (Це кінцева стадія ВІЛ-інфекції, що виникає внаслідок імунного дефіциту);

  • У чомунебезпека ВІЛ? (Не існуєвакцинипроти ВІЛ. СНІД – невиліковнесмертельнезахворювання);

  • Які шляхи передачівірусу вам відомі? (Незахищенийстатевий контакт із ВІЛ-інфікованоюлюдино, через кров, відінфікованоїматері до дитини)

  • Чомуцемає мене турбувати? (Тиризикуєш бути інфікованим ВІЛ. Якщоцетрапиться, тиможешінфікуватиінших людей);

  • Хтоможеінфікуватися ВІЛ? (ВІЛ загрожуєкожнійлюдині – будь-якоговіку, статі, соціальногочимайнового становища);

  • Що я можузробити? (Тиможешнавчитисязахищати себе від ВІЛ і допомогти людям, якіживуть з ВІЛ).

ВІЛ! СНІД!...В одному словістількибід

Зарадитихворобі ми не можем,

Лишспівчуттямидопоможем

Щобдолінашітрагічними не стали

Треба, щоб ми про СНІД все знали.

  1. Вправа «СПОЛОХ»СТАТИСТИКА

  • згідно з офіційними даними щомісяця в Україні реєструють близько 1000 нових випадків інфікування ВІЛ: 38 інфікувань щодня, щодоби 8 осіб помирає від СНІДу;

  • Уперше про СНІД заговорили в 1981 році, і ось уже понад 33 роки ця абревіатура не сходить зі сторінок газет і журналів усього світу. СНІД – одна з найважливіших і трагічних проблем людства.

  1. Повідомлення «ЛікуванняВІЛ-інфекції»

На сьогодні не існує ліків, які б вилікували ВІЛ-інфекцію, як немає і вакцини, що охороняє від зараження ВІЛ, СНІД.

Хочаперіодичноз’являютьсяпублікації «впершедосяглиуспіху», однакотримана вакцина відСНІДудемонструєчастковуефективність.

Тому єдиним методом боротьби з ВІЛ, СНІД є профілактика.

  1. Перегляд відео про механізм проникнення ВІЛ у клітину

  2. Вправа «ОЦІНКА РИЗИКУ ВІЛ-ІНФІКУВАННЯ»

Об’єднайтеся у три групи за кольором геометричних фігур і визначте оцінку ризику зараження з наведених прикладів

  1. Група 2. Група 3. Група

«РИЗИК ВИСОКИЙ» «РИЗИК НИЗЬКИЙ» «РИЗИКУ НЕМАЄ»

- гратися у кровне - торкатися крові іншої - плавати в басейні;

братання; людини без гумових - їсти те, що приготував

- проколювати вуха рукавичок; ВІЛ-інфікований;

однією голкою; - користуватися чужою - дружити з ВІЛ-інфіко-

- вживати ін’єкційні бритвою ваним;

наркотики; - користуватися фонтанчиком для пиття;

-працювати у секс бізнесі; - обмінюватися одягом;

- робити пірсинг у не- - бути покусаним комаром

стерильних умовах


  1. Тест «Чи ви є відповідальними», книжка ст. 50.

Адже лише ті, хто здатен взяти на себе відповідальність, можуть зупинити епідемію ВІЛ/СНІДу

  1. Вправа-руханка «Степовийвогонь»

Процедура:Підготовча робота:вчитель заздалегідь готує картки:

А)1 картка із позначко «+»

Б) 3 картки - «У»

В) 3 картки – «П»

Г) 3 картки з текстом: « Не беріть участь в грі. Ні з ким не розмовляйте і ні у кого не берітьавтографи»

Рештакарток – порожні. Всьогостількикарток, скількиучнівбере участь у вправі.

Хідвправи:учасникипопереджаються, що зараз вони отримаютькарткиіз секретною позначкою. Не можнапоказуватиїхсусідовічибудь-комуще. Пропонуєтьсявсімвзяти ручки, піти по класу і на трьохкарткахпоставитисвійпідписіззворотноїсторони.

Вчитель весь час заохочуєучніврухатися, не сидіти намісці. Намагаєтьсянепомітнозалучити до гриучасниківізкарткою «г». Всіповертаються на своїмісця.

