Тренінг для батьків на тему: «Як допомогти дитині стати впевненіше в собі»

Опис документу:
Виховна година по формуванню впевненості в собі запропонований конспект класної години і пам'ятка батькам мета:підвищення психолого-педагогічної компетентності батьків з профілактики та корекції невпевненого поведінки і сором'язливості підлітків. завдання: Створити доброзичливу атмосферу в колективі батьків. Обговорити з батьками проблему впливу сором'язливості і невпевненості на розвиток особистості підлітка; Сприяти формуванню у батьків бажання допомогти своїй дитині в подоланні сор

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година по формуванню впевненості в собі

запропонований конспект класної години і пам'ятка батькам

Тренінг для батьків на тему:

«Як допомогти дитині стати впевненіше в собі»

(Для батьків учнів десятих класів)

Навіть в самій крайній і запущеній формі

сором'язливість і невпевненість пройде,

якщо для їх подолання докласти працю душі.

В. Леві.

мета:підвищення психолого-педагогічної компетентності батьків з профілактики та корекції невпевненого поведінки і сором'язливості підлітків.

завдання:

  1. Створити доброзичливу атмосферу в колективі батьків.

  2. Обговорити з батьками проблему впливу сором'язливості і невпевненості на розвиток особистості підлітка;

  3. Сприяти формуванню у батьків бажання допомогти своїй дитині в подоланні сором'язливості і невпевненості.

Форма проведення зборів:навчальний тренінг.

Підготовча робота до зборів

1. Тестування підлітків «Наскільки ти впевнений в собі» (див. Додаток №1);

2.Анкетірованіе дітей і батьків з проблеми зборів (див. Додаток №2) ;.

3. Правила поведінки в групі (див. Додаток № 3)

4. Пам'ятки для батьків щодо подолання сором'язливості і невпевненості в собі їх дітей (див. Пріложеніе№4);

Матеріали та обладнання:

  1. Стільці (розставлені по колу)

  2. Дошка і крейда

  3. м'яч

Категорія учасників:класний керівник, педагог - психолог, батьки.

етапи:

Організаційний.На даному етапі педагог організовує середу, відповідну цілям зборів, організовує взаємодію з батьками для ефективної спільної роботи.

Основний.На даному етапі педагог проводить основну роботу по темі у вигляді ігор, вправ, бесіди, дискусії.

Заключний.На цьому даному підводяться підсумки виконаної роботи, оцінюється її ефективність, учасники висловлюють свої побажання на майбутнє.

хід зборів:

Вступне слово педагога: «Здрастуйте, шановні батьки! Наше сьогоднішнє зібрання буде проходити в нетрадиційній формі - у формі тренінгу. Для початку пропоную привітати один одного за допомогою гри «Питання сусідові».

1.Упражненіе «Питання сусідові».

Учасники сидять у колі. Передаючи м'яч сусідові, кожен задає будь-яке питання. Зразкові питання: Яке у вас настрій? Що з Вами цікавого відбулося сьогодні (вчора)? Чим порадував Ваша дитина?

2. Виступ класного керівника(Короткий інформування батьків по темі).

Шановні батьки! (Зачитує епіграф зборів). Не випадково ми сьогодні починаємо збори з такого епіграфа.

Кожному з нас знайоме почуття «невпевненості в собі», хтось впорався з цією проблемою, хто - бореться з нею і до сих пір. Без впевненості в собі людині важко відбутися в суспільстві. Можна мати гарне здоров'я, блискучий розум, гарну освіту, але не реалізувати себе тільки тому, що ти не віриш в себе, своїм вмінням, весь час сумніваєшся. Це стосується соромливих і невпевнених у собі дітей. Вони відчувають себе незатишно з однолітками на перерві і тим більше на уроці. Такі діти можуть знати весь навчальний матеріал уроку, але бояться піднімати руку, відповідати перед класом, бояться зробити помилку. Дитина, тонко відчуває ставлення педагога до себе, стає замкнутим, закритим, перестає спілкуватися з однолітками, намагається якомога швидше втекти зі школи додому. Поступово такий стан речей формує його низький статус в колективі. Безрадісна картина, чи не так? А якщо і вдома він не отримує підтримки і уваги, ситуація може обернутися трагедією.

