Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Тренінг: «Бути здоровим – престижно!».

Виховна робота

Для кого: 5 Клас, 6 Клас

10.04.2021

127

5

3

Опис документу:
Надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його покращення та збереження.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Комунальний заклад

«Центр соціально – психологічної реабілітації дітей»

Тренінг:

«Бути здоровим – престижно!».

Вихователь :

Турко Ю. М.

м. Кривий Ріг.

Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його покращення та збереження.

Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти дітям зробити вибір на користь здорового способу життя.

Обладнання та оформлення:  повідомлення, брошури, книги, плакати;
« Бережи одяг, доки новий, а здоров'я – доки молодий»
« Не піддавайся шкідливій звичці!»
« Не спалюй своє майбутнє!»
« У Європі сьогодні курити не модно!» 

 ХІД ТРЕНІНГУ
 1. Вправа « Знайомство»(2 хв.)

 Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи

Учасники стають у коло, промовляючи за ведучим слова:

                                        Наше коло, мов сім’я.

                                        Друзі ми: і ти, і я.

                                        Добрий день, сусіде справа,

                                        Добрий день, сусіде зліва.

                                        Ми – одна сім’я,

                                        Наше коло, мов сім’я.

                                        Друзі ми: і ти, і я.

                                        Обніми сусіда зліва,

                                        Обніми сусіда справа.

                                        Ми - одна сім’я.


ВиховательСьогодні особливо гостро стоїть проблема виховання здорової молоді. Ми добре знаємо, що здоров'я – найбільша людська цінність, яку, на жаль, багато людей починають цінувати та берегти, вже втративши значну частину цього скарбу, відпущеного нам природою. Без здоров'я немає щастя. Іноді люди навмисно роблять все для того, щоб загубити своє здоров'я. Вони набувають поганих звичок, які негативно впливають на них і яких потім не можуть позбутися, але спочатку вони про це не думають і хизуються перед друзями. Та тільки чим? Не дуже приємно і навіть шкода дивитися на таких дітей, знаючи, що через деякий час вони почнуть хворіти і втрачатимуть своє здоров'я. 

І отже тема нашого тренінгу: «Бути здоровим – престижно!». Завдання які я поставила перед нами це:

  • залучення до пропаганди здорового способу життя дітей різних вікових категорій ;

  • організація заняття-тренінгу для мотивації здорового способу життя;

  • розвивати організаційні та ораторські здібності в вихованців;

  • виховувати фізично й морально здорову особистість.

  • за допомогою вправ тренінгу допомогти дітям зробити вибір на користь здорового способу життя.

Мета тренінгу: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження.

2. Встановлення правил тренінгу (3 хв.)

На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.

1. Бути чесними.

2. Бути толерантними.

3. Не критикувати, а допомагати.

4. Один говорить – всі слухають.

5. Правило піднятої руки.

6. Дотримуватись регламенту.

7. Бути активним і позитивним.

3. Вправа «Очікування» (10 хв.)

Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.

Хід вправи

Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на дошку, де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.

4. Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»( 15 хв.)

Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоров’я, подати його визначення.

Хід вправи

Вихователь пропонує висловити своє розуміння , що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»

Діти.
1-й. Своє здоров’я кожен має, 
Не кожен вміє берегти –
Той колеться, той випиває,
Той за цигаркою тремтить.
2-й. Коли ж хвороби розтривожать
І запізніле каяття,
Тоді, на жаль, не кожен може
Зцілить отруєне життя.
3-й. Давайте поговорим про життя.
Отак зберемось й поговоримо.
Поділимося радістю і горем,
Давайте поговорим про життя.

5. Вправа «Модель здоров’я» (35 хв.)

Мета: актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.

Хід вправи

За допомогою гри «Фруктовий сад» ведучий поєднує учасників у три групи. Для цього пропонується стати в коло і назвати дерева, що там ростуть: яблуня, черешня, груша, учасники називають по порядку дерева, а потім за їх назвою створюють групи.

  Кожна з них отримує лист паперу і завдання - зобразити модель здоров’я. Кожна з груп зображує  свій  малюнок,  куди  вкладає певний  зміст  і  показує  його, пояснюючи зміст, який було втілено.

Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на

запитання:

  • Які думки у вас виникли під час виконання роботи?

