Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Освіта в умовах воєнного часу: виклики, рішення, реалізація
»
Взяти участь Всі події

Том Сойєр і Гек Фінн. Порівняльна характеристика

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

22.01.2022

10718

244

0

Опис документу:

Конспект уроку допоможе якісно й цікаво провести урок у 5 класі та порівняти головних героїв повісті Марка Твена "Том Сойєр". Дана розробка містить у собі конспект уроку та презентацію до нього, оціночний лист для самооцінки учнів саме на цьому занятті. дві картки для роботи у групах.

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Ми дізнаємось людей по серцю, а не по очах чи інтелекту.  Марк Твен. ТЕМА УРОКУ: Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Порів...
Слайд № 2

Ми дізнаємось людей по серцю, а не по очах чи інтелекту.  Марк Твен. ТЕМА УРОКУ: Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Порівняльна характеристика героїв

Завдання уроку Охарактеризу-вати головних героїв повісті перевірити знання змісту тексту. визначити, чим ці хлопчики схожі, а чим відрізняються; по...
Слайд № 3

Завдання уроку Охарактеризу-вати головних героїв повісті перевірити знання змісту тексту. визначити, чим ці хлопчики схожі, а чим відрізняються; порівняти їхні зовнішність, характери, умови проживання і т.д.

Слайд № 4

І. ЦИТАТНА ХАРАКТЕРИСТИКА *Визначте, які з цитат стосуються саме вашого героя, позначте та зачитайте їх.
Слайд № 5

І. ЦИТАТНА ХАРАКТЕРИСТИКА *Визначте, які з цитат стосуються саме вашого героя, позначте та зачитайте їх.

ІІ. РОЗКАЖИ ТОВАРИШУ, ЯКИМ ТИ УЯВЛЯЄШ «ПОРТРЕТ» ГЕРОЯ Словничок-підказка Очі:зеленогокольору; зі світло – голубим блиском;карі. Погляд:хитруватий, ...
Слайд № 6

ІІ. РОЗКАЖИ ТОВАРИШУ, ЯКИМ ТИ УЯВЛЯЄШ «ПОРТРЕТ» ГЕРОЯ Словничок-підказка Очі:зеленогокольору; зі світло – голубим блиском;карі. Погляд:хитруватий, презирливий, лагідний, душевний. Обличчя:кругленьке; засмагле та брудне; світла шкіра, рум’яні щічки, пухлі губи. Ніс:кирпатий, вкритий ластовинням, прямий, з горбинкою. Посмішка:щира, відкрита, ніжна, люб’язна. Волосся:руденьке, кучеряве; з білою чуприною;чорнявий. Постать:невеликий на зріст, високий худорлявий; незграбний підліток; худий, товстенький.

ІІІ. ПРИГАДАЙ ВЧИНКИ Виберіть (позначте) із запропонованого на ваших робочих картках лише те, що стосується саме вашого героя. безпритульний, який ...
Слайд № 7

ІІІ. ПРИГАДАЙ ВЧИНКИ Виберіть (позначте) із запропонованого на ваших робочих картках лише те, що стосується саме вашого героя. безпритульний, який дає сам собі раду; читає пригодницькі книжки; вигадує, як ненависну йому роботу перетворити на вигідну й прибуткову справу; прогулює школу; не визнає ніяких законів; краде варення; організовує нічний похід на цвинтар; любить і вигадує ігри; підтримує Мефа Поттера; правдиво свідчить у суді; висліджує індіанця Джо; здійснює подорож на безлюдний острів; врятував вдову Дуглас; проявляє лицарські якості щодо Беккі; погоджується жити у вдови Дуглас, незважаючи на те, що таке життя видавалося йому «задушливим».

