Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Т.Г. Шевченко. Творчість періоду ув'язнення і заслання (1847-1857)

Українська література

Для кого: 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

30.08.2020

333

0

0

Опис документу:
Перевірити набуті учнями знання з творчості Т.Г.Шевченка, розвивати спостережливість, уміння співпереживати, аналізувати, співставляти і робити висновки; виховувати почуття доброти, милосердя, повагу до українського слова.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

IV БЛОК. Творчість періоду ув'язнення і заслання (1847-1857)

1.Внзначте за фрагментом із першої поез з циклу «В казематі»

Любітеся, братимої, Украйнулюбіте і за неї, безталанну, Господа моліте... головний мотив творів, написаних Т. Шевченком під час арешту:

a) заклик бути вірним своєму народові, Батьківщині, працювати для її блага свободи; тужливий спогад про Україну;

б) протест проти сваволі кріпосників;

в)заклик до військового збройного повстання проти іноземних загарбників;

г)утвердження ідеї християнського смирення.

2. Укажіть, які життєві обставини зумовили появу циклу Т. Шевченка «В казематі»:

а) сильне враження від звістки про арешт друга Якова де Бальмена і відвідини його в тюрмі;

в)подорож в Україну в 1843-1845 рр.;

г) перебування поета в ізоляторі IIІ відділення під час слідства у справі Кирило-Мефодіївського товариства.

3. 3'ясуйте, які мотиви об'єднують поезії в циклі «В казематі»:

a)мінорний настрій, туга, відчуття самотності в різних проявах; б) ідея непохитності та віри в революційні сили народу; в)історичні мотиви, пам'ять героїчного минулого.

4. Укажіть, які події спричинили написання Т. Шевченком політичної інвективи «Кавказ»:

a)національно-визвольна війна кавказьких народів, зокрема Чечні та Дагестану 1817-1864 р.., яку з 1834 р. очолив Шаміль і яка зазнала поразки. Дагестан і Чечня були приєднані до Російської імперії;

б)події часів Грузинського царства;

в) події турецько-російських воєн під командуванням О. Суворова й участь у них гірських народів Кавказу та українців; г)сувора краса кавказької природи і життя тамтешніх народів.

5. Укажіть, яка поезія Т. Шевченка з циклу «В казематі» написана за принципом лексико-семантичної контрастності (на нашій не своїй, не однаково тощо) і як цей художній прийом сприяє однаково розкриттю головної думки твору:

a) «Садок вишневий коло хати..»; глибше розкриває красу української природи;

б) «За байраком байрак»; ефективніше передає наслідки воєн доби в) «Мені однаково...»; «однаковість» до власної майбутньої долі загострює турботу про Україну («.злії люде присплять, лукаві, і в огніїї, окраденую, збудять...»);

г) «Згадайте, братія моя...»; посилює заклик-звернення любити Україну.

6. Чого найбільше боїться автор вірша «Мені однаково..»?

a)померти на чужині;

б) не залишити після себе якоїсь згадки;

в)залишитись невідомим для України поетом;

г)дізнатись про пограбування й поневолення України.

7. Вставте пропущене слово (вірш «Мені однаково..»):

Молися, сину: за ...

Його замучили колись.

a)Bітчизну; б) Вкраїну; в) народ г) рідну мову.

8. I. Франко словами

...перший рядок торкає органів зору, другий - слуху, третій - зору і дотику; спеціально кольористичних акцентів немає зовсім, а проте цілісність – український вечір - встає перед нашою уявою з усіма своїми кольорами, контурами і гуками як жива.

Аналізує вірш T. Шевченка iз циклу «В казематі»:

a) «Садок вишневий коло хати.»; б) «Мені однаково»;

в) «I виріс я на чужині...»; г) «За байраком байрак»

9. Укажи, до якого виду лірики належить вірш Т. Шевченка «Мені однаково...»:

a)інтимної; б) філософської; в) пейзажної; г)громадянської.

10. Повість Т. Шевченка «Художник» написана:

a) на засланні;

б)під час першої подорожі на Україну;

в)під час другої подорожі на Україну;

г) під час перебування у Ширяева.

11. 3'ясуйте, у якій повісті Т. Шевченка, написаній у період заслання, в образі оповідача втілено роздуми зрілого автора, а в образі головного юнацькі переживання і захоплення від навчання в Академії героя мистецтв у Петербурзі, безпосереднє і щире спілкування з людьми:

a) «Близнецы»; б) «Княжна»; в) «Художник»; г) «Варнак».

12. Розумінню художнього свігу Т. Шевченка у повісті «Художник» сприяє: a) наявність автобіографічного матеріалу і суспільних та естетичних поглядів Т. Шевченка;

б)пошук нової форми, що буде простежуватись і в подальшій творчості автора;

в)результат тривалої перекладацької практики поета і спроби засвоєння європейських здобутків у жанрі повісті;

г)трансформованість до прозового жанру системи образів-символів поета.

Список використаної літератури

  1. Бандура О.М. Українська література. Хрестоматія для 9 кл. – К. : Просвіта. - 1995. – 624 с.

  2. Бочарник У. Українська література. Плани-конспекти уроків. _Харків.- Ранок.- 2012.- 224с.

  3. Шевченко Т.Г. Кобзар. – К.: Державне видавництво художньої літератури. – 1973.- 624с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.