  • Як ви думаєте, що найважливіше для вашого здоров’я?

Після презентації вправи ведучий пропонує всім уявити собі ті шкідливі,

 руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоров’я людини(тобто шкідливі звички).

  Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і тільки від нас самих залежить, як його зберегти.

  Потім групам пропонується помінятись аркушами паперу з малюнками „Модель здоров’я". Зіпсувати   малюнок   протилежної   команди.   Діти   легко   псують   чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються „Моделі здоров’я", що зіпсовані.

Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:

- Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель здоров’я»?

- Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?

- Чи можна відновити те, що вже зруйноване?

Вихователь. Виявляється, що зіпсувати здоров’я іншим людям значно легше.  Треба навчитись берегти не тільки своє здоров’я,  а й оточуючих людей.   Наприклад, дим від куріння однієї людини вражає також інших людей, тому що вони стають пасивними курцями. Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, ведучий пропонує   результати   наукових   досліджень   щодо   вагомості впливу різноманітних факторів на здоров’я людини.

 Фактори, що впливають на здоров’я:

  • спадковість - 20%;

  • рівень розвитку медицини - 10%;

  • екологія - 20%;

  • спосіб життя - 50%

Отже,   робимо   висновок,   що   поведінка   людини,   її   спосіб   життя   є найважливішими у збереженні здоров'я.

  Вихователь. Люди котрі курять, перш за все не впевнені у собі, не вміють протистояти тиску оточуючих. Підлітки починають курити саме для того, щоб відчути себе дорослими, самостійними людьми, справжніми «суперменами». Основною складовою тютюну є нікотин. Нікотин – це надзвичайно сильна отрута, що діє переважно на нервову систему, травлення, а також на дихальну і серцево – судинну системи. Навіть одна сигарета шкідлива для всього живого. Отже, смерть від нікотину може настати, якщо підліток одночасно викурить півпачки сигарет, а для дорослої людини смертельна доза – пачка сигарет. Проте відомі випадки смерті навіть від викурювання 2-3 сигарет.
Алкоголь і нікотин є наркотиками. Це означає, що людина, вживаючи ці речовини, поступово звикає до них на стільки, що стає хімічно залежною. Людина вживає алкоголь, якщо вона неспроможна знаходити розумні виходи з неприємних ситуацій, погано ставиться до людей і до себе самої, не вміє регулювати свою поведінку. Алкоголь (етиловий спирт) впливає негативно на мозок, судини, серце, печінку та інші органи і системи організму, порушується координація рухів, погіршується мовлення.

Наркоманія – це також справжнє зло для всіх країн світу. Знайомство з наркотиками найчастіше починається із звичайного куріння тютюну. Наркоман не лише збільшує дозу наркотичної речовини, а й міняє її на іншу, сильнішої дії: тютюн – конопля – мак – ефедрин. Потяг до наркотику може сформуватися вже після разового прийому наркотичної речовини, що викликає природну реакцію організму – нудоту, блювання, свербіння, відчуття жару й запаморочення, болі в кістках і суглобах, відсутність сну. Іноді перший прийом наркотиків стає останнім – людина вмирає, бо неможливо точно розрахувати індивідуальну дозу.
Ви переконалися, що в 21 столітті, шкідливих звичок існує дуже багато. Але ці шкідливі звички виникли багато років тому. І зараз ми торкнемося історій виникнення шкідливих звичок.
Пропонуємо вам послухати повідомлення, які підготували для цієї зустрічі ваші друзі.
Повідомлення про куріння: «Повчальна казка».
1 – а дитина. Є така казка. У далекому минулому, коли тютюн тільки завезли у Вірменію, біля підніжжя Арарату жив добрий і дуже мудрий старий. Він відразу не злюбив це зілля і намагався переконати людей не вживати його.
Одного разу він побачив, як купці розклали свій отруйний товар. Вони кричали: - божественне листя, божественне листя, у ньому засіб від усіх хвороб! Навколо них зібралося багато народу. Підійшов і мудрець:

- це « божественне листя» приносить людям користь: у будинок курця не зайде лиходій, його не вкусить собака, він ніколи не постаріє.

Купці з подивом подивилися на старого:

- ти правий мудрий діду, сказали вони, але звідки ти знаєш про такі чудові властивості « божественного листя»?