IV. СТВОРЕННЯ ГРОНА «РИСИ ХАРАКТЕРУ ГЕРОЯ». Кожна з груп визначить позитивні та негативні риси свого героя та запише їх на своїх картках. Які ж рис...
Слайд № 8

IV. СТВОРЕННЯ ГРОНА «РИСИ ХАРАКТЕРУ ГЕРОЯ». Кожна з груп визначить позитивні та негативні риси свого героя та запише їх на своїх картках. Які ж риси переважають у характері вашого героя? ТОМ ГЕК

V. КОЛА ВЕНА Визначте спільні риси Тома та Гека
Слайд № 9

V. КОЛА ВЕНА Визначте спільні риси Тома та Гека

VІ. «Я НАВЧИВСЯ/НАВЧИЛАСЯ ЦЬОГО У ТОМА СОЙЄРА ТА ГЕКА ФІННА». Напишіть на клейких аркушах паперу, чого вас навчили герої твору, та приклейте ці арк...
Слайд № 10

VІ. «Я НАВЧИВСЯ/НАВЧИЛАСЯ ЦЬОГО У ТОМА СОЙЄРА ТА ГЕКА ФІННА». Напишіть на клейких аркушах паперу, чого вас навчили герої твору, та приклейте ці аркуші до книги, яка знаходиться на дошці.

Передаючи «мікрофон» по колу, дайте відповіді на запитання. • Що я зрозумів, чого навчився на уроці? • Що було цікаво, складно? • Чого мені ще потр...
Слайд № 11

Передаючи «мікрофон» по колу, дайте відповіді на запитання. • Що я зрозумів, чого навчився на уроці? • Що було цікаво, складно? • Чого мені ще потрібно повчитися? • За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?

Запишіть, будь ласка, домашнє завдання: Всім: Написати лист до Тома Сойєра або Гекльбері Фінна. За бажанням: намалювати ілюстрацію до твору.
Слайд № 12

Запишіть, будь ласка, домашнє завдання: Всім: Написати лист до Тома Сойєра або Гекльбері Фінна. За бажанням: намалювати ілюстрацію до твору.

Перегляд
матеріалу
Отримати код













Робоча картка

ХАРАКТЕРИСТИКА ТОМА СОЙЄРА



























І. ЦИТАТНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Визначте, які з цитат стосуються саме вашого героя, позначте та зачитайте їх.

Цитати:

« нічим не різнився від інших блідолицих: мокре волосся було гладенько причесане, коротенькі кучері були гарно симетрично розміщені…завитки робили його схожим на дівчинку… охайний і чепурний костюм дратував його… строкатий солом’яний капелюх…»

«Завжди придумує щось нове, і не завжди здогадаєшся,що саме»

«Він пустун. Але, боже мій, він же, бідолашний, син моєї покійної сестри»

«Всі матері в містечку ненавиділи його і водночас боялися»

«Через дві хвилини вже забув про всі свої прикрощі, його захопила нова думка»

«Всі діти заздрили йому, були в захопленні від нього й намагалися наслідувати його в усьому»

«одягався в недоноски з плеча дорослих людей; одяг його всякої пори року цвів різнокольоровими плямами і звисав лахміттям. Його бриль – цілковита руїна величезних розмірів… штани висіли на одній підтяжці…»

роботу він ненавидить над усе в світі”

«йому не треба було ходити ні до школи, ні до церкви, він нікого не слухав, бо не мав над собою господаря»

Він не був зразковим хлопчиком, яким би могло пишатися все місто.”

«Його завзяття вистачило ненадовго»

«На середину дня він із жалюгідного злидня, яким він був уранці, перетворився на справжнього багатія, що потопав у розкошах»

«не хочу бути багатим… люблю цей ліс, цю річку, і бочки» 

” Він витяг усі свої скарби і став оглядати їх: уламки іграшок, мармурові кульки, всякий мотлох — цього не вистачить і на те, щоб купити собі хоч півгодини цілковитої волі.”









ІІ. РОЗКАЖИ ТОВАРИШУ, ЯКИМ ТИ УЯВЛЯЄШ «ПОРТРЕТ» ГЕРОЯ (ТОМ СОЙЄР).