Наше зібрання важливо тому, що ваші діти - учні старших класів. Сьогодні їм потрібно приймати масу власних рішень. Вони пов'язані з вибором професії, вибором моральних цінностей, вибором друзів, оточення, вибором людини, з яким йому захочеться розділити свої сумніви і надії на майбутнє.

  1. Виступ педагога-психолога.

Аналіз тестування підлітків «Наскільки ти впевнений в собі», зіставлення результатів анкетування батьків і дітей (див. Додаток №1, 2).

(В ході зборів педагог-психолог роздає листочки з індивідуальними характеристиками учнів). Проводячи аналіз, психолог звертає увагу батьків на риси характеру, які заважають підлітку досягти певних навчальних результатів, на взаємозв'язок відповідей батьків і дітей.

Що таке впевненість? Почуття впевненості - внутрішнє відчуття власної сили, права, правоти і можливостей. Віра в себе, відсутність сумнівів і страху. Один з моментів впевненості в собі, поряд з упевненою поведінкою і рішучістю.

Почуття впевненості плюс рішучість - це рішучість: повна впевненість в собі і своїх силах, сміливість, відсутність боязні в прийнятті та здійсненні своїх рішень.

Є оперативне почуття впевненості, і є базове почуття впевненості. Створення оперативного почуття впевненості може вирішити питання сьогодні і на зараз, а щоб питання вирішилося всерйоз і надовго, впевненість потрібно не шукати для конкретної ситуації, не створювати її з нічого, а розвивати її базу, ставати впевненим всерйоз.

Наступні поради і рекомендації ви можете використовувати для себе і для дітей.

  • Непевного дитині потрібен позитивний досвід успіхів -Допоможи йому створити банк успіхів.

  • Запропонуйте підлітку планувати невелику кількість справ, і точно їх виконувати. Якщо 3-4 справи в день для нього - багато, почніть з одного.

  • Крім банку успіхів, потрібна оперативна пам'ять успіхів: вміння в потрібний момент згадати про свої успіхи, порадьте йому фіксувати (запам'ятовувати, записувати) справи, з якими він впорався, нехай кожен день записує в Зошит успіхів не менше 20-ти своїх достоїнств, внутрішніх або зовнішніх.

  • Розвивайте у нього позитивне світосприйняття. Розвивайте звичку у всьому бачити плюси, хвалити інших людей, робити їм компліменти - не менш 3-х разів на день.

Важливо в рамках даного батьківських зборів-тренінгу познайомити батьків і обговорити з ними основні правила поведінки батьків в групі (див. Пріложеніе№3).

  1. Вправа «Подання свого партнера».

Психолог пропонує батькам розбитися на пари і протягом 5-8 хвилин розповісти один одному про себе, про свої труднощі виховання дитини. Після цього кожен учасник повинен представити свого партнера іншим батькам. Це допоможе встановленню контакту між батьками, зрозуміти, що все відчувають ті чи інші труднощі і проблеми в процесі виховання дітей, що з будь-якої ситуації завжди є гідний вихід.

  1. практична вправа«Комплімент дитині».

Запропонуйте батькам розбитися на пари, один в ролі Батька, інший в ролі Дитини.

Завдання. Похваліть Дитину за його допомогу по дому, успіхи в навчанні та інше. постарайтеся

висловити не тільки вербально, а й невербально (жести, міміка) .Після чегопоменяйтесь ролями. Далі психолог пропонує обговорити почуття, настрій, емоції. Підводить підсумки.

  1. Вправа«Аналіз спогадів»

Батьки сидять в колі і відповідають на питання:

  • На честь кого Ви назвали свою дитину?

  • Яким Ви представляли свою дитину ще до народження?

  • Чи виправдав він Ваші очікування?

