Тренінг для батьків «Я — гарний батько»

Опис документу:
Під час тренінгу вихователь має змогу визначити коло проблем у взаємостосунках батьків і дітей. А також допомагає батькам підвищити їх самооцінку та знаходити способи вирішення конфліктів батьків та дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тренінг для батьків

«Я — гарний батько»

Якими б прекрасними не були наші

дошкільні установи, найголовнішими

«майстрами», що формують розумні

думки малюків, є мати і батько»

В.О. Сухомлинський

Мета: визначити коло проблем у взаємостосунках батьків і дітей, підвищити самооцінку батьків; знаходити способи вирішення конфліктів.

Обладнання: аркуші А-4 , ручки, олівці.

Хід тренінгу

1. Знайомство учасників

Насамперед батьки почергово називають своє ім'я та ім'я дитини, пояснюючи, чому вони так її назвали. Деякі батьки можуть і не пригадати, чому вони так назвали свою дитину. Необхідно заспокоїти їх, кажучи, що, можливо, це було спонтанне рішення, тому і не запам'яталося.

2. Після знайомства батьки дають

відповіді на такі запитання:

1. Як проявляються здібност івашої дитини?

2. Як саме ви допомагаєте розвивати здібності вашої дитини?

Таким чином, між батьками відбувається обмін досвідом виховання дитини в сім'ї.

3. Діагностика на виявлення стосунків батьків

Із дитиною, тобто на психологічну сумісність

батьків і дитини

Із наведених моделей необхідно обрати ту, яка відповідає реальним стосункам із дитиною (демонструються моделі)

1

2

3

4

5

6

Моделі стосунків із дітьми:

1. Ви з дитиною не залежні один від одного і не близькі. Це непокоїть, варто замислитися над пошуками шляхів зближення.

2. Ви не залежні, не дуже близькі, але контактуєте, маєте щось спільне. Це вже краще.

3. Разом ви як особистості дуже близькі, але й не залежні.

4. Ви ближчі, ніж у моделі 3. Це гарні стосунки.

5. Ви близькі, як одне ціле «ми». Це дуже гарні стосунки.

6. Одна особистість повністю поглинута іншою особистістю

Для виявлення свого «Я» дитині не залишається місця. Це ситуація тиску.

4. Мовленнєвий тест «Які ви батьки?»

Відзначте, будь ласка, ті фрази, які ви часто використовуєте у спілкуванні з дітьми:

1. Скільки разів тобі повторювати?

2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити в цій ситуації?

3. Не знаю, що б я без тебе робила!

4. І в кого ти такий(а) удався(лась)?

5. Які в тебе чудові друзі!

6. Ну на кого ти схожа(ий)?

7. Ти моя опора і помічниця!

8. Ну що в тебе за друзі?!

9. Про що ти тільки думаєш?

10. Який(а) ти в мене розумний(а)!

11. А як ти вважаєш, сину (донько)?

12. У всіх діти як діти, а ти?!

13. Який ти в мене кмітливий!

Аналіз одержаної за тестом інформації. Відповіді з позитивним значенням:

1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 — 2 бали;

3, 5, 7, 10, 11, 13 —1 бал.

7—8 балів — ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з дитиною позитивно впливають на становлення її особистості.

10—12 балів — вам необхідно бути уважнішими у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток дитини залежить скоріше від випадкових обставин, ніж від вас.

13—14 балів — ви й самі відчуваєте, що чините неправильно. Між вами та дитиною існує не довіра. Поки не пізно, намагайтеся приділяти дитині більше уваги, ураховувати її запити та інтереси.

5. Інформаційна частина

«Способи вирішення конфліктів»

Вихователь: Зазвичай батьки сприймають за конфлікти

ситуації, коли вони чимось не задоволені чи дитина відстоює свою думку, вступаючи з ними в суперечку. Але не кожна суперечка чи протиріччя перетворюються на конфліктну ситуацію. Для неї характерні емоційна напруга сторін, вплив негативних емоцій, вираження неприязні один до одного.

(Вихователь просить батьків навести приклади конфліктів, які були у них з дитиною, а потім проаналізувати причини, мотиви та результати цих ситуацій.)

Вихователь. У будь-якому конфлікті кожна сторона бажає отримати перемогу, часто будь-якими шляхами, навіть як що страждають особисті інтереси.

(На прикладі поділу яблука батькам необхідно показати, як відбувається вирішення конфліктів. Двом суперникам необхідно розділити яблуко.

Існують такі результати цієї дії:

1. Яблуко ділиться навпіл. У цьому випадку обидві сторони йдуть на компроміс, але страждають обидві сторони, оскільки кожен хотів отримати ціле яблуко.

2. Яблуко отримує суперник, але в цьому випадку одна сторона обділяє себе.

3. Яблуко залишає один з них собі, що обділяє інтереси суперника).

Вихователь. У двох останніх випадках конфлікт не вирішується, оскільки можуть бути негативні наслідки. Компроміс невирішеня призводить до обділення обох сторін, але конфлікт усе-таки вирішується.

Існує ще четвертий варіант — знаходження інших способів вирішення.

На прикладі поділу яблука можна розглянути будь-яку конфліктну ситуацію. Головне — усвідомити, що хочете в цій ситуації ви і ваш суперник, обговорити з ним це. Коли ви говорите про конфлікт, то його вже не існує, ви тільки обговорюєте його.

(Батькам також: можна запропонувати поділитися своїм досвідом стосовно того, як поводиться дитина, коли вони сваряться між собою).

6. Вправа «Я — гарний вихователь»

Батькам по колу пропонується продовжити речення «Я — хороший батько, тому що...»

При виникненні труднощів у батьків слід допомогти їм знайти в собі позитивні батьківські риси.

Вихователь підбиває підсумок, наводячи приклади народної мудрості: Дитина, оточена любов’ю — вчиться любити і дарувати любов. Дитина, оточена свободою вибору – вчиться бути відповідальною за свої вчинки

Вихователь дякує всім за плідну роботу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!