Словничок-підказка

Очі: зеленого кольору; зі світло – голубим блиском;карі.

Погляд: хитруватий, презирливий, лагідний, душевний.

Обличчя: кругленьке; засмагле та брудне; світла шкіра, рум’яні щічки, пухлі губи.

Ніс: кирпатий, вкритий ластовинням, прямий, з горбинкою.

Посмішка: щира, відкрита, ніжна, люб’язна.

Волосся: руденьке, кучеряве; з білою чуприною;чорнявий.

Постать: невеликий на зріст, високий худорлявий; незграбний підліток; худий, товстенький.

Одяг: капелюх, обтріпані колоші штанів; куртка з широким коміром; черевики; костюм.





























ІІІ. ПРИГАДАЙ ВЧИНКИ

Виберіть (позначте) із запропонованого на ваших робочих картках лише те, що стосується саме вашого героя.

Запропоноване:

безпритульний, який дає сам собі раду;

читає пригодницькі книжки;

вигадує, як ненависну йому роботу перетворити на вигідну й прибуткову справу;

прогулює школу;

не визнає ніяких законів;

краде варення;

організовує нічний похід на цвинтар;

любить і вигадує ігри;

підтримує Мефа Поттера;

правдиво свідчить у суді;

висліджує індіанця Джо;

здійснює подорож на безлюдний острів;

врятував вдову Дуглас;

проявляє лицарські якості щодо Беккі;

погоджується жити у вдови Дуглас, незважаючи на те, що таке життя видавалося йому «задушливим».







IV. СТВОРЕННЯ ГРОНА «РИСИ ХАРАКТЕРУ ГЕРОЯ».

Кожна з груп визначить позитивні та негативні риси свого героя та запише їх на своїх картках.





+ --

ТОМ







































V. КОЛА ВЕНА

Визначте спільні риси Тома та Гека

VІ. «Я НАВЧИВСЯ/НАВЧИЛАСЯ ЦЬОГО У ТОМА СОЙЄРА ТА ГЕКА ФІННА».

Н апишіть на клейких аркушах паперу, чого вас навчили герої твору, та приклейте ці аркуші до книги

«Я навчився/навчилася цього у Тома Сойєра та Гека Фінна» (на дошці).








РЕФЛЕКСІЯ









Передаючи «мікрофон» по колу, дайте відповіді на запитання.


  • Що я зрозумів, чого навчився на уроці?

  • Що було цікаво, складно?

  • Чого мені ще потрібно повчитися?

  • За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?



Перегляд
матеріалу
Отримати код













Робоча картка

ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕКЛЬБЕРІ ФІННА



























І. ЦИТАТНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Визначте, які з цитат стосуються саме вашого героя, позначте та зачитайте їх.

Цитати:

« нічим не різнився від інших блідолицих: мокре волосся було гладенько причесане, коротенькі кучері були гарно симетрично розміщені…завитки робили його схожим на дівчинку… охайний і чепурний костюм дратував його… строкатий солом’яний капелюх…»

«Завжди придумує щось нове, і не завжди здогадаєшся,що саме»

«Він пустун. Але, боже мій, він же, бідолашний, син моєї покійної сестри»

«Всі матері в містечку ненавиділи його і водночас боялися»

«Через дві хвилини вже забув про всі свої прикрощі, його захопила нова думка»

«Всі діти заздрили йому, були в захопленні від нього й намагалися наслідувати його в усьому»

«одягався в недоноски з плеча дорослих людей; одяг його всякої пори року цвів різнокольоровими плямами і звисав лахміттям. Його бриль – цілковита руїна величезних розмірів… штани висіли на одній підтяжці…»

роботу він ненавидить над усе в світі”

«йому не треба було ходити ні до школи, ні до церкви, він нікого не слухав, бо не мав над собою господаря»

Він не був зразковим хлопчиком, яким би могло пишатися все місто.”