  • Яким Ви уявляєте свого сина (доньку) через 10 років?

  • Які підстави дозволяють Вам вірити, що ці очікування збудуться?

Дуже часто очікування батьків від дітей не повністю їм до вподоби: мріяли про інтелектуала, а син має звичайні здібності, бачили в дитині впевненого людини, лідера, а він боязкий і сором'язливий і т.п. Як змиритися з таким становищем? Де шукати "винних" в тому, що ідеальне уявлення далеко від реального? А, може бути, навчитися приймати дитину такою, якою вона є і, продовжуючи любити його, сприяти його вдосконаленню?

  1. практична вправа«Утилізація негативу».

Завдання. Психолог пропонує батькам переформулювати всі негативні висловлювання про вас, які ви чуєте від інших або самі від себе, щоб вони спонукали вас на дії. Вам потрібні, - не переживання, а дії! Кілька висловлювань, що стосуються батьків, витівок з позиції своїх дітей.

негативні висловлювання

стимулюючі висловлювання

Далі психолог пропонує обговорити ефективність стимулюючих висловлювань.

практична вправа«Занурення в дитинство».

Запропонуйте батькам розбитися на пари, один в ролі Батька, інший в ролі Дитини.

Кожен згадує і розповідає найбільше запам'ятався момент з дитинства (діти розповідають про одне з найближчих подій). Обговорення:

Що спільного у спогадах дітей і дорослих? (Питання дорослим).

Як Ви оцінювали цю ситуацію тоді і зараз? (Питання дітям).

Чи можете ви зрозуміти своїх батьків тоді?

Що б ви їм порадили, якби були їхніми друзями в їх дитинстві?

  1. практична вправа«Тиск».

Батьки розбиваються на пари, встають один напроти одного на відстані 50-70 см, витягують на рівні грудей руки і стикаються долонями. Завдання кожного - злегка надавити на долоні партнера, змінюючись ролями.

Обговорення:

  • Що Ви відчували, коли відчували тиск іншої людини?

  • Що Ви відчували, коли перемагали?

  • В якій ситуації вам було комфортніше: коли Ви тиснули або коли на Ваші долоні тиснув партнер?

Психолог підводить до висновку, про те, що не тільки при фізичному тиску ми відчуваємо дискомфорт, але і при емоційному, словесному. Постійний тиск на дитину призводить до закріплення невпевненості в собі, занижену самооцінку.

Можна порадити дитині записатися на якісь курси або секцію. Зручно відпрацьовувати нову поведінку в магазинах або на ринку - там, де люди вас не знають. Там вашому гучному голосу і впевненим висловлювань ніхто не здивується. До речі, одним з ефективних способів є використання афірмації. Афірмації - словесні самонавіювання, спрямовані на досягнення потрібного вам стану. Наприклад, «Я впевнений в собі. У мене все вийде. У мене легка і впевнена хода, мене чекає удача! »Отже, впевнена людина - ... (відстоює свою точку зору, напористий, що захищає свої права). Спробуйте разом з дитиною, або запропонуйте йому самостійно, підібрати кілька життєво стверджують афірмації.

  1. Завершення тренінгу, зворотний зв'язок.

Пропонується продовжити фрази (фрази можна записати на дошці або ватмані):

- мені найбільше запам'яталося ...

- мені сьогодні було важко ...

- мене сьогодні здивувало ...

- я думаю, мені в спілкуванні з дитиною стане в нагоді ...

- про що б я хотів поговорити наступного разу ...

8. Вправа «Побажання» (закінчення тренінгу в позитивному емоційному стані). Учасники передають один одному м'яч і говорять побажання всім прісутствующім.Педагог роздає батькам підготовлені памяткідля батьків «Як допомогти дитині стати впевненіше в собі» (див. Пріложеніе№4).

джерела:

  1. URL: http://azbyka.ru/

  2. URL: http://www.vitamarg.com/

  3. URL: http: //childdevelop.ru

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
1
міс.
2
7
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!