Старий усміхнувся і пояснив:

- лиходій не зайде в будинок курця, оскільки у того, хто віддає багато грошей на тютюн і стає бідним, нічого красти. Крім того, від куріння він буде кашляти всю ніч, а злодій не заходить у будинок людини, що не спить. Через кілька років куріння людина ослабне, в неї почнуть боліти ноги, вона ходитиме з паличкою. А який же собака вкусить людину із ціпком у руці? І, нарешті, курець ніколи не постаріє, тому що помре замолоду.
Відійшли люди від купців. Якби всі прислухалися в наш час до порад мудрого старого!

(Перегляд відеоролика про шкідливі звички.)

6. Виготовлення пам’яток про користь відсутності шкідливих звичок.

Зразки відповідей :

  • у тебе красивий здоровий вигляд, ти маєш білі зуби і сяючу посмішку та приємний запах;

  • у твоїх легенях немає смоли;

  • у тебе серце працює рівно, а не як перевантажений насос;

- ти вільний господар свого життя, незалежний від куріння чи алкоголю;

-   ти не сваришся зі своїми батьками через те, що вони знайшли у тебе цигарку;

- ти не отруюєш здоров’я ні собі, ні іншим людям;

- алкоголь - не помічник у вирішенні проблем;

- пиво не   можна   пити   в   необмеженій   кількості,   тому   що   це слабоалкогольний напій;

- справжні друзі не будуть примушувати тебе робити те, що ти робити не хочеш;

- якщо ти будеш твердо дотримуватись свого рішення, то незабаром

переконаєшся, що інші стануть поважати твій вибір;

  • не думай, що ти єдиний, хто не хоче вживати алкоголь чи курити; у тебе завжди знайдеться підтримка:

- завжди роби вибір на користь здорового способу життя.

7. Вправа «Мішок здоров’я».

Вихователь. Хто ж найголовніша людина на Землі? ( відповіді учасників)
Кожен з вас – головний, важливий, особливий і неповторний. Кожну людину потрібно любити, цінувати і оберігати. Як ви вважаєте, що для вас найголовніше у житті?
Приклади відповідей: освіта, здоров’я, любов, їжа, житло, друзі, знання, родина, одяг, життя, повага тощо.

Учасники записують відповіді на листочках і вкидають у «мішок здоров’я», вихователь  в кінці зачитує їх. Роблять висновки, яких відповідей було найбільше.

8.  Вправа «Стежина здоров’я».
  Вихователь. Ми з вами, діти, спробуємо викласти «стежину здоров’я». Чи буде вона довгою – залежить від вас. Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров’я, необхідно пригадати правила здорового способу життя. Відповіді позначимо на листках у формі сліду дитячої ноги і ними викладемо «стежину здоров’я».
(Очікувані відповіді: вмиватися, чистити зуби, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі тощо).

Вихователь. Ми з вами сьогодні плідно попрацювали, виконали безліч вправ, дізналися багато цікавого і я думаю зробили висновки для себе. А щоб закріпити наші знання пропоную пограти в таку гру.

9. ГРА :«ПРАВДА — МІФ»
Якщо діти погоджуються, плескають в долоні, якщо ні - мовчать.
- Куріння зміцнює здоров'я.

  • Наркотик усуває неприємний стан напруження, робить світ яскравим, допомагає вирішити будь-які проблеми.

  • Навіть одна цигарка, викурена за день, шкодить здоров'ю.

  • Якщо наркотик спробувати 3-4 рази, то нічого страшного не станеться.

  • Уживання дорогих алкогольних напоїв, куріння сигарет із фільтром безпечне для організму.

  • Токсикоманія така ж шкідлива, як і куріння, алкоголь, наркотики.

  • Підлітка, який курить, випиває, вживає наркотики, швидше «визнають за свого» й приймуть у компанію.

10. Перевірка очікувань від заняття.
Чиї сподівання справдились? Чиї ні? Чи сподобалося вам заняття? Що воно дало вам ?

Листочки з відповідями прикріплюють на дошку на «Берег реалізованих сподівань»

Підведення підсумків тренінгу.

Вихователь. Пам'ятайте, діти, щоб рости здоровими і сильними вам допоможуть уроки фізкультури, заняття у спортивних секціях, ігри на свіжому повітрі, а найбільше – здоровий спосіб життя. 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.