«Його завзяття вистачило ненадовго»

«На середину дня він із жалюгідного злидня, яким він був уранці, перетворився на справжнього багатія, що потопав у розкошах»

«не хочу бути багатим… люблю цей ліс, цю річку, і бочки» 

” Він витяг усі свої скарби і став оглядати їх: уламки іграшок, мармурові кульки, всякий мотлох — цього не вистачить і на те, щоб купити собі хоч півгодини цілковитої волі.”









ІІ. РОЗКАЖИ ТОВАРИШУ, ЯКИМ ТИ УЯВЛЯЄШ «ПОРТРЕТ» ГЕРОЯ (ГЕКЕЛЬБЕРРІ ФІНН).

Словничок-підказка

Очі: зеленого кольору; зі світло – голубим блиском;карі.

Погляд: хитруватий, презирливий, лагідний, душевний.

Обличчя: кругленьке; засмагле та брудне; світла шкіра, рум’яні щічки, пухлі губи.

Ніс: кирпатий, вкритий ластовинням, прямий, з горбинкою.

Посмішка: щира, відкрита, ніжна, люб’язна.

Волосся: руденьке, кучеряве; з білою чуприною;чорнявий.

Постать: невеликий на зріст, високий худорлявий; незграбний підліток; худий, товстенький.

Одяг: капелюх, обтріпані колоші штанів; куртка з широким коміром; черевики; костюм.





























ІІІ. ПРИГАДАЙ ВЧИНКИ

Виберіть (позначте) із запропонованого на ваших робочих картках лише те, що стосується саме вашого героя.

Запропоноване:

безпритульний, який дає сам собі раду;

читає пригодницькі книжки;

вигадує, як ненависну йому роботу перетворити на вигідну й прибуткову справу;

прогулює школу;

не визнає ніяких законів;

краде варення;

організовує нічний похід на цвинтар;

любить і вигадує ігри;

підтримує Мефа Поттера;

правдиво свідчить у суді;

висліджує індіанця Джо;

здійснює подорож на безлюдний острів;

врятував вдову Дуглас;

проявляє лицарські якості щодо Беккі;

погоджується жити у вдови Дуглас, незважаючи на те, що таке життя видавалося йому «задушливим».







IV. СТВОРЕННЯ ГРОНА «РИСИ ХАРАКТЕРУ ГЕРОЯ».

Кожна з груп визначить позитивні та негативні риси свого героя та запише їх на своїх картках.





+ --

ГЕК







































V. КОЛА ВЕНА

Визначте спільні риси Тома та Гека

VІ. «Я НАВЧИВСЯ/НАВЧИЛАСЯ ЦЬОГО У ТОМА СОЙЄРА ТА ГЕКА ФІННА».

Н апишіть на клейких аркушах паперу, чого вас навчили герої твору, та приклейте ці аркуші до книги

«Я навчився/навчилася цього у Тома Сойєра та Гека Фінна» (на дошці).








РЕФЛЕКСІЯ









Передаючи «мікрофон» по колу, дайте відповіді на запитання.


  • Що я зрозумів, чого навчився на уроці?

  • Що було цікаво, складно?

  • Чого мені ще потрібно повчитися?

  • За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?





Перегляд
матеріалу
Отримати код

Оціночний лист

Оцініть себе на кожному етапі роботи. 0 балів, якщо ви не приймали участі в роботі над цим завданням. 1 бал, якщо ви відчували труднощі під час виконання завдання. Та 2 бали, якщо ви впевнено і без допомоги вчителя виконали завдання.

п/п

Назва завдання

Максимальна кількість балів

Самооцінка

Оцінка учителя

1

Цитатна характеристика

2



2

Портрет

2



3

Пригадай вчинки


2



4

Гроно «Риси характеру»


2



5

Кола Вена

2



6

Я навчився цього у героїв твору


2




ВСЬОГО балів


12
























Оціночний лист

Оцініть себе на кожному етапі роботи. 0 балів, якщо ви не приймали участі в роботі над цим завданням. 1 бал, якщо ви відчували труднощі під час виконання завдання. Та 2 бали, якщо ви впевнено і без допомоги вчителя виконали завдання.