Тепервчительзапрошуєвийтиучасника, у якого на картцібулапозначка «+». Це – умовний ВІЛ-інфікований. Тепервийдітьті, у кого на карточці автограф «інфікованого» і ті, хто поставив автограф йому. Теперзапроситивийти тих, хтоотримав автограф, чи поставив йоготим, хтовжестоїть. Врештірешт, виходятьвсіучасникигри. Тобто, ВІЛ розповсюдився, як степовийвогонь.

Можливо, лишаться учасники з картками «г». Подякуватиїм за дотриманняінструкцій.

Частішесередтрьох таких учасниківхтось все таки порушить інструкцію. Це є прикладом того, як в житті люди часто чуютьзастереження, але нехтують ними.

Вчительпропонуєучасникам, у яких на карткахбулапозначка «п», повернутися на місце. «П» - презерватив. Ви нимскористалися, отже – здорові!

Післяцьоговчительпропонуєповернутися на місцяучасникам, у яких на картцібула буква «у». Ви утрималисявід сексу, отжевитежздорові.

Так само маютьповернутися на місцяті, хто «спілкувався» з власникамикарток «у» і «п».

ВчительЦявправапоказує,наскількишвидкорозповсюджується ВІЛ-інфекція. І як реально можнауникнутиїї. Цебулалишегра. Але в життіВІЛ-інфекція так само стрімко і непомітнорозповсюджуєтьсясеред людей.

Але ВІЛ-інфікованийчихворий на СНІД – ценасампередлюдина, наділена такими самими почуттями, бажаннями, надіями, що й здорові люди. І те, як їйвдаєтьсяподолати кризу і розпочатиборотьбу за своєжиття, значноюміроюзалежитьвідїїоточення – рідних і друзів. Тому основнадопомога хворобу полягає у психологічнійпідтримці.

  1. Інформаційне повідомлення. Жертви СНІДу.

Звернітьувагу на дошку. Кого ви тут бачите? (Діє правило піднятої руки, звучитьмелодіяпісні рок-гурту Оцееп у виконанніФредіМеркюрі.)

Від СНІДу померли знамениті на увесь світ люди (показувати портрети і кріпити їх на дошку, де є напис «Жертви СНІДу»): співак Фредді Меркюрі, Рудольф Нурієв – танцівник балету, Мейдтик Джонсон – баскетболіст, від цієї хвороби помер друг Нурієва, лауреат Нобелівської премії з літератури Патрік Уайтт, американський режисер Колін Хіггінс, джаз-музикант Майкл Девіс, художник-графік Кайф Херинг….

Скажіть, будь ласка, щопоєднуєціособистості?

Протягомнашого з вами спілкування звучала пісня. Скажіть, щоце за пісня? І хтоїївиконує?

  1. Вправа «Обговорення ситуацій»

Учасники об’єднуються пари. Кожна отримує картку із ситуацією і відповідає на зазна­чені запитання, записуючи на аркуш ступінь ри­зику для даної ситуації.

Ситуація 1

Вадим післяшколипродаєгазети. Вінпочув, щоОлексій, якийпрацюєпоруч з ним, хворіє на СНІД. Мати Вадима, дізнавшись про це, вимагає,щобвін покинув роботу.

Запитання:

Що Вадим маєрозповістисвоїйматері про шляхи поширення ВІЛ.

Чиповиненвінзалишати свою роботу? Пояснити?

Якийступіньризику для Вадима інфікуватися ВІЛ, працюючи разом з Олексієм?

Ситуація 2

Юрі 15 років, і вінінфікований ВІЛ, якийвикликає СНІД. Юра не виглядаєхворим, але швидкостомлюється. Вінпродовжуєходити до школи, але не знає,чипотрібнорозповідати про це кому-небудь.

Запитання:

Чи повинен Юра, на вашу думку, продовжувативідвідувати школу?

Чи повинен вінрозповісти кому-небудь про це? Кому? Чому?

Як вивідреагуєте, якщовінрозповість вам про це?

Якийступіньризику для Вас, якщо Юра сидітиме з Вами поруч ушколі?

Ситуація3

У вас є дужедавній і хороший друг (назвемойого Макс). Зпевнихобставинви уже давно не спілкувались з ним. Але якось приятель поділивсяіз вами своїминеприємностями.

