• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Тиждень 15 "Подорожуємо в часі". Частина ІІІ "Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не тоне?"

Тиждень 15 "Подорожуємо в часі". Частина ІІІ "Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не тоне?"

Опис документу:
Тиждень 15 "Подорожуємо в часі". Частина ІІІ "Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не тоне? Діти в групах проводять досліди, чи тонуть різні предмети. Вчитель проводить дослід, чи тоне апельсин. Учні роблять висновки. Є додатковий матеріал про дивний фрукт - апельсин. Можна доповнювати матеріал відповідно до свого класу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Проблемне запитання:

Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина,

або чому апельсин не тоне?

Звідки взявся апельсин?

Є багато цікавинок про цей фрукт. Апельсин - вічнозелене цитрусове дерево, високе і міцне, з ароматними жовтими або жовтогарячими плодами. З одного дерева збирають 100 - 150 кілограмів плодів.

Виявляється, що батьківщиною апельсинів вважається Китай, тому в перекладі на російську мову слово «апельсин» означає «китайське яблуко». З'явився цей фрукт понад чотири тисячі років тому. Потім апельсини потрапили в інші країни.

Спочатку цей соковитий солодкий цитрус вважався розкішшю, і дозволити його собі могли тільки дуже багаті, знатні люди. Зараз апельсини продаються у всіх продуктових магазинах і супермаркетах. Ще до цитрусових відносять мандарин, лимон, лайм, клементин, грейпфрут, помело.

Вправа «Зроби та поясни»

Дітям пропонується обговорити й висловити свої думки, що станеться з певними предметами, речовинами, коли їх занурити у воду.

Запитання учителя:

• Хто був на морі? Озері? Річці?

• Чи спостерігали ви за тим, що відбувається з предметами, речовинами, якщо вони потрапляють у воду? (предмети тонуть, не тонуть, намокають,

розчиняються).

Робота в групах

• Провести дослідження, що відбувається з предметами, речовинами у воді.

• Повільно по черзі опускати предмет у воду і спостерігати, що з ним відбувається.

• Презентувати дослідження. Спробувати пояснити, чому відбувається саме так?

Що може статися, якщо занурити у воду?

  • І група - пластикову кульку

  • ІІ група - металеву кульку

  • ІІІ група - кульку з тканини

  • ІV група - ложку цукру

Що сталося з предметом чи речовиною?

Представник від кожної групи представляє результати дослідження.

Проведемо дослід (Проводить вчитель)

Якщо апельсин покласти у воду – він потоне чи плаватиме?

Здається, що це досить дивне запитання, однак давайте з’ясуємо. Проведемо цей веселий науковий дослід і дослідимо унікальні властивості апельсина.

Що нам потрібно:

1. Апельсин.

2. Посудина.

3. Вода.

Хід роботи:

1. Наповнимо посудину водою.

2. Покладемо апельсин у посудину з водою і спостерігаємо.

3. Почистимо шкірку і покладемо апельсин знову в посудину. Що сталося на цей раз?

Що відбувається?

Коли ми поклали апельсин уперше, він сплив і плавав на поверхні, а коли зняли з нього шкірку – потонув.

  • Чому? Шкірка апельсина містить мікроскопічні повітряні бульбашки , які утримують апельсин на поверхні. Знявши шкірку, ми позбавляємо апельсин цього повітряного жилета.

Гра «Я – спостерігач» (пригадуємо всі пори року)

Виходимо з учнями на вулицю і спостерігаємо за змінами в природі взимку.

Учитель пропонує дітям стати в коло і продовжити речення:

Зимове небо ……….

Хмари ……….

Сонце ………

Листя на деревах ………………

Зеленими залишились………………………

З дахів звисали ……………

У руках сніг перетворюється на ………………

Ми бачили птахів: …………, ………….

Це були ……………….

Взимку впадають в сплячку такі тварини: …………,

Під час прогулянки ми чули ……………

  • Порівняйте зимові спостереження з осінніми.

  • Що змінилося?

  • А чим цікава весна?

  • Чому діти люблять літо?

Рефлексія

Повернемося до нашого проблемного питання

«Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина,

або чому апельсин не тоне?»

Діти висловлюють свої припущення (треба багато шкірок або стати дуже маленьким, щоб помандрувати на шкірці апельсина), учитель пригадує дослід, наголошуючи на тому, що повітря тримає апельсин на поверхні води.

Додаткова інформація.

Загадки про апельсин

1. Помаранчевий, кругленький

Солоденький і смачненький

Не тутешній він, а гість.

З Африки привіз привіт.

2. Сонечко маленьке,

Кисло –солоденьке.

На частинки поділю

Своїх друзів пригощу.

Здогадалися, що це?

Корисне, з вітаміном ”С”?

Казка

Про гордий Апельсин і золоте Яблуко

У Апельсинової країні найголовніший, звичайно ж, Апельсин. Він такий круглий, яскравий, смачний, ароматний!

Апельсин - гордий. А чим він пишається? Своїм південним походженням, помаранчевим настроєм, а також тим, що про нього згадується ще в древніх писаннях, в старих китайських літописах II - I ст. до нашої ери.

Але ось одного разу Апельсин засумував. Уявляєте, його назвали яблуком. Хто ж його так назвав? Сам маркіз Яблуко. Апельсин спочатку засмутився, що його назвали не своїм ім'ям. Але маркіз Яблуко йому пояснив, що Апельсин по-китайськи - це «китайське або золоте яблуко».

Тоді Апельсин зрадів. Виявляється, що він - почесний житель не тільки Апельсинової, але і Яблучної країни. І у Апельсина є побратим - Яблуко. А кому ж не хочеться мати брата?

(Ірис Ревю)

Де використовуються шкірки апельсина?

Шкіркам апельсина господині також знаходять різноманітне застосування: в пирогах, цукати, коктейлях, яблучному варення.

Шкірка, нарізана тонкими смужками і обдана окропом, застосовується для прикраси кондитерських виробів.

Дрібно натерта шкірка використовується для ароматизації виробів з тіста. Для цих же цілей можна використовувати і порошок з шкірки апельсина. Шкірку ріжуть на дрібні шматочки, висушують і подрібнюють, наприклад, на кавомолці. Якщо потерти шкірку шматком рафінаду, то можна отримати ароматизований цукор.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
7
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!