п/п

Назва завдання

Максимальна кількість балів

Самооцінка

Оцінка учителя

1

Цитатна характеристика

2



2

Портрет

2



3

Пригадай вчинки


2



4

Гроно «Риси характеру»


2



5

Кола Вена

2



6

Я навчився цього у героїв твору


2




ВСЬОГО балів


12







Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. «Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Порівняльна характеристика героїв»

Мета: вчити п’ятикласників характеризувати героїв художнього твору на основі їхніх портретів, вчинків та переживань, ставлення до них інших персонажів. Розвивати ключові та предметні компетентності, зв’язне мовлення, вміння користуватися цитатним матеріалом. Виховувати в учнів об’єктивне ставлення до людських вчинків, здатність цінувати дружбу, прагнення бачити свій клас здоровим колективом.

Компетентності: Предметні: компаративна (порівняння героїв твору), знання учнів про твір; формування якостей творчого читача та розвиток читацького досвіду; образне, логічне мислення; уміння аналізувати, коментувати твір та героїв; високі моральні якості; Ключові: уміння вчитися: пізнавальна активність; комунікативна: навички роботи в групі; інформаційна: навички роботи з підручником, додатковим матеріалом; математична: робота з таблицею; загальнокультурна: прагнення літературної освіченості; світоглядна.

НЛ-4 (Підприємливість та фінансова грамотність: Розуміння ролі ініціативності та підприємливості в суспільстві для особистого кар’‎єрного зростання.).

Форми роботи: робота в групах, індивідуальна, колективна.

Методи і прийоми навчання: елементи формувального оцінювання, технології формування критичного мислення (компаративний аналіз, кола Вена), робота в групах, «Мікрофон».

Обладнання: презентація, робочі картки, оціночні листи.

Тип уроку: Комбінований урок (урок перевірки раніше засвоєного матеріалу й засвоєння нових знань).







Хід уроку


І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ

Мотивація навчальної діяльності школярів

Слайд 1. Любі друзі, погляньте, будь ласка, на слайд та скажіть, чи можна поєднати такі різні речі і предмети? (відро з фарбою, щур, печера, Біблія, цвинтар, ріка, пам’ятник у м. Ганнібал, корабель, рукостискання, портрет М. Твена).


(орієнтовні відповіді учнів: - Ці речі можна поєднати в літературному творі. Ці речі і предмети згадуються у творі М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» ).


Так, ви правильно сказали, що всі ці предмети відігравали певну роль у житті головного героя повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра».


Так уже склалося, що людині в житті часто доводиться робити вибір між добром і злом, правдою та неправдою, сміливістю та боягузтвом. Байдужість та замовчування нерідко схиляє шальку терезів у бік неправди, несправедливості.

Томові Сойєру і його товаришу Геку також не раз доводилося робити вибір. І, треба визнати, чинили вони найчастіше сміливо, благородно, перемагаючи власні образи та страх, виявляли себе справжніми друзями. Ось саме про це ми й вестимемо на уроці розмову.

ІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

Оголошення теми уроку

Слайд 2. Отже, тема нашого уроку «Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Порівняльна характеристика героїв»

Слайд 3. Давайте разом подумаємо і визначимо, якими є наші завдання на цьому уроці.

(орієнтовні відповіді: охарактеризувати головних героїв повісті; порівняти їхні зовнішність, характери, умови проживання і т.д.; визначити, чим ці хлопчики схожі, а чим відрізняються; перевірити знання змісту тексту).

ІІ. ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ


А працюватимемо ми сьогодні поділившись на дві групи. Перша аналізуватиме образ Тома, а друга – Гека. (Діти попередньо вже поділені).