Нещодавно він зійшовся з однією компанією, де вживають наркотики ін’єкційним шляхом. Коли Макс пробував наркотики вперше, друзі його запев­няли, що нічого страшного не відбудеться. Днями він дізнався, що один хлопець із цієї компанії пі­дозрює в себе ВІЛ-інфекцію. Макс розгублений, не знає, що йому тепер робити. Він прийшов до вас за порадою. Що ви робитиме­те? Що порадите своєму другові в цій ситуації?

  1. Вправа «Толерантність».

Як захиститисявід СНІД.«Утримання, вірність, презерватив, стерильність»

Утримання – відсутністьсексуальнихконтактів.

Вірність – взаємнавірністьподружжяабонеінфікованихсексуальнихпартнерів.

Презерватив – необхідністьвикористанняпрезервативівщоразу, коли є хоча б найменшийсумнівщодо ВІЛ-статусу сексуального партнера.

Стерильність– униканнякористуваннянестерильнимимедичними та косметичнимиінструментами, якіколютьаборіжуть.

Діагностика ВІЛ.

Добровільність – означає,щоніхто не має права змуситилюдину пройти обстеження на ВІЛ-інфекцію, за виняткомдонорівкрові та деякихкатегоріймедиків і науковців.

Анонімність – означає,щолюдина не зобов’язананазиватисвоєім’я, якщо вона цього не бажає.

Конфіденційність– стосуєтьсярезультатівтестування: пацієнтмає право на збереженнялікарськоїтаємниці. Розголошеннядіагнозу без його права карається законом.

Безкоштовність– означає,що у державнихмедичнихустановахцейаналізроблятьбезоплатно.

  1. Об’єднаннязарадижиття.

  • Закон України «Про запобіганнязахворюванню на СНІД та соціальнийзахистнаселення» (1991);книжка ст.151

  • МБФ «Міжнародного Альянсу з ВІЛ/СНІД в Україні»;

  • Всеукраїнська мережа людей, якіживуть з ВІЛ;

  • Фонд Олени Франчук «Анти СНІД».

  • Посли Доброї Волі з питань ВІЛ/СНІДу ООН в Україні : Андрій Медведєв, Анні Лорак, Марія Бурмака, Лілія Подкопаєва

Вчитель: Пам’ятайте, що ВІЛ або СНІД — не привід для дискримінації. Люди, щоживуть з ВІЛ/ СНІД такожвідчуваютьемоції і почуття. Такі люди відчувають себе ізольованими, не отримуючипідтримку, у якій є потреба. Саметолерантнеставленнякожного з нас можезмінити думку суспільства на цю проблему.

  1. Вправа «Серце друга»

На дошці прикріплене серце. Учні отримують маленькі серця і пишуть на них, як потрібно ставитись до ВІЛ-інфікованих.

Мета: формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованихлюдей.Кожному з вас роздали стікер у виглядісерця. Нехай це буде маленькачастинкавашогосерця. Я прошу вас віддайте свою частинкунашому другу чиподрузі, які ВІЛ-позитивні.

Але спочаткунапишіть на ньому, щови могли б зробити для цього друга, подруги або яку допомогунадали б їм.

  1. «Підбери ключик»

А зараз поміркуйте з приводу того, що нового видізналися на занятті. Чизастосуєтевицізнання, щобуберегтисявід ВІЛ, СНІД? (Роздаютьсястікери у форміключиків.) Напишіть на цих листочках, чизбулисявашіочікуваннявідсьогоднішньоготренінговогозаняття. (Коженучасникозвучуєнаписане.Далістікерививішуються на плакаті — кожен ключик до «свого» замочка.)

Я думаю, щопровівшицезаняття, та ще раз детально обговоривши такухвилюючу тему, як СНІД, витеперзнаєте, як вберегти себе відцієїхвороби.

Сьогодні ми з вами відкрилискриньку! Я думаю, щоцейінформаційнийматеріалдопоможерозповістисвоїмдрузям «Іще раз — про СНІД». (Роздаютьсяінформаційнібуклети.)Якщовашіочікуваннясправдилися, то нехай чоловічкипіднімуться до сонечка, на вершину гори.