Слайд 4. Наша робота матиме кілька етапів. І ви самі зможете оцінити, як вдало ви справилися з тим чи іншим завданням. Для цього кожен з вас отримав оціночний лист, куди ви записуватиме свої успіхи з кожного етапу роботи. 0 балів, якщо ви не приймали участі в роботі над цим завданням. 1 бал, якщо ви відчували труднощі під час виконання завдання. Та 2 бали, якщо ви впевнено і без допомоги вчителя виконали завдання. Після уроку ви здасте ці листи мені, а я їх проаналізую і виставлю кожному з вас оцінку за урок, враховуючи вашу і свою думку.

Слайд 5. А почнемо ми із цитатної характеристики героїв. Кожна група отримала аркуш з цитатами. Ваше завдання: визначити, які з них стосуються саме вашого героя, позначити та зачитати їх.

Цитати:

« нічим не різнився від інших блідолицих: мокре волосся було гладенько причесане, коротенькі кучері були гарно симетрично розміщені…завитки робили його схожим на дівчинку… охайний і чепурний костюм дратував його… строкатий солом’яний капелюх…»

«Завжди придумує щось нове, і не завжди здогадаєшся,що саме»

«Він пустун. Але, боже мій, він же, бідолашний, син моєї покійної сестри»

«Всі матері в містечку ненавиділи його і водночас боялися»

«Через дві хвилини вже забув про всі свої прикрощі, його захопила нова думка»

«Всі діти заздрили йому, були в захопленні від нього й намагалися наслідувати його в усьому»

«одягався в недоноски з плеча дорослих людей; одяг його всякої пори року цвів різнокольоровими плямами і звисав лахміттям. Його бриль – цілковита руїна величезних розмірів… штани висіли на одній підтяжці…»

роботу він ненавидить над усе в світі”

«йому не треба було ходити ні до школи, ні до церкви, він нікого не слухав, бо не мав над собою господаря»

Він не був зразковим хлопчиком, яким би могло пишатися все місто.”

«Його завзяття вистачило ненадовго»

«На середину дня він із жалюгідного злидня, яким він був уранці, перетворився на справжнього багатія, що потопав у розкошах»

«не хочу бути багатим… люблю цей ліс, цю річку, і бочки» 

” Він витяг усі свої скарби і став оглядати їх: уламки іграшок, мармурові кульки, всякий мотлох — цього не вистачить і на те, щоб купити собі хоч півгодини цілковитої волі.”

Молодці. Обидві групи вправно справилися із завданням. Але ж автор не дав нам чіткого портрету жодного з героїв. Пропоную задіяти свою уяву і кожній з груп розповісти, яким ви уявляєте свого героя.

Слайд 6. Розкажи товаришу, яким ти уявляєш «портрет» героя (Том Сойєр, Гекельберрі Фінн).


Словничок

Очі: зеленого кольору; зі світло – голубим блиском;карі.

Погляд: хитруватий, презирливий, лагідний, душевний.

Обличчя: кругленьке; засмагле та брудне; світла шкіра, рум’яні щічки, пухлі губи.

Ніс: кирпатий, вкритий ластовинням, прямий, з горбинкою.

Посмішка: щира, відкрита, ніжна, люб’язна.

Волосся: руденьке, кучеряве; з білою чуприною;чорнявий.

Постать: невеликий на зріст, високий худорлявий; незграбний підліток; худий, товстенький.

Одяг: капелюх, обтріпані колоші штанів; куртка з широким коміром; черевики; костюм.

Чудово. Тепер ми знаємо, який вигляд мали хлопці.

Не забувайте оцінювати свою роботу на оціночних листах.

Думаю, саме час пригадати їхні вчинки та поведінку.


Слайд 7. Виберіть із запропонованого на ваших робочих картках лише те, що стосується саме вашого героя.

Запропоноване:

безпритульний, який дає сам собі раду;

читає пригодницькі книжки;

вигадує, як ненависну йому роботу перетворити на вигідну й прибуткову справу;

прогулює школу;

не визнає ніяких законів;

краде варення;

організовує нічний похід на цвинтар;

любить і вигадує ігри;

підтримує Мефа Поттера;

правдиво свідчить у суді;

висліджує індіанця Джо;

здійснює подорож на безлюдний острів;

врятував вдову Дуглас;

проявляє лицарські якості щодо Беккі;

погоджується жити у вдови Дуглас, незважаючи на те, що таке життя видавалося йому «задушливим».

Гарна робота!

Літературознавці називають повість Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» ідилією. Але, читаючи цей твір, ми бачили, що автор не уникає сумних сторін життя. Том живе у сварливої тітоньки, змушений відвідувати нудну недільну школу. Він сирота. Гек – син п’яниці, вимушений жити у бочці, одягатися абияк, в те, що йому віддають жителі містечка…

Так само і героїв своїх Марк Твен зобразив зовсім не ідеальними, а справжніми. Хлопчикам притаманні як хороші, так і не дуже хороші риси характеру.

Слайд 8. Тому наступним завданням нашого уроку буде створення грона «Риси характеру героя». Кожна з груп визначить позитивні та негативні риси свого героя та запише їх на своїх картках.

Том: кмітливий, винахідливий, гарний організатор, романтик, фантазер, начитаний, оптиміст, благородний, добрий, співчутливий, сміливий, витривалий, вміє знайти вихід зі складних ситуацій;

неслухняний, самовпевнений, ризикує постійно, не думає про почуття рідних, має шкідливу звичку (палить).

Бесіда:

Гек: добрий, сміливий, справедливий, благородний, самостійний, вигадник;

не навчається, робить, що заманеться, неохайний, не визнає ніяких законів, палить.



З цим розібралися. Але чи такі вже різні ці два хлопчики?Якби це було так, то, напевно, їм було б дуже важко знайти спільну мову, дружити. Адже друзі зазвичай мають спільні інтереси, риси характеру.

Слайд 9. Тому зараз ми всі разом подумаємо і спробуємо визначити, що ж спільного у характерах Тома і Гека. Виконаємо ми це завдання, використовуючи так звані «Кола Вена».

Спільне: добрі, щирі, люблять пригоди, відважні, сповнені життєвої енергії, бешкетники,вірні друзі.

Незважаючи на різницю в умовах життя, Том і Гек дуже схожі між собою. їх єднають не тільки місце проживання та вік, а й небезпечні пригоди, весела і щира вдача, сміливість, нев'янучий оптимізм, доброта, сприйняття світу.


Слайд 10. Ми з вами сьогодні опрацювали два головні образи повісті Марка Твена. Кожен з них цікавий, яскравий та для чогось використаний у цьому творі. Але для чого? Що можна почерпнути для себе від цих двох бешкетників? Що вони нас вчать? Пропоную кожному з вас написати свою думку на клейкому аркуші паперу та приклеїти його до книги «Я навчився/навчилася цього у Тома Сойєра та Гека Фінна».

Не забудьте оцінити себе у своєму оціночному листі.

ІІІ. ЕТАП РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮЮЧИЙ

Сьогодні всі ми дуже гарно та активно працювали. Ви змогли самі себе оцінити. Здайте свої оціночні листи мені, не забудьте їх підписати. Я їх проаналізую і кожному з вас виставлю оцінку.

А тепер, підсумовуючи наш урок, пропоную вам відповісти на кілька запитань, які записані вкінці ваших робочих карток у розділі «Рефлексія».

Слайд 11.

Мікрофон

  • Що я зрозумів, чого навчився на уроці?

  • Що було цікаво, складно?

  • Чого мені ще потрібно повчитися?

  • За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?



IV ЕТАП ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Слайд 12. Запишіть, будь ласка, домашнє завдання.

Всім: Написати лист до Тома Сойєра або Гекльбері Фінна.

За бажанням: намалювати ілюстрацію до твору.









Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЦЬОГО Я НАВЧИВСЯ У ГЕРОЇВ ТВОРУ



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.