  1. Вправа «Емоційнийланцюжок»

Тепер станьте всі в коло, покладітьліву руку на плече сусіда й по черзі один за одним подякуйтесусідові за гарну роботу, позитивніемоції, висловтепобажання.

Дякуювсім вам за співпрацю та активність!

Запам’ятайте, любідіти, милі, Як буде на душі, так буде і на тілі.

  1. Давня притча « Як здолативелетня»

У далекійкраїні жив велетень. Щороку в один і той самий день вінспускався з гір, підходив до міськихворіт і починав погрожуватимешканцямміста.

- Нехай найхообрішийіз вас вийдезі мною на бій! – волаввелетеньгромовим голосом. – Інакше я перетворюцемісто на купу сміття.

Щорокуміські ворота відчинялися, і один воїнвиходивнабій з велетнем. Той, побачивши жертву, реготав і насміхався з людей

- Оце і є найхоробріший з вас? Та я вб’юйого одним ударом.

І щежодномувоїнуневдалосяхоча б вихопити меча, усівони стояли, немовзачакловані, доки сокиравелетня не зносилаїм голову.

Одного разу напередоднічерговоїстрашноїподії до містазавітавхоробрийлицар. Побачившизажурені й наляканіобличчя перехожих, він запитав у них, щосталося.

    • Це все через велетня, - почувувідповідь.

    • Якоговелетня? – запитав лицар, і люди розповілийому про своюбіду.

    • Побачимо, щоце за велетень, - сказав лицар. – Цього разу я сам битимуся з ним.

Того дня , коли велетеньз’явивсябіляміськихворіт, лицар уже чекав на нього з мечем у руках. Побачившивелетня, вінбуввражениййогорозмірами й страшнимвиглядом і мало не пожалкував про своєрішення. Та відступатибулопізно, і лицарзібрав у кулак всю свою відвагу й рушив назустрічвелетню.

Ступивши кількакроків, вінпомітив, щовелетеньнелише не збільшився (як цемалоб бути при наближенні), а навпвки, навітьтрохизменшився. Лицаррушивдалі, не відводячи очей від супротивника. Та щоближчевінпідходив, то меншим ставав велетень. Вінзменшувався і зменшувався просто на очах. А коли лицарпідійшов до ньоговпритул, то побачив, що на зріствін не більш як тридцятьсантиметрів.

    • Хтоти? – запитав йоголицар, схилившись над ним.

    • Моєім’я Страх, - відповіввелетень і розтанув у повітрі.

Єдиним методом боротьби з ВІЛ, СНІД є профілактика, цю хворобу вилікувати неможливо. Але її можна попередити. Від ВІЛ-інфекції можна вберегтися, дотримуючись певних правил поведінки. Я щиро вірю, що наш захід допоможе вам обрати здоровий спосіб життя.

А поки, що всі ми живемо сьогодні й ви повинні добре знати шляхи передачі цього небезпечного захворювання з тим, щоб захистити себе.

Якщоти незнаєшні себе, ні супротивника — типрограєш. Якщотизнаєштільки себе — можливо, тивиграєш. Якщознаєш і себе, і супротивника — перемога буде на твоємубоці.

  1. Підсумок

Кожна людина може і повинна піклуватися про своє здоров’я, адже здоровий бідняк щасливіший від хворого багача.

Але пам’ятайте: люди, які живуть з ВІЛ, мають гостру потребу в спілкуванні та підтримці оточення: рідних, друзів. Співчуття – це те, що робить людину людиною.

Пам’ятайте рядки з вірша Ліни Костенко:

І в житті, як на полі мінному,

Я просила в цьому сторіччі.

Хоч би магазинний мінімум:

  • Люди, будьте взаємно ввічливі!

І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курсивами:

  • Так багато на світі горя.

Люди, будьте взаємно красивими

На жаль,

Життя людей — то начесвічки,

Які горять в нічній пітьмі.

Течуть, неначе воску річки,

Кудись змарновані роки

Думки — то полум'я вогню,

А вчинки — лише чорний дим.

Що зараз начебто важливе —

Вже завтра відліта пустим.

Хвороби косять нам життя, мов у вогонь дме вітерець.

Сьогодні в щасті все буття! А завтра? Все... Всьому кінець.

Ніхто не думає над тим, Ще скільки свічечці горить.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили